انتقاد آیت‌الله شبستری از انتخاب برخی مدیران/ اختلاف نظر سیاسی نباید موجب اختلاف نظر شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اختلاف نظر سیاسی نباید موجب اختلاف نظر شود، گفت: اگر در ابتدای امر در انتخاب برخی مدیران همفکری صورت می‌گرفت بهتر بود اما به هر حال در این شرایط نیز باید از اصطحکاک پرهیز شود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر […]

image_pdfimage_print

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اختلاف نظر سیاسی نباید موجب اختلاف نظر شود، گفت: اگر در ابتدای امر در انتخاب برخی مدیران همفکری صورت می‌گرفت بهتر بود اما به هر حال در این شرایط نیز باید از اصطحکاک پرهیز شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان‌شرقی که در محل بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و دهه‌ فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدوارم در این دهه مطالب مناسب مطرح شده و خدمات انقلاب اسلامی برای مردم تبین شود تا مردم بیش از پیش به نظام اسلامی خوشبین شوند.

وی به جایگاه انسان در قرآن اشاره کرد و گفت: دو تعبیر در مورد انسان در قرآن وجود دارد که تمجید و نکوهش انسان این دو تعبیر بوده که در آیات قرآنی به آنها اشاره شده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به تاثیرگذاری علما و حاکمان جامعه در فساد و صلاح جامعه اظهار کرد: پیشروان جامعه  اکثرا علمای دینی هستند و در میان مردم نفوذ معنوی دارند و نیز امراء نیز در میان مردم نفوذ دارند و یک مسئول اجرایی با سایر مردم متفاوت بوده و رفتار وی در جامعه تاثیرگذار است.
مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در شهرها دارای تاثیر معنوی بوده و ذی نفوذ هستند و بر اساس حدیث نبی‌مکرم اسلام صلاح و فساد مدیران اجرایی و ائمه جمعه در جامعه نقش دارند.
وی با اشاره به ضرورت وحدت میان ائمه جمعه و مسئولان اجرایی گفت: در این نظام اسلامی در راس هرم ولی فقیه قرار دارد و قابل مقایسه با نظام‌های دیگر نیست و همه باید در خط ولایت حرکت کنند.
امام جمعه تبریز گفت: ولایت فقیه عامل وحدت بخش ائمه جمعه و مسئولان اجرایی است و هیچ توجیهی برای تضاد و اختلاف نظر اجرایی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اختلاف نظر سیاسی نباید موجب اختلاف نظر شود، گفت: اگر در ابتدای امر در انتخاب برخی مدیران همفکری صورت می‌گرفت بهتر بود اما به هر حال در این شرایط نیز باید از اصطحکاک پرهیز شود.
مجتهدشبستری افزود: در اکثر نقاط استان و در میان اکثریت مسئولان و نمایندگان و ائمه جمعه اختلاف چندانی وجود ندارد و در موارد حداقلی نیز باید اختلافی را شاهد نباشیم.
امام جمعه تبریز خواستار تعامل فرمانداران با ائمه جمعه شد و گفت: فرمانداران به جایگاه معنوی ائمه جمعه توجه داشته باشند و در نمازهای جمعه حضور بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: در میان مجلس و دولت نیز باید اتفاق رای وجود داشته باشد و در میان مردم برخی دیدگاه‌ها در زمینه اختلاف میان مجلس و دولت وجود دارد.

انتهای خبر