باهنر:احمدی‌نژاد را دلسوزترین رئیس‌جمهور می‌دانم/ مسکن مهر واقعا خدمت بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد دلسوزترین رئیس‌جمهور بود، گفت: احمدی‌نژاد به دنبال سرباز بود و اگر در دولتش احتمال می‌داد که کسی سروان و یا سرگرد شده، بلافاصله او را اخراج می‌کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس عصر امروز (یکشنبه) در گردهمایی حقوقدانان […]

image_pdfimage_print
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد دلسوزترین رئیس‌جمهور بود، گفت: احمدی‌نژاد به دنبال سرباز بود و اگر در دولتش احتمال می‌داد که کسی سروان و یا سرگرد شده، بلافاصله او را اخراج می‌کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس عصر امروز (یکشنبه) در گردهمایی حقوقدانان حامی علی اکبر ولایتی، طی سخنانی اظهارداشت:  از آنجایی که انتخابات هر ساله حدود 6، 7 ماه وقت کشور را تلف می‌کرد، تصمیم گرفتیم که هر دو سال یکبار برگزار کنیم و امسال برای نخستین بار تجربه برگزاری دو انتخابات همزمان را به کار می‌گیریم.

رییس ستادهای ولایتی با اشاره به تاثیرات تحریم‌ها در زندگی فردی ایرانیان، تصریح کرد: از بن دندان به این نتیجه رسیدم که ضریب نفوذ حضور در انتخابات با ضریب امنیتی ما رابطه مستقیمی دارد و هر وقت که انتخابات خوب و باشکوه برگزار شده است، آثار آن را در کنترل انواع تهدید‌ها مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات ساده و معمولی ما وضع نامشخص و نامیزان اقتصادی است، گفت: همین وضع نامیزان موجب شده است که بالا رفتن سطح قیمت‌ها را شاهد باشیم و گرانی بی‌سابقه‌ای را در کشور ببینیم.

باهنر خاطرنشان کرد: زمانی می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست و سپس گفتند که تحریم‌ها فشار می‌آورد و ما در شعب ابی‌طالب هستیم. تحریم‌ها نه کاغذپاره است و نه فلج کننده.

وی گفت: 40 درصد وضع اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌هاست، اما 60 درصد آن به مسائل داخلی و به عدم برنامه‌ریزی و به کارگیری سیاست صحیح، به عدم نشانه‌گیری چشم‌انداز برمی‌گردد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در 20 سال گذشته برای نخستین بار تورم نقطه به نقطه 40 درصدی را تجربه کردیم، گفت: 30 درصد تحریم‌ها به خاطر مشکلات ساختاری است اما 70 درصد آن به ندانم‌کاری‌ها برمی‌گردد.

باهنر با بیان اینکه رشد اقتصادی ما در 8 سال احتمالا صفر بوده است، گفت: قسم می‌خورم که آقای احمدی‌نژاد که خداوند سلامت‌اش نگه دارد، هیچ وقت چنین نیتی را نداشتکه وضع کشور چنین شود. بنده باتوجه به سابقه‌ای که ابتدای انقلاب در مجلس شورای اسلامی دارم، شهادت می‌دهم که دولت احمدی‌نژاد پرکارترین دولت بوده است و او را دلسوزترین رئیس جمهور می‌دانم.

وی با طرح این پرسش که چرا باید باداشتن چنین ویژگی از رئیس جمهور وضع کشور باید چنین شود، به اولین دیدار خود با احمدی‌نژاد بعد از انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: من خدمت آقای احمدی‌نژاد رسیدم و به او گفتم که اصولگراهایی که در انتخابات برنده نشده‌اند، نیروهای خوبی هستند و می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما او در پاسخ به من گفت که من ژنرال نمی‌خواهم، سرباز می‌خواهم. احمدی‌نژاد به دنبال سرباز بود و اگر در دولتش احتمال می‌داد که کسی سروان و یا سرگرد شده، بلافاصله او را اخراج می‌کرد.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: من در آن دیدار به احمدی‌نژاد گفتم که سیاست اقتصادی شما چه خواهد بود که او به من گفت که من با سیاست کاری ندارم، من مهندس هستم. او قندانی را برداشت و گفت، من دنبال کسی هستم که بتواند 100 هزار قندان را ارزانتر و سریعتر تولید کند تا من آن را به ملت بدهم که البته من هم به او پاسخ دادم که اشتباه می‌کنی، باید به فکر هزینه‌های تولید این قندان باشیم.

