رستگاری فراز!/ توقف پرسپولیس در ایستگاه آزادی مقابل گسترش فولاد+گزارش کامل بازی

 اولین رقابت تهرانی ها و تبریزی ها در لیگ‌برتر فوتبال به سود آذری ها تمام شد تا استقلالی ها هم کمی مضطرب تر به بازی فردایشان با قدرت اول فوتبال کشور اندیشه کنند. گزارش اختصاصی سرویس ورزشی اعتدال پرس/ هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور (جام خلیج فارس) / پرسپولیس ۲ – گسترش فولاد ۲ […]

image_pdfimage_print

 اولین رقابت تهرانی ها و تبریزی ها در لیگ‌برتر فوتبال به سود آذری ها تمام شد تا استقلالی ها هم کمی مضطرب تر به بازی فردایشان با قدرت اول فوتبال کشور اندیشه کنند.

گزارش اختصاصی سرویس ورزشی اعتدال پرس/

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور (جام خلیج فارس) / پرسپولیس ۲ – گسترش فولاد ۲

ورزشگاه آزادی –  تماشاگر: حدود دو هزار نفر نفر!

 تیم بحران زده گسترش فولاد در حالی وارد آوردگاه آزادی تهران شده بود که حریف سرخپوشش نیز دست کمی از آنها نداشت! هر دو تیم به این دیدار به چشم یک بازی “نجات بخش” نگاه می کردند و این کار را برای بازیکنان هر دو تیم سخت کرده بود.

در یک سو شاگردان کمالوندی قرار داشتند که طی چند روز گذشته بارها ملامت و سرزنش شده بودند و به نوعی تحقیر شده بودند و در دیگر سو، شاگردان درخشانی صف آرایی کرده بودند نشانی از درخشانی و درخشندگی نداشتند.

پرسپولیس خیلی زود با بنگر به گل رسید تا اندک هواداران سرخ های تهرانی در ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر به شادی و هلهله بپردازند! به نظر می رسید که پاقدم ورود دوربین ها به استادیوم برای گسترشی ها خوش یمن نبوده که چنین زود و در همان دقیقه ۸تسلیم شدند!

هنوز بازی سر و شکل واقعی خود را پیدا نکرده بود که طارمی در دقیقه ۲۹ گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا آه از نهاد طرفداران آبی های تبریزی بلند شود.

پس از این گل گسترشی ها کمی به خود آمدند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند.

نفوذهای جابر انصاری یار جوان و جنگنده گسترشی ها بارها خط دفاعی حریف را به زحمت انداخت و تا استانه فتح دروازه پیش رفت ولی… در دقیقه ۳۸ خطای محرز حقیقی روی درویشی بود که باعث شد تا داور این میدان در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد و باتیستا با ضربه ای دقیق توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سرخ های پایتخت کند.

با این گل بازیکنان کم امید گسترش امیدوارتر شدند و بازی را بسیار باانگیزه و هجومی دنبال کردند.

حملات گسترشی ها ادامه داشت و هر آن احتمال فروریختن دوباره دروازه میزبان می رفت…

با شروع نیمه دوم این تیم میهمان بود که بازهم ابتکار عمل را در اختیار داشت و با نمایش یک بازی هماهنگ و تاکتیکی میزبان را در نیمه خودی محبوس کرد.

اشتباه عجیب  و بچه گانه سوشا مکانی در دفع توپ باعث شد تا دومین گل شاگردان کمالوند توسط میلاد جهانی به دست آید.

سانتر ضعیف این بازیکن با اشتباه باورنکردنی سوشا وارد قعر دروازه شد تا خوش شانسی هم به اسدی و یارانش لبخند بزند.

گسترشی ها در این نیمه با ارائه یک بازی هدفمند و سراسر هجومی رگه هایی از فوتبال ناب آذربایجانی را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که می توانند با کمی تغییر و تحول در برخی پست ها، به یک تیم آرمانی نزدیک شوند.

داور این دیدار در دقیقه ۸۹ پنالتی مشکوکی را به پرسپولیسی ها هدیه داد که اومانیا با کوبیدن توپ به دیرک دروازه لوپز خوش شانسی گسترشی ها را تکمیل کرد تا کمالوند با تک امتیازی شیرین و دلچسب رستگار شود و فعلا از تیغ تیز انتقادات رهایی یابد!

بدین ترتیب اولین رقابت تهرانی ها و تبریزی ها در لیگ‌برتر به سود آذری ها تمام شد تا استقلالی ها هم کمی مضطرب تر به بازی فردایشان با قدرت اول فوتبال کشور اندیشه کنند.

گسترش با این یک امتیاز ۱۲امتیازی شد تا همچنان در رده نازل ۱۴مالک فانوس سقوط باشند!

شرح گل‌ها:

گل اول پرسپولیس: ضربه کرنر هادی نوروزی را محسن بنگر با ضربه سر تبدیل به گل کرد. لوپز و نظامی پور روی این صحنه مقصر بودند.

گل دوم پرسپولیس: پاس امید عالیشاه به مهدی طارمی این مهاجم را در موقعیت تک به تک با لوپز قرار داد و یک ضربه تکنیکی و آرام، لوپز را تسلیم کرد.

گل اول گسترش فولاد: خطای حقیقی روی درویشی یک پنالتی داشت که این ضربه را مگنو باتیستا به گل تبدیل کرد.

گل دوم گسترش فولاد: میلاد جهانی از جناح چپ قصد سانتر داشت که ضربه او با اشتباه عجیب مکانی وارد دروازه میزبان شد.

داور: مهدی سیدعلی

اخطار: اومانیا (پرسپولیس)، رودریگو لوپز (گسترش فولاد)

گل‌ها: بنگر و طارمی  برای پرسپولیس؛ مگنو باتیستا (پنالتی) و میلاد جهانی برای گسترش فولاد

ترکیب پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی (حمیدرضا علی عسگر)، مهدی جعفری، اومانیا، محمد نوری، رضا حقیقی (صادقیان)، امید عالیشاه (شهاب زاهدی)، هادی نوروزی و مهدی طارمی

 ترکیب گسترش فولاد: رودریگو لوپز، مرتضی اسدی، محمود خمیسی، حمید جوکار، امید نظامی‌پور، میثم نقی‌زاده، مگنو باتیستا، رسول پیرزاده (مهرداد بایرامی)، جابر انصاری، میلاد جهانی (یوسف سیدی) و محمدامین درویشی

انتهای خبر