اخبار جدید درباره ‘دستگیری یک دیپلمات ارشد ایرانی در تهران’

وزیر امور خارجه ایران بازداشت دیپلمات ایرانی را ناشی از سوء تفاهم یکی از نهادهای جمهوری اسلامی دانسته است. به گزارش اعتدال پرس ، روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت ، شبکه خبر صدا و سیما  اظهارات علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه را در تایید بازداشت باقر اسدی، دیپلمات ایرانی و عضو سابق دفتر نمایندگی این […]

image_pdfimage_print

وزیر امور خارجه ایران بازداشت دیپلمات ایرانی را ناشی از سوء تفاهم یکی از نهادهای جمهوری اسلامی دانسته است.

به گزارش اعتدال پرس ، روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت ، شبکه خبر صدا و سیما  اظهارات علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه را در تایید بازداشت باقر اسدی، دیپلمات ایرانی و عضو سابق دفتر نمایندگی این کشور در سازمان ملل منتشر کرد.

براساس این گزارش، آقای صالحی که از نمایشگاه کتاب در تهران دیدن می‌کرد، در مورد بازداشت باقر اسدی گفت: “باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیدیم، سوء تفاهمی پیش آمده است.”

از راست باقر اسدی، کمال خرازی (وزیر خارجه پیشین ایران) و کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل

وزیر خارجه ضمن ابراز امیدواری برای رفع این “سوء تفاهم” گفت: “هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت خود را دارد و یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدوارم این امر صحت نداشته باشد و یک سوء تفاهم باشد.”

وزیر خارجه در سخنان خود، دیپلمات بازداشت شده را مورد تقدیر قرار داد و گفت “با توجه به شناختی که از او داریم، او را انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و باسوابق بسیار درخشان می دانیم” و نسبت به آزادی او ابراز امیدواری کرد.

علی اکبر صالحی از “نهاد” مسئول بازداشت آقای اسدی نام نبرده و در مورد نوع اتهام او نیز توضیحی نداده است.

باقر اسدی

دو روز پیش، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی، خبر داد که باقر اسدی، دیپلمات ارشد ایرانی، در ماه مارس (اسفندماه گذشته) در تهران بازداشت شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، روابط عمومی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: هیچ یک از دیپلمات‌ها یا کارکنان شاغل در این نمایندگی بازداشت نگردیده است و معرفی فرد مذکور به عنوان یکی از دیپلمات‌های شاغل در این نمایندگی توسط برخی رسانه‌های خارجی صحت ندارد.

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اخیرا خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی را تایید کرد ولی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون خبر منتشره در برخی رسانه‌ها، به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه کشورمان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ارشد ایران به نام باقر اسدی گفت: از آن‌جا که من در وزارت خارجه نیستم اطلاع دقیقی ندارم تا جایی که می‌دانم او (باقر اسدی) یک سابقه سی ساله در وزارت خارجه دارد و آخرین مسوولیت او هم معاون دبیرکل گروه هشت بود و در استانبول مستقر بوده است.

انتهای خبر