مدیرعامل جدید آب و فاضلاب آذربایجان شرقی معرفی شد/ حاشیه های تودیع پوررجب: از انتقاد معاون استاندار تا تمجید معاون سازمان

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی امروز سه شنبه طی مراسمی معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاون عمرانی استاندار و مدیران صنعت آب در آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، علیرضا ایمانلو […]

image_pdfimage_print

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی امروز سه شنبه طی مراسمی معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاون عمرانی استاندار و مدیران صنعت آب در آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، علیرضا ایمانلو به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و قاضلاب آدربایجان شرقی معرفی شد و از خدمات پوررجب مدیرعامل سابق این شرکت قدردانی به عمل آمد.

مهندس ایمانلو از مدیران میانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است که پیش از این معاون پشتیبانی و از سه ماه قبل هم سرپرستی این شرکت را بر عهده داشت .

گفتنی است؛ رضا پوررجب به مدت ۶ سال عهده دار سمت مدیرعاملی در شرکت آب و فاضلاب استان بود که پیش از این با حکم رئیس مجمع عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به سمت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران منصوب شده بود.

در آیین معارفه وی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با تاکید بر جایگاه تخصصی این شرکت و نقش اصلی آن در تامین آب سالم شرب مردم و توسعه شبکه های فاضلاب شهری  و خواستار پرهیز و دوری این سازمان از مسایل حاشیه های پیرامونی شد.

مهندس محمدصادق پورمهدی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده با نگاه انتقادی اعلام کرد : از مجموعه مانند شرکت آب و فاضلاب به دلیل ظرفیت های سازمانی و تخصصی آن انتطار بیشتری می رود.

وی تصریح کرد : متاسفانه این سازمان در یک دوره ی گذشته دچار برخی ازحاشیه های بعضا شائبه انگیز شد که به شدت ماموریت و فعالیت های آن را تحت شعاع قرار داده بود.

معاون عمرانی استاندار ماموریت و وظایف شرکت آب و فاضلاب استان مهم توصیف کرد و گفت : این شرکت یک سازمان تخصصی است و از مدیریت جدید و محموعه همکاران آن انتظار داریم به هیچ وجه اجازه ندهند حاشیه های گذشته ماموریت و برنامه های آن را تحت تاثیر قرار دهد.

مهندس پورمهدی افزود : در شان کلانشهری مانند تبریز نیست که بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز بیش از ۴۰ درصد آن فاقد فاضلاب شهری باشد و نسبت به آینده تامین آب شرب خود با چالش رو به رو شود.

وی  ادامه داد :  این نشان می دهد که هدف گذاری های شرکت آب و فاضلاب استان در گذشته منطبق بر واقعیات و نیازهای شهری نبوده و چه بسا در بسیاری موارد از برنامه عقب مانده است .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد : از مدیریت جدید درخواست شده به گونه اهتمام و برنامه ریزی کنند ناپایان دولت تدبیر و امید همه شهرهای استان از فاضلاب شهری و تصفیه خانه های مناسب برخوردار شوند.

پورمهدی گفت : مدیریت استان درکنار مجموعه همکاران شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و از هیچ کوششی برای تحقق ماموریت های آن فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود : دراین ارتباط از تمامی شهرداری ها و شوراها اسلامی درخواست شده این سازمان را در انجام ماموریت های خود و به ویژه در اجرای طرح های آب رسانی و طرح های توسعه شبکه های فاضلاب شهری و ساخت تصفیه خانه یار کنند.

به گفته وی براساس توافقات محلی مقرر شده شهرداری های استان بابت حفاری های این سازمان هیچ گونه هزینه را دریافت نکنند.

پورمهدی پرهیز از بخش نگری و جامع نگری را از دیگر ضرورت های مدیریت جدید سازمان آب و فاضلاب استان بر شمرد و گفت : برنامه و ماموریت های این سازمان جز با تیکه بر کار جمعی محقق نخواهد شد و به حمدالله امروز فضای وحدت و همدلی بیش از هر زمان دیگر در استان فراهم است .

معاون استاندار، انتخاب مدیران از میان خود مجموعه های سازمانی و استفاده از ظرفیت های مردم و بخش خصوصی را از رویکردهای اصلی مدیریت ارشد استان توصیف کرد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های مساکن مهر سهند در گذشته یادآور شد: بیش از ۱۰۰ هزار مسکن مهر از نبود زیرساخت‌های کامل رنج می‌بردند که در حال حاضر در بسیاری از موارد زیرساخت‌ها تکمیل شده است.

