نشریه حیدربابا: قحطی خبرنگار و باقی قضایا …

سابقا برای یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی و بعد از بازی ده ها خبرنگار واقعی و غیرواقعی حاضر بودند که یکی راننده بود، یکی فیلمبردار، یکی صدابردار، یکی …. به گزارش اعتدال پرس، نشریه حیدربابا چاپ تبریز در شماره ۴۳۰ خود در یادداشتی تحت عنوان ‘ قحطی خبرنگار و باقی قضایا…’ به نقد حضور […]

image_pdfimage_print

سابقا برای یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی و بعد از بازی ده ها خبرنگار واقعی و غیرواقعی حاضر بودند که یکی راننده بود، یکی فیلمبردار، یکی صدابردار، یکی ….

به گزارش اعتدال پرس، نشریه حیدربابا چاپ تبریز در شماره ۴۳۰ خود در یادداشتی تحت عنوان ‘ قحطی خبرنگار و باقی قضایا…’ به نقد حضور خبرنگاران در کنفرانس های خبری لیگ برتر و جام حذفی پس از عدم پوشش تصویری این رقابت ها پرداخته است.

یکی از اتفاقات جالبی که با نیاوردن دوربین ها به ورزشگاه ها افتاده، کم شدن میزان آدم های اضافه ای است که به کنفرانس های خبری می آمدند و سر سئوال کردن بزن بزن هم راه می انداختند تا در دنیای پرهیاهوی فوتبال و از همه مهمتر بی در وپیکر، خود را در گیرنده های شیشه ای کانال های متعدد مطرح کرده و حسابی در فوتبال جایی برای خود باز کنند.

حالا که دوربین ها جمع شده اند و آن دوربین را لولو برده، جالب است اشاره کنیم که کنفرانس خبری مسابقات جام حذفی و لیگ برتر تنها شاهد حضور چند خبرنگار بود و به عبارتی تعداد خبرنگاران به طور چشم گیری کاهش یافته است.

سابقا برای یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی و بعد از بازی ده ها خبرنگار واقعی و غیرواقعی حاضر بودند که یکی راننده بود، یکی فیلمبردار، یکی صدابردار، یکی تدارکات، یکی مسئول میکروفون، یکی مسئول شارژ کردن دوربین دیجیتال و یکی هم خود مجری و در این بین بودند افرادی که با خود یک نفر زاپاس می آورد که اگر ماشین پنجر شد لاستیک را عوض کند و دو نفر هم می آمدند که اگر ماشین روشن نشد هلش دهند!

حالا که دوربین ها نیستند و همین افراد جولانگاه خود را از دست داده اند، کنفرانس ها خلوت شده و خبرنگار می تواند با خیال راحت بغل دست همکارش (یحیی مرتضائی خبرنگار ایرنا) نشسته و به خوبی رسالت واقعی خود را انجام دهد و دیگر شاهد شکستن تخمه ها و تعریف خاطره ها از سوی افراد بیکار در جایگاه خبرنگاران نشود.

البته باید به صراحت اذعان داشت که عدم پخش مسابقات فوتبال کشور از تلویزیون تبعات خاص خود را داشته و عاملی کارساز در جهت نزول و افول این رشته پرطرفدار شده است.

به هر حال امیدواریم هر چه زودتر این مجادله ناخوشایند فیصله یافته و آنهایی که به دلایلی قادر به حضور در ورزشگاه ها نیستند در منازل خود مسابقات را تماشا کنند.

انتهای خبر