وضعیت جوی استان در روزهای تاسوعا و عاشورا/ بارش برف و باران و کاهش ۱۵ درجه ای هوا

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بارش برف و باران از فردا شب در آذربایجان شدت گرفته و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هوای سرد و بارش برف در اغلب نقاط استان حاکم می‌شود و دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. به گزارش اعتدال پرس، بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی ناپایدار […]

image_pdfimage_print

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بارش برف و باران از فردا شب در آذربایجان شدت گرفته و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هوای سرد و بارش برف در اغلب نقاط استان حاکم می‌شود و دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش اعتدال پرس، بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی ناپایدار تا سه روز آینده است که استقرار زبانه پرفشار و نفوذ جریانات مرطوب خزری و فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی نسبتا شدید)، بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و کاهش محسوس دما، مه یا غبار خواهد شد.

اداره هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در اخطاریه جوی خود اعلام کرد: براساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت اصلی سامانه بارشی از شب یکشنبه یازدهم آبان شدت یافته و در روزهای دوشنبه و سه شنبه( تاسوعا و عاشورا حسینی) هوای سرد و بارش برف در غالب مناطق استان حاکم می‌شود.

براساس این گزارش، با توجه به بارش برف و کولاک در ارتفاعات گردنه‌ها و نواحی کوهستانی استان اختلال در تردد جاده‌ها و کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما حدود ۱۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود که لازم است تمهیدات لازم در این مورد در نظر گرفته شود.

انتهای خبر