حذف اردبیل از منطقه آزاد ارس/ منطقه آزاد تجاری ویژه استان اردبیل تصویب شد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تصویب منطقه‌ آزاد تجاری ویژه استان اردبیل خبر داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، یونس اسدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور به خبرنگار مهر گفت: این مصوبه به منزله مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل برای استان است. […]

image_pdfimage_print

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تصویب منطقه‌ آزاد تجاری ویژه استان اردبیل خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، یونس اسدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور به خبرنگار مهر گفت: این مصوبه به منزله مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل برای استان است.

وی افزود: شورای عالی مناطق آزاد در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور داشت با تشکیل این منطقه آزاد موافقت کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: پیش از این مصوبه ای مبنی بر الحاق بخش هایی از خاک استان به منطقه آزاد ارس تصویب شده بود که نفع قابل توجهی برای استان نداشت.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود در مصوبه جدید اردبیل خود اختیار ایجاد یک منطقه آزاد را خواهد داشت که به منزله تحول اقتصادی قابل توجهی برای استان است.

اسدی با تاکید به مسئولان استان و نمایندگان در دستیابی به این مصوبه ادامه داد: این مصوبه جهت بررسی به زودی به مجلس ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید دارد که منطقه آزاد تجاری می تواند خیر و برکت اقتصادی قابل توجهی برای استان به همراه داشته و زمینه رونق اقتصادی آن را فراهم سازد.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، پیش از این طی جلسه ای در حضور مسئولان شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیران استان اردبیل و منطقه آزاد ارس، مصوب شده بود که بخشهایی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس الحاق می شود که با مخالفت برخی کارشناسان و نیز برخی مسئولان استان اردبیل مواجه شد.

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز چندی گیش با انتقاد از روند قاچاق کالا در مناطق آزاد گفته بود، پیش از این فکر می کردیم توسعه منطقه آزاد ارس کار مثبتی  است ولی عملا این موضوع باعث ناممکن شدن کنترل مبادی متعدد منطقه آزاد می شود.

انتهای خبر