واکنش اصولگراها به “تفاهم لوزان”

تفاهم لوزان واکنش های متفاوتی در ایران به دنبال داشته است. گروه سیاسی زیتون، تفاهم لوزان واکنش های متفاوتی در ایران به دنبال داشته است.که در ادامه بخشی از این واکنش ها را می خوانید: حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان: نام توافق دو مرحله‌ای را بیانیه مطبوعاتی گذاشتیم. در یک کلمه باید گفت که اسب […]

image_pdfimage_print

تفاهم لوزان واکنش های متفاوتی در ایران به دنبال داشته است.

گروه سیاسی زیتون، تفاهم لوزان واکنش های متفاوتی در ایران به دنبال داشته است.که در ادامه بخشی از این واکنش ها را می خوانید:

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان: نام توافق دو مرحله‌ای را بیانیه مطبوعاتی گذاشتیم. در یک کلمه باید گفت که اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم.

منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: در تحلیل کلی این بیانیه، با تمام دستاوردهایی که داشتیم و با تمام تلاشی که تیم مذاکره در لغو تحریم ها داشت، محدودیت‌هایی را قبول کردیم؛ از جمله غنی سازی ۲۰ درصد و همچنین رفتن فردو به سمت فیزیک هسته‌ای، نمونه‌هایی از این محدودیت‌ها بود. بحث دیگر مربوط به مجلس بود که آقای ظریف در مورد آن تعهد کردند، در حالیکه این موضوع جزء وظایف مجلس است.

نقوی حسینی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: آن چه در حال حاضر به‌دست آمده چارچوب مفهومی برای تهیه پیش‌نویس توافق‌نامه است و رسیدن به این چارجوب مفهومی نیازمند مذاکرات و بحث‌ها و گفت‌وگوهای زیادی بوده که این چارچوب به‌دست آمده است بنابراین می‌تواند زمینه‌ساز تهیه پیش‌نویس توافق نامه باشد.

مهدی محمدی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا: این توافق قطعاً یک تعهد بین‌المللی برای ایران است. درباره فردو فاجعه رخ داده است.

سعید قاسمی : اشتباه پای میز مذاکره رفتن یک جام زهری در قد و قواره خودش بود.

انتهای خبر