رسایی در جمع حامیان جلیلی در تبریز: عده ای وعده های بیهوده می دهند/ اجرایی نبودن جلیلی یک شبهه ی بی اساس است

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در جمع حامیان جلیلی در تبریز سخن می گفت، با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب دولتهای مختلفی را تجربه نموده ایم گفت: تمامی این دولت ها منتخب مردم بوده اند ولی از لحاظ رویه و نسبت به آرمانها و ارزشهای انقلابی تفاوتهایی داشته اند، […]

image_pdfimage_print

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در جمع حامیان جلیلی در تبریز سخن می گفت، با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب دولتهای مختلفی را تجربه نموده ایم گفت: تمامی این دولت ها منتخب مردم بوده اند ولی از لحاظ رویه و نسبت به آرمانها و ارزشهای انقلابی تفاوتهایی داشته اند، دولت بنی صدر منتخب مردم بود ولی نسبت به آرمانهای انقلاب و اسلام خیانت کرد و به همین دلیل در افکار عمومی به دولت خیانت معروف است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج وی در ادامه با اشاره به دولت شهید رجایی افزود:  دولت ایشان ، دولتی از جنس مردم و آرمانهای انقلابی بود و به همین دلیل شیرینی آن تا کنون در ذهن مردم ماندگار شده است.

وی با اشاره به دولتهای سازندگی و اصلاحات ادامه داد: هر یک از این دولتها خدماتی داشتند و در مقابل با فراز نشیبهایی هم مواجه بودند، همین طور دولتهای نهم و دهم نیز با خدمات فراوانی که داشت دارای معایبی نیز بود و اکنون ما در آستانه انتخاب یازدهمین رئیس جمهور کشورمان هستیم و باید تمامی دولتها و نقاط ضعف و قوت آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا انتخابی دقیق تر داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره انطباق رویه دولتها با آرمانهای انقلاب گفت: هر دولتی نسبت به آرمانهای انقلاب و شهدا نزدیکتر بوده و در برابر دشمنان مقاوم و استوار و همجنس مردم بوده است، موفق تر عمل کرده و در عکس حالت آن نیز، هر دولتی واداده غرب و دشمنان بوده به کشور و آرمانهای انقلاب صدمه زده است.

وی با اشاره به دوران سازندگی افزود: دولت سازندگی دولت پرکاری بود و خدمات زیادی داشت ولی از جنس مردم نبود و با ایجاد شکاف طبقاتی و گماشتن مدیران اشرافی از شعارهای انقلاب فاصله گرفت و اولین دولتی بود که بدلیل مردمی نبودن در دور دوم انتخاب هم آرای کمتری نسبت به دور اول کسب کرد و هم باعث شد مشارکت عمومی در انتخابات کمتر شود و این تنها بدلیل فاصله این دولت از آرمانهای انقلاب و مردم بود.

وی با اشاره به دوران اصلاحات نیز ادامه داد: دولت اصلاحات نیز خدماتی داشت ولی در این دولت متاسفانه برخی وزرا و نمایندگان مجلس ارزشهای اسلامی و انقلابی را زیر سوال بردند و با نوشتن نامه ای به رهبری معظم انقلاب از ترس حمله آمریکا به کشور، درخواست نوشیدن جام زهر کردند و حال که 14 سال از آن واقعه می گذرد هیچ اتفاقی نیافتاده و همه این مسائل نشانگر ترس و وادادگی این افراد در برابر غرب  بوده است.

رسایی به اشاره به شعار تهدید زدایی دکتر جلیلی گفت: سیاست تنش زدایی یک سیاست غلط است زیرا شما هر چقدر عقب نشینی کنید دشمن بهانه ی دیگری را به عنوان تنش در روابط مطرح خواهد کرد و شما مجددا باید عقب نشینی کنید، بر همین اساس باید سیاست ما بر اساس تهدید زدایی و مقاومت باشد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات دولت احمدی نژاد افزود: این دولت واقعا خدمات زیادی داشته که می توان از این جمله به هدفمندی یارانه ها، سفرهای استانی، مسکن مهر و … اشاره کرد و در برابر این سخن هم که عده ای می گویند هدفمندی باعث گرانی های فعلی است، می توان گفت هر جراحی اقتصادی مسلما دارای مشکلاتی خواهد بود، ولی در هر صورت این گرانی ها با تورم 49 درصدی دولت آقای هاشمی قبل مقایسه نیست و گرانی دولت سازندگی در صورتی بود که آنها هیچ جراحی اقتصادی هم انجام نداده بودند.

