هوای بهاری جلفا، میزبان مهمانان نوروزی/ زیبایی های منطقه آزاد ارس+تصاویر

اما حافظ شیرین سخن، بی آنکه سفری به این خطه کند می گوید:ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس، بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس؛… ای ساربان بران شتابان، اینجا آشنای خیال های همیشگی من است میگویند اسمش ارس و یا جلفاست. سرزمینی که محبتی گرم از تن زمین و […]

image_pdfimage_print

اما حافظ شیرین سخن، بی آنکه سفری به این خطه کند می گوید:ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس، بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس؛…

ای ساربان بران شتابان، اینجا آشنای خیال های همیشگی من است میگویند اسمش ارس و یا جلفاست. سرزمینی که محبتی گرم از تن زمین و هوای آن بر دل آدمی می نشیند. از دور که می نگری شهری بزرگ با آسمانی فیروزه ای و بناهایی نو که امروزه در قالب خواست های جدید مردم بوجود آمده اند دیده می شود. در همین حوالی مردمانی خونگرم با لبخندی بی غش و آغوشی گرم پذیرای تو هستند.

به گزارش اعتدال پرس، رئیس اداره هواشناسی جلفا گفت: درحالیکه دمای هوای برخی نقاط کشور سرد و همراه با بارش برف است، جلفا با ۱۳ درجه سانتیگراد با هوای بهاری میزبان مهمانان نوروزی می باشد.

ارسقراخانی گفت: علیرغم بارش های روزهای گذشته آسمان جلفا و منطقه آزاد ارس آفتابی می باشد.

وی افزود: به جهت اختلاف ارتفاع زیاد جلفا با سایر نقاط استان دمای هوای این شهر در اکثر روزهای سال گرمترین ایستگاه استان آذربایجان شرقی می باشد.

لازم به ذکر است ویژه برنامه های نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس با ده ها برنامه متنوع ورزشی، فرهنگی، تفریحی و سیاحتی میزبان مهمانان نوروزی است. هم اکنون پروازهای تفریحی با هواپیماهای سبک و پرواز بالن های سیاحتی زیر آسمان آبی جلفا در حال برگزاری است.

مسابقات و برنامه های تفریحی مختلف از جمله قایقرانی، ماهیگیری، دوچرخه سواری، موتور چهار چرخ، کارتینگ، والیبال ساحلی، بادبادک پرانی،تیراندازی با کمان، پینت بال و ده ها ویژه برنامه دیگر در حال برگزاری است.

فقط با گردش در این منطقه آدمی می تواند ذوق شعرسرایی بگیرد. اما حافظ شیرین سخن بی آنکه سفری به این خطه کند می گوید: ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس، بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس؛ حال با این اوصاف اگر حافظ شیرازی گذری بر این سرزمین تاریخی و با طبیعتی کم نظیر داشت چه ها که نمی گفت و نمی سرود. اینجا خیلی نزدیک است. در همین حوالی.

a14

a16

گردشگری ارس

پل نخچوان جلفا

 

انتهای خبر