تکذیب شایعه حمله به کلانتری ۱۱ سراب/ جزئیات کشته شدن یک مرد در اثر اصابت تیر مامور نیروی انتظامی از سوی رئیس دادگستری سراب

رئیس دادگستری سراب گفت: شایعات و حرف و حدیث‌های منتشر شده در مورد ماجرای کلانتری ۱۱ سراب بی‌اساس و کذب است. به گزارش اعتدال پرس، رحمان خاطری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر کشته شدن یک مرد سرابی در اثر اصابت تیر شلیک شده از سوی مامور نیروی انتظامی اظهار کرد: این حادثه زمانی صورت […]

image_pdfimage_print

رئیس دادگستری سراب گفت: شایعات و حرف و حدیث‌های منتشر شده در مورد ماجرای کلانتری ۱۱ سراب بی‌اساس و کذب است.

به گزارش اعتدال پرس، رحمان خاطری در جمع خبرنگاران با اعلام خبر کشته شدن یک مرد سرابی در اثر اصابت تیر شلیک شده از سوی مامور نیروی انتظامی اظهار کرد: این حادثه زمانی صورت گرفت که به دلیل وقوع چندین فقره سرقت در روستای اوغان سراب و نگرانی شدید اهالی به دستور مقامات قضایی و فرماندهی نیروی انتظامی منطقه تحت پوشش چتر انتظامی قرار داشت.

وی افزود: کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع حادثه به دستور مقام قضایی شهرستان و برای بررسی دقیق و بی‌طرفانه موضوع مامور شلیک کننده تیر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و کلیه مراحل بازجویی با حضور بالاترین مقام قضایی شهرستان و دادستان صورت می‌گیرد.

رئیس دادگستری سراب با اشاره به اینکه هرگونه اظهار نظر قطعی در مورد کم و کیف حادثه منوط به تکمیل تحقیقات قضایی، گزارش پزشکی قانونی و گزارش کمیسیون تشخیص نحوه به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح است، اظهار کرد: به عنوان مسئول ارشد قضایی شهرستان به مردم و خانواده مقتول اطمینان می‌دهم که پرونده به طور دقیق، کارشناسی و منطبق با قانون دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: طرفین می‌توانند با استخدام وکیل در جریان بازجویی‌ها و رسیدگی به مراحل پرونده قرار گیرند.

رئیس دادگستری سراب یادآور شد: طبق اظهارات مامور نیروی انتظامی وی با مشکوک شدن به خودروی حامل مقتول آن را تعقیب و بعد از چندین بار تذکر و دستور ایست و شلیک هوایی مبادرت به تیراندازی کرده و به دلیل اصابت گلوله به ناحیه کتف وی مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

وی تصریح کرد: هرگونه شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد حادثه مذکور بی‌اساس بوده و روند رسیدگی به پرونده عادلانه خواهد بود.

این مقام ارشد قضایی در مورد قانون نحوه به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح گفت: بر طبق مواد ۱۲ و ۱۳ قانون اگر مامور با رعایت مقررات قانونی مبادرت به استفاده از اسلحه نماید، مسئولیت جزایی یا مدنی نخواهد داشت، ولی اگر دادگاه پس از رسیدگی تشخیص دهد که خانواده مقتول مستحق دریافت دیه می‌باشد پرداخت دیه و خسارت به عهده سازمان مربوطه خواهد بود.

خاطری خاطرنشان کرد: البته مفهوم مخالف موارد فوق‌الذکر هم این است که چنانچه مامور در شلیک به سوی مقتول مرتکب خطا یا تقصیری شده باشد شخصا مسئولیت قانونی داشته و اگر عمدی در وقوع حادثه محرز شود ممکن است به مجازات قصاص محکوم شود.

رئیس دادگستری سراب در مورد شایعات منتشره شده در مورد ماجرای کلانتری ۱۱ سراب گفت: حرف و حدیث‌های منتشره در مورد حمله به کلانتری شماره ۱۱ بی‌اساس و کذب بوده و آنچه که در روز تحویل جسد به خانواده مقتول در کلانتری روی داد ابراز احساسات و بیان ناراحتی خانواده مقتول بوده که با خونسردی و سعه‌صدر نیروهای انتظامی حاضر در کلانتری بدون هیچ مسئله خاصی تحویل جسد صورت گرفت.

منبع: مانداگارانا

انتهای خبر