سفر انتخاباتی عارف به تبریز لغو شد/ کناره گیری عارف به خاطر هاشمی

سفر انتخاباتی محمد رضا عارف کاندیدای اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تبریز لغو شد. به گزارش اعتدال پرس، معاون اول دولت خاتمی که قرار بود امروز ساعت 11:30 در دانشگاه تبریز سخنرانی کند به دلیل انصراف از کاندیداتوری در انتخابات سفرش را لغو کرد. این گزارش حاکی است، اگر چه رسما […]

image_pdfimage_print

سفر انتخاباتی محمد رضا عارف کاندیدای اصلاح طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تبریز لغو شد.

به گزارش اعتدال پرس، معاون اول دولت خاتمی که قرار بود امروز ساعت 11:30 در دانشگاه تبریز سخنرانی کند به دلیل انصراف از کاندیداتوری در انتخابات سفرش را لغو کرد.
این گزارش حاکی است، اگر چه رسما اعلام کناره گیری عارف از انتخابات اعلام نشده است ولی به نظر می رسد کاندیدا شدن علی اکبر هاشمی رفسنجانی دلیل کنار گیری وی از انتخابات است البته پیش از این نیز عارف در گفت و گو با خبرنگاران از این موضوع را خبری کرده بود.

یکی از فعالین ستاد عارف در تبریز در گفتگو با خبرنگار آناج اظهار کرد:  محمدرضا عارف فعلا انصراف نداده و احتمال این وجود دارد که در هفته آتی به تبریز سفر کند.

همچنین حسن رسولی از چهره های نزدیک به محمد رضا عارف با تاکید بر اینکه عارف طبق نظر قبلی خود با هاشمی و خاتمی رقابت نخواهد کرد، اظهار کرد: محمدرضا عارف در اجرای تصمیم راهبردی خود که پیش از این اعلام کرده بود، به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری انصراف خواهد داد. اینکه روش اجرای این سیاست راهبردی به چه صورت اتخاذ شده است هنوز مشخص نیست.

رسولی افزود: به دلیل اینکه حضور هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش انجام شده هنوز مشخص نیست که نحوه اجرای این سیاست راهبردی چگونه است.

اما و اگرهای اصلاح طلبان در انصراف به نفع هاشمی از لحظه ی ثبت نام وی آغاز شده و تمامی افرادی چون روحانی و شریعتمداری انصراف خود را به بعد از تایید صلاحیت موکول می کنند.

پزشکیان نیز در پاسخ به  اینکه آیا همه اصلاح طلبان به نفع هاشمی کنار می‌روند، می گوید: نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم این کار را انجام دهند.

همه اینها در حالی است که شاید اصلاح طلبان نیز احتمالی برای رد صلاحیت هاشمی بخاطر عدم توانایی جسمی قائل هستند. حال باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان طبق ادعاهای قبلی خود بر سر هاشمی اجماع خواهند کرد، یا نه.

انتهای خبر