وی ادامه داد: در زمان دولت سازندگی به خاطر گرانی در 5 شهر آشوب اجتماعی بوجود آمد که منشا سیاسی نداشت و همه اینها بدلیل سیاستهای تعدیل اقتصادی این دولت بود.

عضو جبهه پایداری در ادامه با اشاره به حلقه انحرافی گفت: در دو سال اخیر دولت آقای احمدی نژاد هم از اصول انقلاب فاصله گرفت و این در رفتارهای دولت کاملا مشهود بود.

وی با اشاره به اینکه دکتر جلیلی را اصلح ترین فرد در بین کاندیداهای ریاست جمهوری می داند، گفت: باید به کسی رای دهیم که بیش ترین انطباق را با شعارهای انقلاب داشته باشد و با تمام توان بتواند گفتمان مقاومت را به پبش ببرد.

وی با اشاره به گفته ی یکی از نامزدها مبنی بر کدخدا بودن آمریکا افزود: هر کسی که این حرف را می گوید نشان از این است که هیچ رابطه ای با گفتمان امام و شهدا ندارد زیرا که آنها معتقد بودند که ” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” و برای همین نیز جان خود را فدا کردند و انتخاب چنین افرادی ذلت برای ملت ایران خواهد آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظر رهبری در مورد کاندیداها مصداقی نیست، گفت: رهبری در این باره به بیان شاخص ها اکتفا دارند و طبق فرموده ایشان باید به گذشته و کارنامه کاری افراد مراجعه کنیم.

وی با اشاره به وعده های بیهوده برخی کاندیداها افزود: برخی وعده بیهوده می دهند که ما گرانی را 100 روزه یا 6 ماهه و یا دو ساله از بین می بریم و همه اینها در حالی است که نمی توان مشکلات را با جعبه جادویی برخی آقایان حل کرد و باید طبق برنامه و قانون عمل کرد و هر کدام از آقایان باید برنامه اجرایی خود را برای اجرای قانون برنامه ارائه دهند و از دادن قولهای خلاف قانون و بی پایه پرهیز کنند.

وی با اشاره به پرونده هسته ای ادامه داد: قبل از دکتر جلیلی افردای در شورای امنیت مسئول پرونده بودند که با یک اخم وزرای اروپایی خود را می باختند و باعث شدند دو سال تاسیسات هسته ای پلمپ شود و در آخر با تهدید رهبری مجبور به رفع تعلیق شدند و این عمل باعث حفظ عزت ملت ایران در برابر جهانیان شد.

رسایی با اشاره به اینکه عده ای ادعا می کنند  دکتر جلیلی فرد اجرایی نیست، گفت: شورای عالی امنیت نهادی است که تمامی مشکلاتی که قابل حل نیست و حالت بحرانی دارد، اعم از سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی به دبیرخانه این نهاد ارجاع داده می شود و باید در این شورا برای حل و فصل این موارد تصمیم گیری و چاره اندیشی شود و دکتر جلیلی به لحاظ این که دبیر این شورا هستند تسلط بالایی نسبت به تمامی موضوعات دارند و این صرفا یک شبهه  ی بی اساس از سوی رقبای ایشان است.

وی با اشاره به اینکه از آینده هیچ کس نمی توان اطمینان صددرصدی داشت، گفت: آینده هیچ فردی تضمین شده نیست ولی عقل سلیم حکم می کند به افرادی که مسئله دار هستند و خرج های میلیاردی برای تبلیغات می کنند و خود نیز اذعان دارند که تبلیغات میلیاردی در گذشته نیز داشته اند، رای نداد.

انتهای خبر