دور تند مسابقات شطرنج در تبریز/ هزینه هایی که از جیب ملت پرداخت می شود؛ چرا سازمان ورزش شهرداری خود را پاسخ‌گو نمی‌داند

آنچه که مشخص و واضح می نماید اینکه این مسابقات هزینه های چند صد میلیونی بر دوش شهرداری گذاشته است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از زیتون، طی چند ماه اخیر دو بار مسابقات شطرنج در استان برگزار شده است.تابستان سالجاری مسابقات جام ملتهای آسیا در تبریز برگزار شد که شهرداری تبریز همه ی […]

image_pdfimage_print

آنچه که مشخص و واضح می نماید اینکه این مسابقات هزینه های چند صد میلیونی بر دوش شهرداری گذاشته است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از زیتون، طی چند ماه اخیر دو بار مسابقات شطرنج در استان برگزار شده است.تابستان سالجاری مسابقات جام ملتهای آسیا در تبریز برگزار شد که شهرداری تبریز همه ی هزینه های این مسابقات را فراهم کرده بود و بزرگترین مسابقات سیمولتانه تبریز در چند روز اخیر برگزار شد.

آنچه که مشخص و واضح می نماید اینکه این مسابقات هزینه های چند صد میلیونی بر دوش شهرداری گذاشته است. در این باره گفتنی هایی هست که اجمالاً به آنها اشاره می گردد.

۱-این همه توجه به شطرنج و هزینه برای آن محل تعجب است.چه اشخاص و یا جریانی پشت پرده ماجراست که شهرداری را ملزم به هزینه های چند صد میلیونی برای مسابقات شطرنج نموده است؟!

اینکه عنوان می شود چند صد میلیونی، ادعای گزافی نیست. به اذعان برگزار کنندگان مسابقات جام ملتهای شطرنج، شهرداری تبریز بودجه چهارصد میلیونی اختصاص داده بود هرچند برخی ها معتقدند، هزینه صرف شده برای این مسابقات خیلی بیشتر از آن چیزی بود که رسانه ای شد. هزینه چند صد میلیونی مسابقات جام ملتها در حالی اتفاق افتاده که متولیان امر از جذب اسپانسر برای این مسابقات عاجز بوده اند و هزینه این مسابقات از جیب مردم پرداخت شده است.

۲- یک سئوال اساسی که نه رسانه ها پرسشگر آن بوده اند و نه متولیان به آن پرداخته اند اینکه؛این مسابقات با هزینه های قابل توجه چه ره آوردی برای تبریز داشته اند؟ آیا این هزینه ها نمی توانست در جای دیگر هزینه شود که مفید به حال شهروندان تبریزباشد.

۳-تیم کبدی شهرداری تبریز در مسابقات آسیایی به مقام نایب قهرمانی دست یافته است در حالی که نه از هزینه های چند صدمیلیونی خبری بوده و نه افراد قدرتمندی داشته اند که توان رسانه ای و مالی را برای آنها مهیا کنند. این تیم سرجمع با چهارده میلیون تومان بسته شده است. حال شما این هزینه را با مسابقات شطرنج قیاس کنید که تفاوت از زمین تا آسمان است.تاسف برانگیزتر اینکه اعضای همین تیم کبدی در مصاحبه با یکی از سایتهای خبری استان گلایه داشتند که با برخورد تند باشگاه مواجه شده اند.

۴-شهرداری تبریز و خاصه سازمان ورزش این نهاد متمول،به کجا می رود؟چرا این سازمان خود را در مقابل رسانه ها و مردم پاسخگو نمی داند.شاید آنروز که تیم فوتبال شهرداری تبریز بشکل مفتضحانه ای از لیگ کنار گذاشته شد،با این سازمان برخورد می شد اینگونه بی مهابا و بی اعتنا به حقوق مردم بیت المال را هدر نمی داد.

۵-آیا نمی شد با این هزینه ها و خیلی هزینه های دیگر، به ضروریات ورزش شهر رسید از فوتبال محلات گرفته تا کف سالن والیبال که استاندارد نیست؟ جان کلام این نوشتار چیزی نیست جز اینکه باید همه خود را در قبال عملکردشان پاسخگو بدانند و زیتون خود را موظف به انعکاس پاسخ مسئولین امر می داند و این آمادگی را دارد که اظهارات مسئولین را بازتاب داده و یک طرفه به قاضی نرفته باشد.

۶-در این باره جزئیات بیشتری وجود دارد که فعلاً به همین اندازه کفایت می شود.

انتهای خبر