قانون ورود كالای همراه مسافر در ارس عملیاتی شد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: قانون ورود كالای همراه مسافر در این منطقه توسط دولت ابلاغ شد. صادق نجفی در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و تجاری این منطقه اظهار داشت: این قانون با پیگیری های این سازمان در سفر اخیر هیات دولت به تبریز به تصویب رسید. وی افزود: مصوبه هیات وزیران درخصوص واردات […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: قانون ورود كالای همراه مسافر در این منطقه توسط دولت ابلاغ شد.

صادق نجفی در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و تجاری این منطقه اظهار داشت: این قانون با پیگیری های این سازمان در سفر اخیر هیات دولت به تبریز به تصویب رسید.

وی افزود: مصوبه هیات وزیران درخصوص واردات كالا توسط كارگران ایرانی شاغل در خارج از كشور و مسافرانی كه وارد كشور می ‌شوند، در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس توسط معاون اول رییس جمهوری به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ شده است.

نجفی افزود: براساس ابلاغیه قانون یاد شده، مبادلات مرزی و واردات كالا توسط كارگران ایرانی شاغل در خارج از كشور و مسافرانی كه به كشور وارد می ‌شوند در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس مجاز است.

وی گفت: اجرایی شدن این قانون نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و تجاری منطقه ارس و شمال غرب كشور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، نجفی یادآورشد: هیات وزیران در جلسه پانزدهم اردیبهشت امسال به استناد تبصره ماده یك قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی ، مصوب سال ۸۹ تصویب كرد اجرای مقررات ورود كالای همراه مسافر به كشور، مبادلات مرزی، بازارچه ‌های مرزی، واردات كالا توسط كارگران ایرانی شاغل در خارج كشور و مسافران ورودی به كشور، در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ماكو، بندرانزلی، ارس و اروند مجاز است.

انتهای خبر