اخرین خبرها از رد صلاحیت نامزدهای سرشناس شورای شهر تهران / رد صلاحیت نمایندگان سابق سراب و هشترود در تهران

شماری از نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران از جمله تعدادی از نامزدهای سرشناس جناح اصلاح طلب توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، اما می توانند به هیئت نظارت اعتراض کنند. هیات اجرایی انتخابات شورای شهر تهران اسامی دویست و سه تن از نامزدهای رد صلاحیت شده در این انتخابات را اعلام کرده که ازجمله […]

image_pdfimage_print

شماری از نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران از جمله تعدادی از نامزدهای سرشناس جناح اصلاح طلب توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، اما می توانند به هیئت نظارت اعتراض کنند.

هیات اجرایی انتخابات شورای شهر تهران اسامی دویست و سه تن از نامزدهای رد صلاحیت شده در این انتخابات را اعلام کرده که ازجمله شامل شماری از نامزدهای وابسته به جناح اصلاح طلب و همچنین محسن هاشمی، مدیرعامل سابق متروی تهران و فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری سابق و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش منابع خبری ایران، معصومه ابتکار، عضو شورای شهر و معاون پیشین رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت محمد خاتمی، فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم، علی ربیعی، عضو خانه کارگر و نماینده محمد خاتمی در ستاد مبارزه با فساد، علیرضا دبیر، ورزشکار، از جمله دیگر نامزدهایی هستند که صلاحیت آنان رد شده است.

از دیگر نامزدهای اصلاح طلب رد صلاحیت شده می توان از مجید نصیر پور، احمد حکیمی پور، الهه راستگو، محمد شاهی عربلو، محمد غریبانی نام برد.

فهرست رد صلاحیت شدگان همچنین شامل حامیان مشائی از جمله: عبدالرضا داوری، معاون سابق ایرنا و مشاور وزارت کشور در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، بهمن شریف زاده معاون روزنامه ایران و روحانی سرشناس حامی مشائی و چهره های هنری مثل افسانه بایگان، امید زندگانی و حبیب الله کاسه ساز، تهیه کننده سینما و از مسئولان سابق وزارت ارشاد است.

در عین حال، خبرگزاری ایسنا روز دوشنه گزارش کرد که هیات اجرایی، صلاحیت تعدادی از “کاندیدهای شاخص جریان حامی دولت” برای انتخابات شورای شهر تهران را تایید کرده است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران گفته است که رد صلاحیت شدگان چهار روز فرصت دارند تا نسبت به تصمیم هیات اجرایی به هیات نظارت مستقر در فرمانداری تهران شکایت کنند.

نتیجه رسیدگی به شکایت ها ظرف ده روز اعلام خواهد شد.

هیات‌های اجرایی با استعلام از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و سازمان ثبت، سوابق داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستا را بررسی و نسبت به صلاحیت آنان تصمیم گیری می کنند.

انتهای خبر