آتش خشم مردم ترکیه به آنکارا رسید/ استانبول به تسخیر میلیونی معترضان در آمد

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که جمعیت معترضان که در میدان تقسیم استانبول جمع شده‌اند به حدود یک میلیون نفر رسیده و با خارج شدن پلیس آنها مرکز شهر را در کنترل خود گرفته و بر ضد سیاستهای دولت اردوغان اعتراض می کنند. رسانه های ترکیه خبر فوری گزارش دادند: با عقب نشینی نیروهای پلیس ترکیه از […]

image_pdfimage_print

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که جمعیت معترضان که در میدان تقسیم استانبول جمع شده‌اند به حدود یک میلیون نفر رسیده و با خارج شدن پلیس آنها مرکز شهر را در کنترل خود گرفته و بر ضد سیاستهای دولت اردوغان اعتراض می کنند.

رسانه های ترکیه خبر فوری گزارش دادند: با عقب نشینی نیروهای پلیس ترکیه از میدان تقسیم استانبول و رسیدن شمار بیشتری از مردم به این میدان، شهر استانبول ترکیه عصر روز شنبه شاهد تظاهرات میلیونی علیه حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان است .

به گزارش گروه بین الملل شبکه ایران،تظاهرکنندگان سرانجام توانستند خود را به میدان تقسیم برسانند. دهها هزار شهروند خشمگین ترکیه به میدان تقسیم رسیدند. پلیس ضدشورش ترکیه پس از ورود تظاهرکنندگان به میدان تقسیم به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد که باعث شد دهها نفر دچار حالت خفگی شوند. اینها درختانی هستند که دولت ترکیه می خواهد آنها را قطع کند تا مرکز تجاری احداث کند. عیسی افزود به علت شلیک گسترده گازهای اشک آور من مجبور به استفاده از ماسک شیمیایی هستم.

این منابع گفتند، تظاهرکنندگان اکنون تلاش می کنند خود را به پارک گزی برسانند. شعارهایی که تظاهرکنندگان مطرح می کنند علیه دولت اردوغان است و آنها خواهان استعفای دولت هستند. تظاهرات علاوه بر شهرهای بزرگ ترکیه به شهر کردنشین دیاربکر هم کشیده شد. دقایقی پیش نخستین بار شاهد شلیک هوایی گلوله بودیم. شمار نیروهای پلیس در مقایسه با دهها و شاید صدها هزار نفر از تظاهرکنندگان در استانبول قابل مقایسه نیست. همه خیابانهای منتهی به میدان تقسیم مملو از تظاهرکنندگان شده است. احزاب مخالف ترکیه از مردم برای شرکت در این تظاهرات دعوت کردند. کمال قلیچدار رئیس حزب جمهوریخواه خلق قصد دارد برای سخنرانی در بین صدها هزار نفر از شهروندان خشمگین ترکیه، خود را به میدان تقسیم برساند.

این منابع  خاطر نشان کردند: مردم ترکیه به شدت از رسانه های این کشور خشمگین هستند و می گویند اردوغان همه این رسانه ها را خریده است و آنها خبرهای مربوط به اعتراضات و تظاهرات را سانسور می کنند.

آتش خشم مردم ترکیه به آنکارا رسید +فیلم

موج اعتراضات مردم ترکیه به پایتخت این کشور رسیده و پلیس در برخورد با معترضان از خشونت استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس: آتش خشم مردم ترکیه به آنکارا رسید +فیلم
به گزارش شبکه الجزیره انگلیسی، موج اعتراضات مردم ترکیه به ساخت و ساز تجاری در میدان تقسیم استانبول، به دیگر شهر‌های این کشور از جمله آنکارا پایتخت این کشور سرایت کرد.

پلیس ترکیه برای متفرق‌ساختن جمعیت معترض از گاز اشک‌آور و ماشین آبپاش استفاده می‌کند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که پلیس و نیرو‌های امنیتی با ایجاد کردن حصار‌هایی مانع از حرکت معترضان به سمت دفتر نخست‌وزیری ترکیه می‌شوند.

انتهای خبر