تکمیلی: کولاک شدید در آذربایجان شرقی؛ تبریز در محاصره برف و کولاک/از تعطیلی مدارس تا لغو پروازهای فرودگاه تبریز و مسدود شدن راهای استان

بارش برف و کولاک کم سابقه در تبریز و سردی هوا، در نظم عمومی اخلال ایجاد شده و مدارس و دانشگاه ها را به تعطیلی کشاند. به گزارش اعتدال پرس، بارش برف که از عصر جمعه در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی و نیز تبریز شروع شده است، همچنان ادامه دارد. براساس گزارش های رسیده بارش […]

image_pdfimage_print

بارش برف و کولاک کم سابقه در تبریز و سردی هوا، در نظم عمومی اخلال ایجاد شده و مدارس و دانشگاه ها را به تعطیلی کشاند.

به گزارش اعتدال پرس، بارش برف که از عصر جمعه در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی و نیز تبریز شروع شده است، همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش های رسیده بارش برف بیشتر شهرستان های استان به ویژه مناطق مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و در شهرهای آذرشهر، مراغه، بناب، خسروشاه، اسکو، ترکمانچای، کندوان، کاغذکنان، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه، هریس، بستان آباد و تیکمه داش و هشترود برف با شدت در حال بارش است.

 

اخلال در رفت و آمد عموم و عدم برف روبی در سطح شهر

با توجه به بارش سنگین برف و در ادامه آن کولاک و بوران، رفت و آمد عمومی مردم با اخلال روبرو شده به طوری که از دیشب و ساعات اولیه صبح تاکنون وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی به ندرت به چشم می خورد و مردم برای تردد و رفتن به محل کار با مشکل رو برو شدند.کمبود وسایل نقلیه به دلیل بارش برف

همچنین عملیات برف روبی در سطح شهر تبریز انجام نگرفته و با ادامه کاهش دما شاهد یخبندان خیابان ها  خواهیم بود که می تواند منجر به حوادث ناگواری شود.

مردم و بخصوص کارمندان تبریزی از تعطیل نشدن ادارات گلایه داشته و اعلام می داشتند، به علت نبود وسایط نقلیه و امکان ترد در سطح شهر، استانداری باید ادارات را تعطیلی اعلام می کرد چرا که وضعیت نامطلوب موجود در سطح شهر، بیم آسیب های جانی متعدد و نیز خسارت مالی به خودروها را موجب شده است.

امروز بیشتر کارمندان به دلیل مشکلات تردد با تاخیر در محل سرکار خود حاضر شدند.

هنوز از تلفات جانی احتمالی کولاک شدید در مناطق مختلف استان گزارشی منتشر نشده است که البته با توجه وضعیت بسیار بد جاده ها و بسته بودن بسیاری از راههای روستایی و شهری استان، احتمال تلفات جانی وجود دارد.

کمبود وسایل نقلیه به دلیل بارش برفتعطیلی برخی مدارس آذربایجان شرقی در روز شنبه

شدت این بارندگی ها چنان بالاست که  مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعطیلی برخی مدارس استان در روز شنبه خبر داد و اعلام کرد: به دنبال بارش برف و بوران و سردی هوا و کولاک شدید روز شنبه دوم اسفندماه برخی از مدارس استان تعطیل است.

بنا به اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی؛ به دنبال بارش برف و سرما و کولاک شدید مدارس تعدادی از شهرها و روستاها به شرح ذیل تعطیل اعلام می‌شود.

تمام مقاطع تحصیلی(پیش دبستانی، ابتدائی، متوسطه دوره اول و دوم) در نواحی ۵ گانه تبریز (شهری و روستائی )تعطیل اعلام می‌شود.

در شهرستان‌های کلیبر، ترکمانچای، چاراویماق، نظرکهریز، مهربان، ورزقان، خواجه، هریس، بستان‌آباد و تیکمه‌داش، هشترود و خاروانا کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستائی و کلیه مقاطع تحصیلی استثنائی تعطیل اعلام می‌شود.

مراغه، سراب و اهر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس روستائی تعطیل اعلام می‌شود.

ایلخچی، ملکان و عشایر مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستائی تعطیل اعلام می‌شود.

کمبود وسایل نقلیه به دلیل بارش برف

برف دانشگاه‌ها را هم تعطیل کرد

بر اساس اعلام مسئولان، برخی از دانشگاه های استان بر اثر بارش برف تعطیل اعلام شده است.

دانشگاه صنعتی سهند روز شنبه تعطیل است و دانشگاه های فنی و حرفه ای تبریز و شهیدمدنی آذربایجان در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین طبق گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر کلاس های این دانشگاه روز شنبه تعطیل است.

آزاد راه تبریز – زنجان مسدود شد/جاده قدیم جایگزین شد

بنابه اعلام پلیس راهور، محور آزادراه تبریز –زنجان و آزادراه هشترود – میانه و مراغه – بناب در استان آذربایجان شرقی از ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه شنبه دوم اسفند ماه به دلیل بارش برف و کولاک بسته شده و مسیر جایگزین این محور، جاده قدیم تبریز- زنجان است.

مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمام جاده های استان بارش برف و کولاک شدید ادامه دارد، افزود: در این شرایط تردد خودروهای سبک و سنگین فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

جاده مراغه ـ هشترود همچنان مسدود است/ ۱۲۰ روستا در محاصره برف

بر اثر بارش برف و کولاک شدید طی ۱۲ ساعت گذشته جاده مراغه هشترود همچنان مسدود است و مدارس در تمام مقاطع صبح و عصر تعطیل شدند و همچنین راه ۱۲۰ روستا بسته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: کولاک و برف سنگین بیشتر محورهای روستایی و راه ۱۲۰ روستا را مسدود کرده است.

بارش برف در مراغه که ارتفاع آن بیشتر از ۲۰ سانتی متر گزارش شده موجب سنگینی تردد در داخل شهر و محورهای منتهی به این شهر شده است.

بارش برف تا دوشنبه ادامه دارد/ یخبندان جاده‌های آذربایجان شرقی

رئیس پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: سامانه جوی ناپایداری از عصر جمعه وارد استان شده که تا سه روز آینده به فعالیت خود در استان ادامه می دهد و بارش برف در استان تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

محمد اشجعی با اشاره به اینکه بیشترین بارش ها در شامگاه شنبه اتفاق می افتد، افزود: هوای سرد به استان نفوذ کرده و خیابان ها و جاده‌های بیشتر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی یخبندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از صبح شنبه هوا سردتر می شود، ادامه داد: از شامگاه جمعه بر میزان وزش باد افزوده شده و این کاهش دما تا دوشنبه شب ادامه دارد.

اشجعی اظهار داشت: با تغییر الگوی فشاری هوا و نفوذ سامانه سرد و بارشی انتظار بارش های برف و باران از شامگاه جمعه قابل پیش بینی بود.

انتهای خبر