اعلام حمایت ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان از «سعید جلیلی»/ مهمترین برنامه‌های سعید جلیلی شفافیت اقتصادی است

رشید قانعی یکی از مهمترین برنامه‌های سعید جلیلی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: جلیلی معتقد است اگر شفافیت اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، صنعتگران و اساتیدی که درگیر ارگان اقتصادی هستند از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، رشید قانعی مسئول کمیته طرح و […]

image_pdfimage_print

رشید قانعی یکی از مهمترین برنامه‌های سعید جلیلی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: جلیلی معتقد است اگر شفافیت اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، صنعتگران و اساتیدی که درگیر ارگان اقتصادی هستند از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، رشید قانعی مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» سعید جلیلی با اشاره به اینکه  یکی از مهمترین مشخصه‌های اصلی آقای جلیلی برنامه‌محوری است، گفت: الان برنامه‌ها و اسناد بالادستی زیادی داریم که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و همچنین یکی از برنامه‌های میان مدت، برنامه‌های پنج ساله توسعه است که باید بر اساس این برنامه‌ها عمل شود و اگر کاندیدایی برنامه‌هایی را ارائه کند که منطبق با آنها نباشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی افزود: کلی‌گویی و ارائه برنامه‌های کلی، کار رئیس‌جمهور نیست. رئیس‌جمهور باید برنامه‌های تدوین شده را اجرا کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی خاطرنشان کرد: آقای جلیلی برای اجرای جزئیات این برنامه‌ها تدوین شده، راهکارهای اجرایی بسیار مناسبی طراحی کرده اند که در اسرع وقت بیان خواهند نمود.

 قانعی با اشاره به مدیریت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در شورای عالی امنیت ملی، گفت: ما یک فرار بزرگ مالیاتی داریم که آقای جلیلی در شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد شفافیت اقتصادی به طراحی سامانه‌های مختلف اقتصادی از جمله سامانه ارزی پرداخت.

قانعی یکی از مهمترین برنامه‌های سعید جلیلی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: جلیلی معتقد است اگر شفافیت اقتصادی در کشور وجود داشته باشد، صنعتگران و اساتیدی که درگیر ارگان اقتصادی هستند از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با اشاره به فعالیت شورای امنیت در پرونده 3 هزار میلیاردی ادامه داد: در پرونده 3 هزار میلیارد استراتژی آقای جلیلی برعکس آقای احمدی نژاد افشاگری نیست بلکه وی به عمل معتقد است تا هوچی‌گری رسانه‌ای.    از این رو جلیلی تاکید داشت که عملکردش برای پرونده 3 هزار میلیارد رسانه‌ای نشود.

وی با بیان اینکه شورای امنیت ملی به هیچ قوه‌ای وابسته نیست و از تمام قوا در آن نمایندگانی وجود دارد گفت: یکی از مشکلات کشور فرار مالیاتی است و نشان می‌دهد که بانک جامع اطلاعاتی بین وزارت اقتصاد و صنعت وجود ندارد لذا تیم دکتر جلیلی به دنبال این است که با طراحی سامانه‌های مختلف نرم‌افزاری بتوانند شفافیت اقتصادی را به وجود آورند.

قانعی به تدوین سامانه بانک جامع اطلاعاتی و پرتال ارزی در تیم جلیلی اشاره کرد و افزود: به زودی از سامانه ثبت سفارش و سامانه سنا رونمایی می‌شود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه جلیلی در برنامه‌ خود به 3 اصل اساسی معتقد است که در روزهای آینده بیشتر از آن خواهد گفت تصریح کرد: برنامه وی مبتنی بر کارآمدی دولت، اولویت‌بندی برنامه‌ها و اصلاح ساختار فرسوده دولت است که در واقع می‌خواهد عدالت ساختاری را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه در سفرهای استانی نباید وعده‌های بی‌جا به مردم داد خاطرنشان کرد: دیدن وضع اقتصادی مردم از نزدیک در سفرهای استانی درست است اما باید با رویکرد عقلانی با مشکلات مواجه شد.