پورمهدی در پایان تاکید کرد: ماموریت‌های تعریف شده شرکت آبفای استان بسیار سنگین است؛ بر این اساس باید نگاه ما به آینده باشد و نباید اجازه دهیم فعالیت‌های شرکت را حاشیه‌ها تحت تاثیر قرار دهند.

مصرف آب مشترکان ایرانی ۵۰ درصد بیشتر از کشورهای همجوار است

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و فعلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تجلیل از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: عملکرد این شرکت در سطح کشور برجسته بوده و همواره مورد تقدیر بوده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های کمی در حوزه آب افزود: کاهش نزولات جوی در نقاط مختلف کشور مشکلات متعددی را در تامین آب به وجود آورده است.

محمد پاک روح، با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب پس از ۲۵ سال رویکرد توسعه پایدار و نرم افزاری را طی می‌کند، تاکید کرد: گذر از وضعیت در حال توسعه و رسیدن به حالت پایدار مورد توجه است و این در حالی است که کشور از حالت نیمه خشک به وضعیت خشک تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیریت مصرف آب دارای اهمیتی خاص است و با توجه به بالا بودن ۵۰ درصدی مصرف مشترکان کشور به نسبت کشورهای همسایه باید برنامه‌ریزی کاهش مصرف داشته باشیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد آب در شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان بنگاه‌های اقتصادی باید مورد توجه باشد ولی میزان دریافتی ما از مردم نیم درصد است.

وی گفت: ما از مردم کمتر از ۵۰ درصد هزینه دریافت می‌کنیم و حداکثر دریافتی ما در سال ۹۴ بابت آب در مصرف خانگی ۲۶۰ تومان برای هر مترمکعب و حداکثر ۳۵۰ تومان برای هر متر معکب برای مصارف دیگر است.

پاک روح توسعه کلانشهر تبریز از نظر آب و فاضلاب را موزون توصیف کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی و تبریز در ارزیابی‌های کشوری رتبه خوبی داشته است و تربیت مدیران برای استان و استان‌های دیگر از ویژگی‌های این شرکت است.

تبریز در آینده با مشکل آب شرب مواجه می‌شود

رضا پوررجب نیز در این مراسم با اشاره به تلاش کارکنان آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این شرکت در چند سال اخیر دو بار به عنوان شرکت برتر کشوری انتخاب شد.

وی افزود: بهترین کار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در زمینه حفظ محیط زیست بود و در مدت چند سال اخیر تصفیه‌خانه‌های متعددی در استان به بهره‌برداری رسید.

پوررجب از ضرورت تزریق آب ارس به تبریز برای شرب خبر داد و گفت: با روند مصرف کنونی آب تبریز، تامین آب آینده با منابع فعلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از  روش تصفیه نانو فیلتر در تبریز به عنوان مدیریت ریسک در زمان خود نام برد و افزود: تاکنون هیچ شرکتی از سال ۸۷ به بعد این کار را انجام نداده بود.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی تعاونی مصرف، سالن ورزشی و افزایش حقوق از ۹۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در کنار مدیریت بحران از عملکردهای مدیریتی سابق بود.

پوررجب گفت: کسب درآمدهای خوب برای آب و فاضلاب از طرق مختلف و راه‌اندازی مدیریت کیفیت را مورد توجه قرار دادیم و تلاش شد تا قطعی آب شرب به حداقل برسد.

حفر ۴۰ حلقه چاه، کم آبی آذربایجان شرقی را برطرف می‌کند

در ادامه این مراسم، مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‌شرقی نیز بر تعهد دینی و انجام کارها مبتنی بر وظایف محوله تاکید کرد.

علیرضا ایمانلو افزود: تکریم ارباب رجوع و احترام به شهروندان یکی از رسالت‌های مورد توجه این شرکت در طول سال‌های فعالیت خود بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با تجلیل از عملکرد مدیران عامل قبلی این شرکت تصریح کرد: درخت تناور کنونی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان‌شرقی مرهون تلاش مدیران سابق است که کار را تا به اینجا رسانده‌اند و این نهال ضعیف را به درختی تناور مبدل کرده‌اند.

وی گفت: تامین آب شرب برای شهروندان و تهیه سیستم فاضلاب از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.

مهندس ایمانلو با اشاره به عملکرد سه ماهه خود در سمت سرپرستی آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: حفر ۴۰ چاه برای تامین آب در آذربایجان‌شرقی در این سه ماه صورت گرفت که حفر این تعداد چاه در ۳ ماه صورت گرفت تا سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

انتهای خبر