آخرین وضعیت تائید و رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی/ 16 خرداد؛ آغاز تبلیغات

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت:هیات عالی نظارت در برررسی ۱۷۵اعتراض دریافتی، از مجموع ۲۰۰نفر رد صلاحیت شده نامزدهای شوراهای شهر در آذربایجانشرقی در هیات اجرایی، صلاحیت ۵۰ نفر را تائید کرده است. به گزارش اعتدال پرس، دهقانی با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۴۸۰نفر ثبت نام کننده برای عضویت […]

image_pdfimage_print

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت:هیات عالی نظارت در برررسی ۱۷۵اعتراض دریافتی، از مجموع ۲۰۰نفر رد صلاحیت شده نامزدهای شوراهای شهر در آذربایجانشرقی در هیات اجرایی، صلاحیت ۵۰ نفر را تائید کرده است.

به گزارش اعتدال پرس، دهقانی با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۴۸۰نفر ثبت نام کننده برای عضویت در شورای اسلامی، صلاحیت ۸۸ نفر در هیات اجرایی انتخابات شورای شهر تبریز، رد شده بود که تاکنون در هیات نظارت استان، صلاحیت ۳۰ نفر از این رد صلاحیت شده ها، مورد تائید قرار گرفته است.

وی یادآور شد:از ۱۱۲نفر رد صلاحیت شده نامزدهای شوراهای شهر در سایر شهرهای استان نیز، ۲۰نفر تاکنون در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان، موفق به اخذ تائید صلاحیت شده اند.
دهقانی با اشاره به ثبت نام ۴۸۸نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز، گفت:از این تعداد هشت نفر تا قبل از رسیدگی پرونده ها انصراف دادند و در نهایت پرونده ۳۹۲نفر از طرف هیات اجرایی انتخابات به هیات نظارت استان ارسال شد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در گفتگو با ایسنا با تائید این مطالب هرگونه شایعه درباره وضعیت صلاحیت افراد خاص برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز را رد کرد.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت شده های روستایی در هیات اجرایی بخش، شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان ارائه داده بودند گفت:۲۸اردیبهشت تائید و رد صلاحیتهای شواری اسلامی روستایی شهرستان تبریز مشخص شده است، اما تاکنون آمار دقیقی از رد و صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی روستاهای استان، از حوزه های مختلف ارسال نشده است.

محمود چمنی یادآور شد: طبق قانون، آخرین فرصت جهت بررسی صلاحیت نامزدها، در هیات نظارت بر انتخابات شوراها، ۱۲ خرداد است.

جانشین ستاد انتخابات آذربایجان شرقی هم  از آغاز فرصت یک هفته‌ای تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 16 خرداد خبر داد.

حقیقی خاطر نشان کرد: فرمانداران و بخشداران بعد از اتمام این مرحله، در مدت زمان سه روز اقدام به انتشار آگهی از اسامی تایید شدگان خواهند کرد و بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات کاندیداها از 16 خرداد آغاز و تا 24 ساعت مانده به زمان رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا: چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۵۹ شهر و یکهزار و ۹۳۹ روستای آذربایجان شرقی برگزار می شود.

بر اساس قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای یازده نفره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز به ۲۱نفر افزایش یافته است.

انتهای خبر