ابوترابی‌فرد گزینه نهایی ائتلاف پنج‌گانه شد/ متکی و باهنر دبه کردند: نفر اول ائتلاف من هستم – انتخاب ابوترابی در تعارض با نظرسنجی‌هاست

دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: در آخرین جلسه اعضای این ائتلاف حجت‌الاسلام ابوترابی فرد به عنوان خروجی ائتلاف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد. به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به جلسه امروز اعضای این ائتلاف گفت: در این جلسه  با تفاهم […]

image_pdfimage_print

دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان گفت: در آخرین جلسه اعضای این ائتلاف حجت‌الاسلام ابوترابی فرد به عنوان خروجی ائتلاف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد.

به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به جلسه امروز اعضای این ائتلاف گفت: در این جلسه  با تفاهم اکثریت اعضاء حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد به عنوان کاندیدای نهایی ائتلاف تعیین شد.

وی ادامه داد: ابوترابی فرد فردا برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌رود.

 حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌‌پور دبیر ائتلاف پنج‌گانه اصول‌گرایان با اشاره به اینکه تصمیم این ائتلاف مبنی بر معرفی خروجی واحد برای انتخابات ریاست جمهوری در حضور تمامی اعضا انجام شده است، گفت: معرفی آقای ابوترابی‌فرد به‌عنوان کاندیدای نهایی ائتلاف پنج‌گانه اصول‌گرایان در حضور همه اعضای ائتلاف و با توافق اکثریت آن‌ها انجام شده است.

 
وی ادامه داد: همه اعضا در جلسه تصمیم‌گیری حضور داشتند و این تصمیم را پذیرفته‌اند اما فقط آقای متکی بنا به ملاحظاتی که مربوط به خودشان است این تصمیم را نپذیرفته است. در این جلسه آقایان پورمحمدی، آل‌اسحاق و باهنر حضور داشته و  این تصمیم را پذیرفته‌اند.
 
دبیر ائتلاف پنج‌گانه اصول‌گرایان در مورد احتمال ثبت‌نام متکی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آقای متکی هرکاری که می‌خواهند مختارند انجام دهند، زیرا توافق قبلی ائتلاف این بوده که ما حتی‌المقدور به یک کاندیدا برسیم. البته بحث نظر واحد هم بوده است. اما در جلسه ائتلاف پنج‌گانه قرار شد که فقط یک نفر به‌درخواست اکثریت اعضا معرفی شود که آن هم آقای ابوترابی‌فرد است که همه اعضا آن را پذیرفته‌اند؛ اگر هرکسی حرفی می‌زند یا نظری می‌دهد ممکن است نظر شخصی خودش باشد.
 
 موسی‌پور تأکید کرد: در جلسه ائتلاف بحث‌هایی در مورد اینکه سایر اعضا در کابینه احتمالی کاندیدای نهایی قرار بگیرند مسائلی مطرح نشد، بلکه از ابتدا توافقات انجام شده در ائتلاف بر سر معرفی نظر و کاندیدای نهایی برای ائتلاف بوده است.
 
وی ادامه داد: ما خوشحالیم که ائتلاف پنج‌گانه به تعهدی که به مردم و اصول‌گرایان داده بود پایبند بود و با اکثریت نظرش را اعلام کرد. اینکه افرادی از طرف کاندیداها اظهارنظر می‌کنند برای ما ملاک‌نظر نبوده درست نیست.

انتخاب ابوترابی در تعارض با نظرسنجی‌هاست

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد محمدرضا باهنر یکی از اعضای ائتلاف اکثریت بابیان این که باهنر در نظرسنجی‌ها در بین مابقی اعضا رتبه اول را داشت گفت که فرآیند انتخاب گزینه این ائتلاف خارج از توافقات از پیش تعیین شده بوده است.

به گزارش ایسنا، با اشاره به انتخاب ابوترابی‌فرد به عنوان گزینه نهایی ائتلاف ۳+۲ گفت: مشی آقای باهنر همواره همراهی با جامعتین و پایبندی به الزامات تشکیلاتی بوده است و اکنون نیز بر این موضوع اعتقاد دارد.

