اعلام موجودیت رسمی انجمن صنفی هیات علمی دانشگاه تبریز با انتخاب اعضای شورای مرکزی/ تاکید پورمحمدی به انجمن برای دور شدن از شائبه های سیاسی

اعضای شورای مرکزی انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، با برگزاری انتخابات در تالار وحدت دانشگاه معرفی شدند.  به گزارش اعتدال پرس، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی ما مسلمانان سفارش فراوانی برای همفکری و مشورت شده است، تصریح کرد: با همدلی، همفکری و مشارکت در […]

image_pdfimage_print

اعضای شورای مرکزی انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، با برگزاری انتخابات در تالار وحدت دانشگاه معرفی شدند.

 به گزارش اعتدال پرس، رییس دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی ما مسلمانان سفارش فراوانی برای همفکری و مشورت شده است، تصریح کرد: با همدلی، همفکری و مشارکت در کارها می توان گام های موثری برای ارتقای همه جانبه برداشت.

محمدرضا پور محمدی افزود: انجمن صنفی اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز با این نیت گام به عرصه گذاشته که امیدواریم در تعالی دانشگاه  و به ویژه در تکریم اساتید در عرصه های مختلف موفق باشد  .

به گفته وی، این انجمن، تشکلی غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که با هدف تکریم واقعی جایگاه اعضای هیات علمی و حمایت از حقوق مادی و معنوی اساتید دانشگاه ایجاد شده است و باید با دوری از جبهه بندی های سیاسی برای ایجاد فضای همدلی میان سلایق مختلف و حفظ و ارتقاء جایگاه اساتید و حل مشکلات صنفی آنان حرکت نمایند.

وی، مراقبت از حقوق معنوی اساتید را از جمله رسالت اصلی انجمن بیان کرد و یاد آور شد: مسئولان و مدیران دانشگاه هم در حد توان و در چارچوب مقررات از این انجمن صنفی حمایت خواهند کرد.

همین گزارش حاکی است؛ همچنین در این آیین دکتر مسعود امید، عضو هیات موسس انجمن صنفی اساتید دانشگاه تبریز گزارشی از مراحل اخذ مجوز، تدوین اساسنامه و فلسفه آن ارائه نمود.

وی گفت: در تدوین اساسنامه از اساتید متخصص در حوزه های مختلف از جمله حقوق و علوم اجتماعی کمک گرفته شده و بر روی  تک تک واژه ها تامل شده تا بار معنایی دور از کارهای صنفی نداشته باشد. لذا این انجمن نه بصورت موردی بلکه با قانون در پی تحقق امور صنفی اساتید خواهد بود.

همین گزارش حاکیست سپس هیات رئیسه سنی، اداره جلسه را بر عهده گرفته و امور انتخابات را برگزار کردند و در نهایت از ۴۵۰عضو انجمن،۲۸۹ نفر حاضر در جلسه در رای گیری شرکت نمودند که ۷ نفر به عنوان عضو اصلی ، ۲ نفر بعنوان علی البدل، ۱ نفر بعنوان بازرس و یک نفر بعنوان بازرس علی البدل به شرح ذیل انتخاب شدند:

اعضای اصلی:

۱-                  دکتر ضیاء الدین دائی کوزه کنانی با ۱۷۲ رای

۲-                 دکتر حسین سیفلو با ۱۶۷ رای

۳-                 دکتر میر رضا مجیدی با ۱۶۵ رای

۴-                 دکتر حسین فخر با ۱۶۱ رای

۵-                 دکتر حسین دقیق کیا با ۱۴۹ رای

۶-                 دکترعباس قدیمی قیداری با ۱۳۸ رای

۷-                 دکتر شهرام روستایی با ۱۲۵ رای

اعضای علی البدل:

۱-                  دکتر مسعود حاجی علیلوی  با ۱۲۱ رای

۲-                 دکتر علی بنده حق  با ۱۰۳ رای

بازرس:

۱-                  دکتر غلامرضاجلیلیان با ۱۰۹ رای

بازرس علی البدل:

۱-                 دکتر قادر دشتی  با ۱۰۶ رای

رییس دانشگاه خطاب به اعضای انجمن: شائبه سیاسی را از خودتان دور کنید

 شنیده ها، حکایت از درخواست رئیس دانشگاه تبریز از اعضای انجمن صنفی اساتید دانشگاه مبنی بر دوری گزیدن از شائبه های سیاسی دارد.

در این جلسه، دکتر پورمحمدی در ابتدای جلسه از اعضای این انجمن خواسته است تا از شائبه های سیاسی دوری گزینند.

وی در ادامه تاکید کرده است: شورای مرکزی انجمن به دنبال تکریم اساتید باشد نه تحقیر آنان و نباید به فکر سیاسی بازی باشید بلکه باید اهدافی بالاتر از این را پیگیری کنید.

رئیس دانشگاه تبریز با گلایه از  نامه اعضای هیئت موسس این انجمن خطاب به رئیس جمهور افزوده است: چرا بحث کوچک مالی را با این عنوان که حقوق اساتید کمتر از کارگران است مطرح می کنید. هرچند که ما باید به فکر مباحث مالی اساتیدمان باشیم اما نباید کاری کرد که عده ای در بیرون از آن سوء استفاده نمایند.

همچنین پورمحمدی در پایان سخنان خود تصریح کرده است: هرچند تمامی اعضای این انجمن مورد اطمینان دانشگاه می باشند ولی اگر احساس کنیم که مباحثی غیر از کارهای مصوب و چارچوب اساسنامه  پیگیری می گردد، هیئت رئیسه دانشگاه با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای خبر