قانعی در تشریح اولویت‌بندی برنامه‌ها افزود: آقای جلیلی معتقد است آنچه که در بضاعت دولت وجود دارد باید عمل شود و این سفارش مقام معظم رهبری نیز هست.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه مصوبات ما در حوزه پولی متعلق به دهه 40 است و باید اصلاح شود ادامه داد: در اصل سوم تعهد دولت به این برنامه‌های بلند‌مدت مورد توجه است.

وی با اشاره به رویکرد گفتمانی سعید جلیلی به بحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تیم دانشجویان دکترای دانشگاه شریف برنامه اقتصاد مقاومتی را در قالب اسلایدی به مقام معظم رهبری ارائه داده‌اند که با استقبال ایشان نیز مواجه شد از این رو اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندی و بضاعت داخلی است.

قانعی با اشاره به تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در شورای عالی امنیت ملی و اختیاراتی که از سوی رهبری به آنها داده شده بود خاطرنشان کرد: شورای امنیت توانست در اقتصاد مقاومتی چرخه تولید را راه‌اندازی کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه طبق گزارش دولت تورم سال گذشته 50 درصد بود و گفتند که شاید فراتر از آن هم برود گفت: شورای امنیت می‌تواند برای مسائل امنیتی مصوبه بدهد و از این رو تورم را یک مقوله وابسته به امنیت دانست و شورای امنیت با وجود حاشیه‌هایی که با دولت داشت اما به دلیل پیروی از عدم ایجاد دوگانگی با دولت توانست با این تورم مبارزه کند.

وی بیان داشت: آقای زاهدی وفا که معاون وزارت اقتصاد بود در روزهای آینده برخی مباحث اقتصادی را ارائه خواهد کرد.

قانعی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های جلیلی ادامه داد: با وجود اینکه برنامه‌های بالادستی و راهبردی در کشور وجود دارد که به شکل قانونی نیز تدوین شده مطرح کردن برنامه‌ای جدید یک نظام انتخاباتی است چرا که رئیس‌جمهور باید برنامه‌های موجود را عملی کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی تصریح کرد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای امنیت ملی مسئول رفع تحریم‌ها در کشور بود و از این رو برنامه‌ ویژه‌ای داشت که در این مقطع نیز با اصلاحات صورت گرفته به روز می‌شود. از این رو حدود یک سال و نیم است که آقای جلیلی و تیمش در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در حال تدوین برنامه بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آقای جلیلی از مدتها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت اما با توجه به آرایش صحنه احساس تکلیف می‌کرد که وارد شود یا خیر افزود: ورود ایشان به عرصه انتخابات با ورود برخی افراد صورت گرفت.

خبرنگاری از وی پرسید که این افراد رد صلاحیت شده‌اند آیا آقای جلیلی باز هم احساس تکلیف می‌کند که قانعی پاسخ داد بنده در خصوص آرایش صحنه انتخابات و نه کاندیداهای رد صلاحیت شده صحبت کردم از این رو آقای جلیلی با مشاهده آرایش فعلی صحنه احساس کرد که خودش می‌تواند پرچمدار گفتمان انقلاب باشد.

قانعی از برگزاری کنفرانس خبری اقتصادی سعید جلیلی در روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد رویکرد اقتصادی وی در یک سال و نیم اخیر مبتنی بر توان و تولید داخلی بوده است.