وی در مورد این‌که آیا باهنر به صورت مستقل در انتخابات ثبت‌نام می‌کند،اظهارکرد: هنوز آقای باهنر در این رابطه تصمیمی نگرفته و مشخص نیست که ثبت‌نام می‌کند یا خیر؟

 

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد محمدرضا باهنر با اشاره به فرآیند انتخاب ابوترابی‌فرد از ائتلاف اکثریت، گفت: آنچه اعلام شده خارج از فرآیند دموکراتیک، توافقات از پیش تعیین شده و در تعارض با نظرسنجی‌های موجود است.

 

مقدم ادامه داد: تمامی اعضای ائتلاف از نظرسنجی‌ها اطلاع داشتند و بر آن واقف بودند. واقعیت این است که مهندس باهنر در اکثر نظرسنجی‌ها اول بوده و آقای ابوترابی چهارم یا پنجم بوده است.نتیجه نهایی نظرسنجی این بود که باهنر و متکی دو نفر اول نظرسنجی‌ها هستند.

 

وی با بیان این‌که در انتخاب گزینه نهایی ائتلاف به نظرسنجی‌ها توجهی نشده است، گفت: این موضوع را آقای پورمحمدی مورد اشاره قرار داده است. برهمین اساس که این انتخاب طبق فرآیند دموکراتیک و بدون توجه به نظرسنجی‌ها و اقبال عمومی انجام شده است.

 

مقدم خاطرنشان کرد: آقای تقوی و سالک به عنوان اعضای جامعه روحانیت نیز عنوان کردند که خروجی ائتلاف ارتباطی با این جامعه ندارد.

 

وی در پایان با بیان اینکه تمامی اعضای ائتلاف پنج گانه در جلسه انتخاب گزینه نهایی حضور داشتند، گفت: البته بنابر آنچه آقای موسی‌پور عنوان کرده، آقای متکی با این نظر همراه نبوده است.

 

وی در پایان گفت:بنابر جمع‌بندی ستاد مهندس باهنر و اصرار هوادارن آقای باهنر انتظار می‌رود ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

بر اساس آخرین نظرسنجی نفر اول ائتلاف هستم

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی نفر اول این ائتلاف برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستم.

 

به گزارش فارس، منوچهر متکی عصر امروز در حاشیه سفر انتخاباتی درباره نتیجه معرفی منتخب ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ائتلاف اصولگرایان باید پنج نفره باشد.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس نظرسنجی به عنوان نفر اول ائتلاف پنجگانه حضور دارم و ثبت‌نام می‌کنم.

 

به گزارش فارس، عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان همچنین در بخشی از سخرانی خود در مسجد شکوهی شهرستان ساری که عصر امروز در جمع مردم مرکز مازندران صورت گرفت در پاسخ به پرسشی از سوی یکی از حاضران در جلسه درباره ادامه حضورتان در ائتلاف پنج‌گانه تصریح کرد: از هشتم اسفندماه سال گذشته که ائتلاف مطرح شد، بنا شد که بر اساس نظر بزرگان ساز و کار و مکانیزمی تعریف کنیم که بر اساس آن کار را جلو ببریم.

 

متکی یادآور شد: در این ائتلاف مصوب شده بود که معرفی کاندیدای ائتلاف بر اساس نظرسنجی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی نفر اول این ائتلاف هستم و قاعدتاً مصمم هستم که در میدان حضور داشته باشم.

 تابع نظر جمع هستم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌روید یا خیر؟ گفت: من تابع نظر جمع هستم.

پورمحمدی عضو ائتلاف پنج گانه در واکنش به اخباری مبنی بر انتخاب ابوترابی به عنوان کاندیدای نهایی این ائتلاف، این انتخاب را مبارک دانست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی با حضور در جمع خبرنگاران با شنیدن این خبر گفت: مبارک است
 
پورمحمدی در حاشیه نشست دانشجویی دفتر تحکیم وحدت که امروز پنجشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه ملاک انتخاب ابوترابی فرد به عنوان کاندیدای ائتلاف ۵ نفره چه بود، گفت: در انتخاب ایشان ملاک نظرسنجی ها نبود، بلکه ما ۵ نفر خودمان آقای ابوترابی فرد را انتخاب کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شما برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌روید یا خیر؟ گفت: من تابع نظر جمع هستم.

انتهای خبر