اعلمی خاتمی را به مناظره طلبید/ مناظره من و خاتمی از چالشی ترین مناظره های انتخابات خواهد بود

اکبر اعلمی گفت: حتی اگر خاتمی هم در انتخابات شرکت کند، مادامی‌که از حق انتخاب شدن محروم نشده ام، بنده محکم و استوار در میدان رقابت ها حضور خواهم داشت و برای پیروز شدن در این عرصه حتی آقای خاتمی را هم به چالش های انتخاباتی فراخواهم خواند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از […]

image_pdfimage_print

اکبر اعلمی گفت: حتی اگر خاتمی هم در انتخابات شرکت کند، مادامی‌که از حق انتخاب شدن محروم نشده ام، بنده محکم و استوار در میدان رقابت ها حضور خواهم داشت و برای پیروز شدن در این عرصه حتی آقای خاتمی را هم به چالش های انتخاباتی فراخواهم خواند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در دیدار جمعی از فرهنگیان تهران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری خاتمی گفت: اگر در یک جامعه دموکراتیک مانند آمریکا زندگی می کردیم، به شما می گفتم به همان دلیلی که روسای جمهوری مانند کلینتون، بوش و اوباما پس از پایان دو دوره ریاست جمهوری خود هرگز برای دور سوم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، امثال آقای خاتمی و هاشمی هم دیگر نباید با استفاده از رانت ناشی از شهرت دوران ریاست جمهوری خود وارد میدان رقابت ها شوند، مضافا بر این که آنها در بهترین شرایط و فرصت ها هرآنچه را که در چنته خود داشته اند، عرضه کرده اند و در دوره بعدی که اوضاع به مراتب نامناسبتر از گذشته است کار چندانی از پیش نخواهند برد.

وی در ادامه با برشمردن دلایلی که به گفته وی کاندیداتوری خاتمی در انتخابات را توجیه می‌کرد، افزود: حتی اگر خاتمی هم در انتخابات شرکت کند، مادامی‌که از حق انتخاب شدن محروم نشده ام، بنده محکم و استوار در میدان رقابت ها حضور خواهم داشت و برای پیروز شدن در این عرصه حتی آقای خاتمی را هم به چالش های انتخاباتی فراخواهم خواند. در این صورت چون سایر کاندیداها حرفی برای گفتن ندارند، مناظره های انتخاباتی میان من و خاتمی یکی از بهترین و چالشی ترین مناظره ها خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که پرسیده بود اگر اصلاح طلبان بر روی فرد خاصی اجماع کنند واکنش شما چه خواهد بود، اظهار داشت:وقتی گفته می شود اصلاح طلبان به ذهن بنده جامعه متکثری با میلیون ها عضو تداعی می شود، لذا نخست باید مشخص شود که این اصلاح طلبانی که همیشه در ایام انتخابات بعنوان قیّم مردم برای سایرین نسخه پیچیده و تعیین تکلیف می کنند چه کسانی هستند، وزن اجتماعی آن چقدر است؟ کجا گردهم می آیند و بر اساس کدام سازوکار مدنی و دموکراتیک تصمیم می گیرند. اگر به این پرسش ها پاسخ منطقی و قابل قبولی داده شود در این صورت پاسخ صریح بنده نیز معلوم خواهد شد.

وی ادامه داد:وقتی که عده ای نامشخص و بصورت کاملا گمنام با رسانه هائی که در اختیار دارند دو سه نفر که تنها مشخصه آنها همکاری با دولت هاشمی و یا خاتمی بوده است را بعنوان کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات معرفی می کنند باید به امثال بنده حق بدهید که در برابر این قبیل انحرافات، تمامت خواهی ها، زیاده خواهی ها و تبعیض های ناروا و غیردموکراتیک ایستادگی کرده و حتی سرسختانه با آن مخالفت نمائیم.

انتهای خبر