بازهم سقوط یک آسانسور دیگر در تبریز؛ آسانسور برج رشدیه سقوط کرد/ مسئولانی که فعلا فقط هشدار می دهند و نهایتا یک اخطاریه!

بازهم تراژدی آسانسورها در تبریز تکرار شد و این درحالیست که مدیران محترم و کسانیکه مسئول جان و امنیت مردم در این خصوص هستند، همچنان فقط هشدار می دهند و نهایتا یک اخطاریه! به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز سه شنبه، آسانسور برج رشدیه دچار حادثه شد و از طبقه ۱۱ به سمت پایین سقوط […]

image_pdfimage_print

بازهم تراژدی آسانسورها در تبریز تکرار شد و این درحالیست که مدیران محترم و کسانیکه مسئول جان و امنیت مردم در این خصوص هستند، همچنان فقط هشدار می دهند و نهایتا یک اخطاریه!

به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز سه شنبه، آسانسور برج رشدیه دچار حادثه شد و از طبقه ۱۱ به سمت پایین سقوط کرد. اما در حین سقوط در طبقه ششم جک های ایمنی آسانسور باز شده و مانع از سقوط آکامل سانسور شد.

گفتنی است، سقوط آسانسورها در اماکن عمومی تبریز بخصوص طی سال جاری بارها اتفاق افتاده و این حوادث منجر به کشته شدن چندین شهروند بی گناه شده است.

مرگ کودک ۹ ماهه تبریزی، متلاشی شدن سر زن ۵۴ ساله و  مرگ یک شهروند در آسانسور اداره پست آذربایجان شرقی از جمله جنایاتی است که آسانسورهای غیر استاندارد قاتل در این چند ماه اخیر مرتکب شده اند، با این حال انگار وجدان برخی ها هنوز خواب است و تا زمانی که مزه تلخ این حوادث را نچشند، دست به کار نخواهند شد.

البته نا گفته نماند دادستان تبریز، بیستم آذرماه سال جاری اعلام کرده بود که، در پی افزایش وقوع حوادث تلخ ناشی از آسانسور، به مراکز دولتی و عمومی شامل بیمارستان‌ها، ادارات، کلینیک‌ها، پاساژها و مجتمع‌های تجاری یک هفته فرصت داده شد تا نسبت به رفع نواقص و اخذ گواهی استاندارد آن، اقدام کنند، با این حال هنوز که هنوز است این حوادث تکرار می شود و سقوط آسانسورهای غیر استاندارد یکی از عوامل موثر برای راهی شدن شهروندان تبریزی به ایستگاه آخر زندگی (وادی رحمت) محسوب می شود.

به راستی چه کسی مسوول تکرار این حادثه های ناگوار است و راه چاره چیست؟ آیا باید برای همیشه در تبریز با آسانسورها خداحافظی کنیم و یا باید همیشه هنگام سوار شدن بر هر آسانسوری اشهدمان را هم بخوانیم که احتمالاً جان به جان آفرین تسلیم کردیم! یا اینکه برای همیشه این اسانسورهای غیراستاندارد را شناسایی و از سطح شهر جمع آوری کنیم؟

انتهای خبر