آغاز بکار سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز+تصاویر

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز چهارشنبه با شرکت ۴۷۰ نفر از نخبگان و چهره های برتر قرآنی کشور در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز آغاز شد. به گزارش اعتدال پرس، مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه که بزرگترین رویداد فرهنگی […]

image_pdfimage_print

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز چهارشنبه با شرکت ۴۷۰ نفر از نخبگان و چهره های برتر قرآنی کشور در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز آغاز شد.

به گزارش اعتدال پرس، مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه که بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح کشور می باشد، صبح امروز با حضور آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز، جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی و حجت الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف کشور در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

در ابتدای مراسم استاد احمد شحات احمد سید، قاری برجسته مصری با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پرداخته و پیام تصویری آیت الله جوادی آملی برای داوران و متسابقان پخش شد.

در این دوره از مسابقات قرآنی کشور که سی‌ و هفتمین دوره آن می باشد، ۴۷۰ نفر در مسابقات شرکت خواهند کرد، که ۲۲۰ نفر از این تعداد را خواهران و ۲۵۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند و ۲۵ داور برادر و ۲۰ داور خواهر در حین برگزاری مسابقات حضور خواهند داشت.آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

روند آغاز مسابقات از دیروز پنجم اسفند با پذیرش متسابقین و اسکان آنان آغاز و ساعت ۹ صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) رسما کلید خورد.

این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم  توسط شبکه‌های قرآن، العالم، کوثر، شما و سهند و پوشش خبری  شده و مسابقات با حضور ۱۵۰ خبرنگار و عکاس پیگیری خواهد شد و برای اولین بار این مسابقات به شکل زنده از اینترنت پخش می‌شود و نغمه‌های قرآنی متسابقین آرشیو شده در اختیار دوستداران قرآن قرار می‌گیرد.

گفتنی است سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۶ الی ۱۱ اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی که اواخر رجب و اوایل شعبان در سال ۹۴ برگزار می شود، شرکت می کنند.

در حاشیه این مسابقات همایش استاد شهریار و قرآن هفتم اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز و همچنین همایش علامه طباطبایی و قرآن در دهم اسفند برگزار و همزمان با آیین پایانی این مسابقات دانشکده قرآنی در تبریز به صورت رسمی افتتاح و تا پایان مسابقات ۲۰۰ محفل مختلف قرآنی در استان برگزار می شود.

آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

آیین گشایش سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

انتهای خبر