حمایت ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان از «سعید جلیلی»

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان طی بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: انتخابات مظهر بصیرت الهی مردمی است که همواره با اعتقاد راسخ به آموزه‌های مترقی اسلام ناب محمدی‌(ص) و آرمان‌های امام راحل و شهدای گلگون کفن عزم و اخلاص خود را در برهه‌های حساس نشان داده‌‌اند. بنا به اعتقادات اصیل اسلامی هر عملی که تنها با اخلاص و قرب الهی صورت گیرد، نصرت الهی به همراه خواهد داشت. از این رو امروز ایران اسلامی بار دیگر در آستانه انتخاباتی سرنوشت‌ساز، حضور با بصیرت ملت بیدار ایران اسلامی را می‌طلبد تا با انتخاب فردی اصلح مسیر آتی مقاومت و پایمردی ملت مسلمان ایران بر حقوق خویش ترسیم نماید و حصول نتایج و ثمرات این مجاهدت خطیر ممکن سازد. امروز جهانیان شاهدند چگونه ملت اسرافراز انقلاب اسلامی در تحریم بدخواهان و کینه توزان پله‌های سرافرازی و اقتدار را پشت سر می‌گذارد و در مسیر عزت و استقلال خود به پیش می رود و دور نیست زمانی این ملت قهرمان به ثمره مقاومت‌ها و ایستادگی‌های خود دست یابد و به یگانه  الگوی جاودان ملت‌های مظلوم جهان تبدیل شود.

این بیانیه می‌افزاید: انتخابات برترین و مهمترین تجلی خواست و اراده ملت در سرنوشت کشور است و در این عرصه دانشگاه همواره یکی از خدمترین نهادهای کشور بوده است. نقش بی‌بدیل دانشگاهیان در مقاومت، ایستادگی، عزت‌آفرینی، خلق حماسه و مجاهدت علمی و همچنین پایمردی در عرصه جهاد علمی و صیانت از دستاوردهای علمی و فنی کشور در امتزاج با روح حق‌طلب و حقیقت‌خواه این نهاد، آن را به عنوان نهادی انقلابی در مسیر احقاق حقوق ملت شریف ایران با ایستادگی،‌ بصیرت‌آفرینی و مقاومت آگاهانه بدل کرده است. از این رو نقش سرنوشت‌ساز دانشگاهیان در عرصه نقد و نظر و طرح مطالبات برخاسته از جان‌‌های مشتاق و آزاده دانشگاهیان در عرصه انتخابات واجد شوری بی‌بدیل در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

«بر همین اساس و در پاسخ به اشتیاق دانشگاهیان در حماسه حضور ملی در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان حامی دکتر سعید جلیلی تحت عنوان ستاد یاران امید فعالیت خود را در عرصه انتخابات آغاز می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان حامی دکتر سعید جلیلی در وهله نخست خواهد کوشید ضمن پایبندی به اصول مترقی انقلاب اسلامی تمام مساعی خود را در تحقق حماسه سیاسی مد نظر مقام عظمای ولایت به کار بندد و تمام کوشش خود را در جهت سازماندهی و به کارگیری توان دانشگاهی کشور در مسیر انتخابات برخواسته از بصیرت، تقوا و آینده‌نگری به کار گیرد و ضمن ترسیم دورنمای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب مطالبات این قشر فرهیخته از نظارم اجرایی کشور، آن را نمایندگی کند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: شورای مرکزی این ائتلاف پس از بررسی‌ها و مطالعات و جلسات متعدد در زمینه مقایسه حاضرین در انتخابات حمایت قاطع خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات آتی اعلام می‌کند و امید واثق دارد حضور جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان نماد افتخار، مقاومت و ایستادگی بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌های ذیل را تحقق بخشد: بایسته است رئیس جمهوری اسلامی ایران به معنای حقیقی کلمه رئیس‌جمهور انقلاب باشد. ما اعضاء ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان قاطعانه از مسئولان نظام می‌خواهیم توجه خود را به بازآفرینی ارزش‌های اسلامی، انقلابی و زدودن انحرافات و کژ‌روی‌ها و بازگشت به خواستگاه‌های این حرکت اسلامی معطوف می‌کند.

