انتقاد معاون عمرانی استاندار از ضعف نظارت مسئولان در پروژه های عمرانی/ فرمانداری تبریز نظارت دقیق‌تری بر اجرای پروژه‌های تبریز داشته باشد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی ایرادات فنی در پروژه‌های عمرانی تبریز گفت: با توجه به اینکه تبریز مرکز استان است انتظار می‌رود معاون فنی فرمانداری نظارت دقیق‌تری بر اجرای پروژه‌ها داشته باشد. به گزارش خبرنگار اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در دوازدهمین و آخرین جلسه شورای فنی استان در سال ۹۳ […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی ایرادات فنی در پروژه‌های عمرانی تبریز گفت: با توجه به اینکه تبریز مرکز استان است انتظار می‌رود معاون فنی فرمانداری نظارت دقیق‌تری بر اجرای پروژه‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در دوازدهمین و آخرین جلسه شورای فنی استان در سال ۹۳ که به بررسی وضعیت اجرای پروژه های عمرانی شهرستان تبریز و حوزه آموزش عالی در استان اختصاص داشت، اظهار داشت: اگر ایرادی از پروژه‌های عمرانی گرفته می‌شود قصد مچ‌گیری نداریم بلکه هدف رفع ایرادات فنی و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی است.

وی با اشاره به مشاهده برخی گزارشات از مسکن‌های مهر فاز ۳ شهر جدید سهند افزود: اگر پیمانکاران، مشاوران و مهندسان در اجرای این پروژه قصور کرده‌اند ناظر عالی باید بدون رودربایستی به ارائه گزارش می‌پرداخت و لازم است کارها را پس از این جدی‌تر بگیریم و در نظارت‌هایمان کوتاهی ‌به عمل نیاوریم.

معاون عمرانی استاندار آذرباجان‌شرقی با اعلام نارضایتی از نحوه‌ی نظارت شورای فنی بر پروژه‌ها، ابراز کرد: مسولین عدم اجرای پروژه‌ها را کمبود منابع اعتباری و قصور پیمانکار عنوان می‌کنند اما در اینجا آیا عامل نظارتی قصور نکرده است؟!

وی افزود: از فرماندار تبریز انتظار می‌رود معاونت فنی خود را فعال‌تر کند، چراکه نیاز است فرمانداری به پروژه‌های حاشیه‌ای نیز توجه کند و از آنها بازدید مستمر داشته باشد.

پورمهدی با بیان اینکه همه در مسئولیت‌هایمان کوتاهی‌هایی داشته‌ایم، اضافه کرد: انتظار می‌رود هر کسی در هر مسئولیتی که فعالیت می‌کند وجدان کاری بیشتری به خرج دهد و به ویژه در امر نظارت هیچ‌گونه ملاحظه‌ای رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم نظارت صحیح علی‌رقم احترامی که به مدیران قایل هستم مجبورم مراتب را به دیوان محاسبات گزارش کنم چراکه با چنین وضعیتی به جایی نخواهیم رسید.

* تخصیص اعتبارات ملی و استانی دولت بی‌نظیر بوده است

پورمهدی با اشاره به تخصیص صد دردی اعتبارات استانی در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: علی‌رقم مشکلات مالی دولت در طول یک و نیم سال گذشته پروژه‌های عمرانی روند قابل قبولی را طی کرد و  در سال آینده نیز این روند را با اولویت بندی مناسب پروژه‌ها ادامه خواهیم داد.

* اخذ مجوز احداث آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان موفقیتی بزرگ برای استان

وی اخذ مجوز احداث آزادراه تبریز- مرند- بازرگان با پیگیری‌های مجدانه استاندار آذربایجان‌شرقی را موفقیتی بزرگ برای استان خواند و تصریح کرد: حمایت‌های وزیر محترم راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور در این ارتباط جای تقدیر دارد و عملیات اجرایی این پروژه اواخر سال آینده با حضور مقامات عالی دو کشور آغاز می‌شود.

پورمهدی فعال شدن پروژه راه آهن میانه – تبریز با تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۱۷۵ کیلومتری آن در سال‌جاری را دیگر موفقیت مهم استان دانست و گفت: تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به قطار شهری تبریز نیز سومین موفقیت عمرانی مهم استان در سال ۹۳ قلمداد می شود.

* فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت قطار شهری تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از فروش ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت پروژه قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: تزریق این میزان نقدینگی مقارن با ایام نوروز به استان جای بسی خوشحالی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در بودجه سال ۹۴ شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری لحاظ شده است، افزود: هفته گذشته فاینانس خط دوم متروی تبریز مصوب شد و قرارگاه خاتم‌الانبیا اقدامات اجرایی را در این ارتباط آغاز کرده است.

 

انتهای خبر