اختصاص ۷۲۹ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت گفت: ۷۲۹ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت. به گزارش اعتدال پرس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز ظهر پس از پایان جلسه هیات وزیران در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیات دولت با تجلیل از عزاداران حسینی و عاشقان سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) و مردم […]

image_pdfimage_print

سخنگوی دولت گفت: ۷۲۹ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

به گزارش اعتدال پرس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز ظهر پس از پایان جلسه هیات وزیران در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیات دولت با تجلیل از عزاداران حسینی و عاشقان سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) و مردم متدین ایران توسط رئیس جمهور و هیات وزیران آغاز شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور و هیات وزیران مراتب تجلیل خود را از حضور منظم تر مردم در مراسم تاسوعا و عاشورا به عمل آوردند، افزود: از مصوبات مهم هیات وزیران در این هفته می توان به اختصاص ۷۲۹ میلیاردتومان برای احیای دریاچه ارومیه نام برد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این اعتبار برای اجرایی شدن مطالعاتی که توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته بود، اختصاص یافته است.

نوبخت با بیان اینکه ۴ اقدام برای اجرایی کردن آن مطالعات انجام می گیرد، تصریح کرد: ممنوعیت تبدیل الگوی زراعی به باغی در حوزه آبریز، تبدیل کشت چغندر قند به گندم و پرداخت مابه التفاوت به این دسته از زارعانی که به دلیل این تبدیل کشت درآمدشان کمتر شده، اختصاص می یابد.

وی همچنین با اشاره به بارش باران در روزهای اخیر گفت: میزان نزولات الهی در سال جاری با توجه به بارندگی های اخیر ۷۵ درصد نسبت به دوره درازمدت افزایش یافته است و همچنین حدود ۱ میلیارد و ۴۵۰ هزار متر مکعب ورود آب به سدها افزایش یافته است.

نوبخت همچنین با اشاره به بهبود وضعیت آب در حوزه دریاچه ارومیه، گفت: با توجه به بارش باران در روزهای اخیر، سطح آب دریاچه ارومیه حدود نیم متر افزایش یافته است.

ب
انتهای خبر