وی در ادامه به مزیت‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر در این مملکت واقعا خدمت بود، چرا که از این طریق کسانی صاحب خانه شدند که اجدادشان هم تا حالا در چنین خانه‌هایی زندگی نکرده بودند. اما ضررهایی را نیز داشته است که بر اقتصاد مضر بوده است. به نظرم 10 درصد از 40 درصد تورم متعلق به مسکن مهر بود. یعنی اگر مسکن مهر در اقتصاد کشور دخالت نمی‌کرد، تورم ما 30 درصد بود.

باهنر با بیان اینکه 4 و 5 درصد تورم نیز به خاطر اجرای ناصحیح هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: هدفمندی کار بزرگ و شجاعانه‌ای بود، اما چون احمدی‌نژاد به دنبال حل مسئله بود، با ناکامی مواجه شد چرا که مملکت با حل مسئله جلو نمی‌رود. مردم تاب و تحمل چنین تورمی را ندارند.

وی تصریح کرد: چرا وقتی ما در اوج تحریم‌ها و با توجه به اینکه بیشترین تحریم‌ها بر روی فناوری‌های نوین است، ظرف 5 سال موجود زنده را به فضا می‌فرستیم و به نانو تکنولوژی‌های بزرگی دست می‌یابیم، اما آیا اندیشیده‌ایم که چرا نمی‌توانیم یک پراید تولید کنیم؟ وقتی دانشمندان ما موفق شوند 20 درصد غنی‌سازی کنند، آیا توان تولید یک پژوی داخلی را ندارند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قانونمنداری به عنوان یک اصل برای رئیس جمهور گفت: حتی اگر قانون اشکال و ایراد داشته باشد، اجرای آن بهتر از اجرا نکردن آن است. احمدی‌نژاد بالای 90 درصد قانون را اجرا کرد، اما موقعی که می‌گفت من فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، گفتیم که مگر می‌شود که حاکمی بیاید و بگوید قانونی را که من به آن قسم خورده‌ام، اجرا نمی‌کنم.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از کسانی که در برابر تصمیم شورای نگهبان به قانون تمکین کرده‌اند، گفت: ما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کسی را می‌خواهیم که اولا مسئله‌ سیاست خارجی را با حفظ اصول ارزش‌ها گره‌گشایی کند. مگر ما در دنیا فقط ونزوئلا را داریم که به آن کشور برویم و برگردیم؟

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: بنده ضمن احترام به همه کاندیداها، ولایتی را مناسب این پست و مقام می‌دانم. او باتجربه‌ای که در طول چند سال گذشته کسب کرده، می‌تواند با حفظ ارزشها و با سرعت بالا روابط بین‌المللی را برقرار کند. ما می‌توانستیم به جای 20 درصد غنی‌سازی، 200 درصد غنی‌سازی داشته باشیم و به جای آنکه دو قطعنامه علیه ما صادر شود 5 قطعنامه می‌گرفتیم، اما وقتی بگویند که تحریم‌ها فقط کاغذ پاره است، طبیعی است که پشت سر هم قطعنامه صادر کنند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ولایتی همه ویژگی‌های خوب را دارد به روابط خوب و نزدیک وی با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: در مجلس دوم حضرت آقا گزینه‌شان برای نخست‌وزیری ولایتی بود، اما برخی از دوستان اصولگرا تصمیمات دیگری داشتند و در نهایت موسوی آمد و حتی در دور دوم نیز آقا مصمم بودند که موسوی را معرفی نکند، اما باز کار به جایی کشید که موسوی نخست‌وزیر شد.

وی در بخش پایانی سخنانش بابیان اینکه رهبر انقلاب در زمان رهبری‌شان از رئیس جمهوری شانس نیاوردند، گفت: انشاءالله چهارمین رئیس جمهور در دوران رهبری مقام معظم رهبری کسی باشد که از پتانسیل‌های کشور استفاده کند.

انتهای خبر