وحید جلیلی: صفار هرندی در عرصه فرهنگ خیلی عملکرد ضعیفی داشت

وحید جلیلی گفت: باید گفت در دوره آقای صفار هرندی خیلی عملکرد ضعیفی در عرصه فرهنگ داشتیم حالا شما می گویید بلد نبوده می گویم: آقا در سینما بلد نبود در تئاتر بلد نبود در موسیقی بلد نبود ایشان که دیگر مطبوعاتی بود در مطبوعات چه اتفاقی افتاد؟  اعتدال پرس / مسئول دفتر مطالعات جبهه […]

image_pdfimage_print

وحید جلیلی گفت: باید گفت در دوره آقای صفار هرندی خیلی عملکرد ضعیفی در عرصه فرهنگ داشتیم حالا شما می گویید بلد نبوده می گویم: آقا در سینما بلد نبود در تئاتر بلد نبود در موسیقی بلد نبود ایشان که دیگر مطبوعاتی بود در مطبوعات چه اتفاقی افتاد؟

 اعتدال پرس / مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: الان خیلی به فضای فرهنگی اخیر آقای احمدی نژاد انتقاد وارد می کنیم که عمده این انتقادات هم به نظر درست است اما آقای احمدی نژاد احتمال دارد بگوید که آقایان حزب اللهی ها بنده رئیس جمهور شدم در حوزه های مختلف شعارهایی را مطرح کردم و یکسری برنامه هایی را در حوزه اقتصاد، در حوزه مدیریت، در حوزه سیاست بین الملل داشتم در حوزه فرهنگ من چه کار باید می کردم؟

من نگاه کردم از بین این همه عناصری که وجود داشتند، سردبیر روزنامه کیهان را وزیر ارشاد مملکت گذاشتم. در آن چهار سالی هم که وزیر بود دخالت آن چنانی در کار او نکردم. چهار سال فرهنگی مملکت در دست چهره ای بود که بین حزب اللهی ها مشهور و محبوب بود بعد از چهار سال دیدم در حوزه اقتصاد کلی پیشرفت کردم در حوزه مدیریت کلی پیشرفت کردم در حوزه سیاست خارجی کلی پیشرفت کردم ولی در حوزه فرهنگ و هنر به چالش رسیدم!

در حالی که چهار سال را سپرده بودم دست یکی از عناصر مشهور حزب اللهی عرصه فرهنگ خب اگر چنین استدلالی بکند بالاخره جوابی باید به او داده شود مقداری سخت است ولی واقعا باید گفت در دوره آقای صفار هرندی خیلی عملکرد ضعیفی در عرصه فرهنگ داشتیم حالا شما می گویید بلد نبوده می گویم: آقا در سینما بلد نبود در تئاتر بلد نبود در موسیقی بلد نبود ایشان که دیگر مطبوعاتی بود در مطبوعات چه اتفاقی افتاد؟

ایشان رسانه ای که بودند ایشان در فضای رسانه ای چقدر توانست از فرصت عظیم سوم تیر استفاده بکند؟ بعد از دوم خرداد، کلی روزنامه در کشور تأسیس شد که در یک شب فقط 10 یا 15 روزنامه توقیف شد. خب چند تا روزنامه شما به وجود آوردی؟ و کدام جریان را در فضای مطبوعاتی توانستی ایجاد کنی؟ یا کدام جریان را در فضای رسانه ای مثلا به ثمر رساندی؟

شما می گو یید بلد نبود؟ می گوییم بالاخره در مطبوعات و رسانه که انتظار داشتیم شما کاری بکنید. چرا این اتفاق نیفتاد؟ هیچ کس هم نمی آید این را تحلیل کند هیچ کس هم نمی آید این را جواب بدهد.

اخیرا در نامه ای به یکی از مسئولان فرهنگی دولت نوشتم و گفتم کمتر از 5،6 ماه دیگر این دولت دارد تمام می شود دراین هشت سال به عنوان کوچک ترین عنصر فرهنگی در فضای ارزشی و حزب اللهی حتی یک ساعت از وقت هیچ کدام از دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امثال ما نرسیده است.

به بنده که نرسیده یعنی اگر رزومه ملاقات های آقای صفار و حسینی را بیاورید که چند صدنفر از چهره های هنری و فرهنگی و رسانه ای و … که ادعای ارزشی بودن هم ندارند اینها چقدر با حضرات جلسه داشته باشند خوب است؟

سال هشتم دولت آقای احمدی نژاد است و ما حتی یک ساعت هم اینها را ندیدیم و بعد همه هم فکر می کنند که خب دولت دست شماست! حتی ما از آقای صفار تقاضای کتبی کردیم. ماتقاضای ملاقات کردیم شاید یک ماه دو ماه از وزارتش گذشته بود و تا پایان چهار سال جوابی نیامد…

منبع: وبلاگ وحید جلیلی

انتهای خبر