حماسه ورزشی در پی حماسه سیاسی/ ایران با شکست کره، مقتدرانه به جام جهانی برزیل صعود کرد/پیام تبریک رهبر معظم و رئیس جمهور

 ایران توانست با پیروزی غرورآفرین مقابل کره‌ جنوبی به جام‌جهانی برزیل صعود کند.   به گزارش اعتدال پرس، دیدار تیم های فوتبال کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال ۲۰۱۴ از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه مونسو و در مقابل ۴۵ هزار تماشاگر آغاز شد.  ملی پوشان ایران […]

image_pdfimage_print

 ایران توانست با پیروزی غرورآفرین مقابل کره‌ جنوبی به جام‌جهانی برزیل صعود کند.

  به گزارش اعتدال پرس، دیدار تیم های فوتبال کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال ۲۰۱۴ از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه مونسو و در مقابل ۴۵ هزار تماشاگر آغاز شد.

 ملی پوشان ایران در این بازی حساس با یک نمایش منطقی و به دور از احساس توانستند با نتیجه یک بر صفر حسرتی که چهار سال پیش در کره در دل ایرانی ها ماند، در همین کشور به اشک شوق تبدیل شود.

تک گل این بازی را قوچان نژاد طی یک ضد حمله در دقیقه ۵۹ و با یک ضربه تماشایی وارد دروازه تیم کره کرد تا ایران برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال راه یابد.

با توجه به برد ۱-۵ ازبکستان در بازی همزمان با تیم قطر در تاشکند، ایران در صورت تساوی و یا شکست شانس صعود مستقیم را از دست می داد و می بایست راهی بازیهای پلی آف شود.

  در این بازی حدود ۱۸۰۰ هوادار ایرانی در ورزشگاه حضور داشتند.

خبرگزاری فارس: ایران مقتدرانه به جام جهانی برزیل صعود کرد/پیروزی بر کره جنوبی در اولسان

ایران در رقابت های مقدماتی با ۵ پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرد. نکته جالب کسب ۹ امتیاز از این شانزده امتیاز در سه بازی آخر بود. جایی که امیدها بسیار کم شده بود.

شاگردان کی روش که در دیدارهای اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازی اخیر خود کاری کردند کارستان. گرفتن شش امتیاز از کره جنوبی و دبل کردن تیمی که چهار سال پیش ایران را از جام جهانی محروم کرد، لذتی فراتر از پاسخ دادن به کری خوانی های نه چندان دوستانه داشت.

ایران پیش از این در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.

 تیم کشورمان در سه دوره حضور در جام جهانی نتوانسته از گروه خود صعود کند، ایران تنها یک برد در جام جهانی به دست آورده که مقابل آمریکا در سال ۱۹۹۸ به دست آمده است.

با توجه به برگزاری رقابت های مقدماتی در جام جهانی در سایر قاره ها ایران به عنوان سومین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۴ شد. پیش از این ایران، ژاپن و استرالیا صعود خود به جام جهانی را جشن گرفتند.

قضاوت این مسابقه بر عهده تن‌های از کشور چین بود.

   جدول گروه اول مقدماتی جام جهانی در آسیا

   ۱٫ ایران ۸ بازی ۱۶ امتیاز تفاضل گل ۶+

   ۲٫ کره جنوبی ۸ بازی ۱۴ امتیاز تفاضل گل ۶+

   ۳٫ ازبکستان ۸ بازی ۱۴ امتیاز تفاضل گل ۵+

   ۴٫ قطر ۸ بازی ۷ امتیاز تفاضل گل ۸-

   ۵٫ لبنان ۸ بازی ۵ امتیاز تفاضل گل ۹-

 رهبر معظم انقلاب صعود ایران به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی پیروزی ایران و صعود به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب صعود ایران به جام جهانی فوتبال را تبریک گفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی کسب این موفقیت را تبریک گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسمه تعالی

پیروزی تیم ملی فوتبال، مردم  و بویژه ورزش دوستان کشور را شادمان کرد. از عزیزانی که این شادمانی را پدید آوردند متشکرم، خسته نباشید.

سید علی خامنه ای

۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۲

احمدی‌نژاد صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی فوتبال تبریک گفت

رییس جمهور در پیامی صعود مقتدرانه و دلنشین تیم ملی فوتبال کشورمان را به جام جهانی فوتبال تبریک گفت.

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی فوتبال تبریک گفت

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رییس جمهور در پیامی صعود مقتدرانه و دلنشین تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی فوتبال را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

صعود مقتدارنه و دلنشین به جام جهانی فوتبال که با تلاش خستگی ناپذیر و غیرت و هوشمندی جوانان عزیز و برومندمان بدست آمد را به ملت بزرگ و به ویژه ورزشکاران سربلند میهن صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

این اتفاق مبارک یک بار دیگر بر شایستگی های جوانان و ملت سربلند صحه گذاشت و نوار افتخاآفرینی قهرمانان ورزشی ما را طولانی تر و درخشان تر کرد.

ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران و مربیان از خداوند منان برای همگان سلامتی و عزت و موفقیت تحت عنایات امام عصر (ع)مسئلت دارم .

برافراشته باد پرچم و نام و یاد ایران

محمود احمدی نژاد

انتهای خبر