این بیانیه تصریح می‌کند: ریاست جمهوری کشور عرصه آزمون و خطا نیست و شرایط ویژه کشور نیازمند از خود گذشتگی و ایثار در حفظ حقوق، منافع ملی و اصول اسلامی است. جامعه دانشگاهی کشور ضمن ادای احترام به تمامی حاضران در انتخابات معتقد است این عرصه نیازمند حضور کسانی است که تجربه نزدیکتری از دفاع و حماسه دارند. دکتر سعید جلیلی فردی است که این آزمون را با سربلندی به پایان رسانده و بی‌تردید گذار از این آزمون دشوار از وی شخصیتی استوار و در خور اعتماد ساخته است.

«خیل شهدای جامعه دانشگاهی کشور و نیز شهدای مسیر دانش هسته‌‌ای، وظیفه سنگین دانشگاهیان را در حفظ دستاوردهای شهدای والامقام دوچندان می‌کند. خون شهیدان بزرگوار این عرصه و نگاه خانواده‌های این عزیزان به عملکرد دانشگاهیان به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم وظیفه ما را در تحقق آن آرمان‌ مضاعف می‌کند. از این رو دکتر سعید جلیلی که خود فردی برخاسته از قشر عظیم دانشگاهی است،‌و همواره توجه و حساسیت ویژه‌ای در جهت حفظ و پیشبرد این دستاوردها داشته‌اند، شایستگی لازم را در هدایت و مدیریت جامعه علمی کشور را داراست شند تا به فضل پروردگار به اهداف علمی کشور در سند چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم.»

این بیانیه ادامه می‌دهد: سیاست خارجی کشور نیازمند بازگشت عقلانیت، پرهیز ازماجراجویی، موازی‌کاری و مداخله افراد بی‌اطلاع و سست نهاد است. تجربه حضور دکتر سعید جلیلی در عرصه سیاست خارجی نگرانی‌های دانشگاهیان در این عرصه را پایان می‌دهد و توجه ویژه‌ به عزت و سرافرازی بین‌‌المللی ملت مسلمان ایران در چارچوب منویات مقام معظم رهبری را نوید می‌‌دهد.

«نزدیکی فکری و اجرایی به فضای دانشگاه و شناخت کافی از این محیط نیاز اساسی بدنه اجرایی کشور در همراهی با دانشجویان اساتید و دانشگاهیان است و این ارتباط دوسویه و مطلوب می‌تواند سبب افزایش مشارکت و بهره‌وری دانشگاهیان در فرآیند توسعه و اقتدار ملی شود. از این رو حضور دکتر سعید جلیلی به عنوان یکی از اساتید دانشگاه در این محیط سبب ایجاد شناخت کافی نسبت به خواست‌ها، مطالبات و آرمان‌های دانشگاهیان کشور شده و فرآیند ارتباط موثر بین دانشگاهیان و بدنه اجرایی کشور را فراهم خواهد آورد.»

این بیانیه می‌افزاید: ستاد یاران امید ضمن دعوت از عموم اساتید، دانشجویان و دانش‌‌آموختگان به حضوری فعال و با نشاط در عرصه انتخابات، آنان را به حمایت از دکتر سعید جلیلی فرا می‌خواند و امیدوار است نقش شایسته دانشگاهیان در ایجاد حماسه عظیم سیاسی همچون همیشه محقق گردد. این ائتلاف با کمک و همت اساتید و دانشجویان راه‌اندازی گردیده و از هم‌اکنون آماده شنیدن نقطه نظرات همراهان عزیز است و دست یکایک این عزیزان همراه را به گرمی می‌فشارد و امیدوار است همراهی پرشور دانشگاهیان زمینه‌ساز افتخاری دیگر در کارنامه زرین قشر فرهیخته دانشگاهی باشد، که در این جلوه‌گاه وحدت و اقتدار ملی،‌طمع ورزان به عزت و استقلال این مرز و بوم دوباره طعم ناامیدی را تجربه کنند.

انتهای خبر