فرماندار مرند: باید همکاری کنیم تا در تبریز یک استقبال پرشور از آقای رییس جمهور داشته باشیم/ استقبال خوب، خیلی مثمر ثمر می باشد

مهندس تقی کرمی در مراسم روز شوراها گفت: حقیقتاً استقبال خوب میتواند خیلی مثمر ثمر باشد و باید همکاری کنیم تا یک استقبال پرشور در تبریز از آقای رییس جمهور داشته باشیم. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پیام مرند، فرماندار شهرستان مرند در مراسم روز شوراها که در فرهنگسرای شهرداری مرند برگزار شد گفت: […]

image_pdfimage_print

مهندس تقی کرمی در مراسم روز شوراها گفت: حقیقتاً استقبال خوب میتواند خیلی مثمر ثمر باشد و باید همکاری کنیم تا یک استقبال پرشور در تبریز از آقای رییس جمهور داشته باشیم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پیام مرند، فرماندار شهرستان مرند در مراسم روز شوراها که در فرهنگسرای شهرداری مرند برگزار شد گفت: شکل مدیریتی شوراهای ما در نظر گرفتن منافع عام و تصمیم گیری براساس خردجمعی است و حتی این روش مدیریتی از حالت دموکراسی نیز بهتر است که نظر اکثریت بر اقلیت تحمیل میشود.

مهندس تقی کرمی اظهار کرد: امسال که از طرف مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) به نام سال « دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است باید سعی کنیم تا در عمل این شعار را تحقق بخشیم و در این راستا با توجه به اینکه مدیران دستگاههای اجرایی همان دولت و شوراهای اسلامی بعنوان ملتند لذا روسای ادارات و دستگاههای اجرایی مواقع حضور و مراجعه اعضای شوراهای اسلامی به ادارات حرمت و شان آنها را حفظ کنند حتی اگر کاری از دستشان برنیاید.

وی افزود: روسای ادارات از پیگیری ها و اصرار شوراها بر موضوعات مختلف خرده نگیرند چراکه کار شورا پیگیری است و بطور مثال پیگیری های شورای اسلامی روستای دولت آباد در نهایت منتج به نتیجه شد و روگذر مرند – دولت آباد بزودی احداث میشود و در سفر اخیر که  آقای نماینده و همچین شهردار مرند حضور داشتند در این خصوص تصمیات قطعی گرفته شد و همچنین در مورد انتقال آب زراعی از ارس به دشتهای مرند و حل مشکل مساکن مهر و شهرک میلاد کارهای خوبی صورت گرفت.

فرماندار مرند با تاکید بر اهمیت و نقش مشورت و تعامل شوراها با مردم گفت: منتخبین مردم در عرصه شورای اسلامی باید به نیت و وعده های اولیه ای که در زمان انتخابات داده اند پایبند باشند و با وفاداری ایفای تعهد نمایند.

کرمی در ادامه با اشاره به سفر آتی رییس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجانشرقی گفت: سفرهای استانی دولت یازدهم با سفرهای استانی دولت جناب آقای احمدی نژاد فرق دارد که از جمله این است که در سفرهای دولت سابق، آقای احمدی نژاد خودشان به شهرها سر میزدند حتی برای یک ساعت اما در دولت یازدهم رییس جمهور فقط به مرکز استان سفر کرده و وزرا و معاونین بعنوان نماینده تام الاختیار به شهرها می روند و لذا مرند نیز میزبان یکی از وزرا یا معاونین در این سفر خواهد بود.

وی افزود: همچنین قبل از این سفرها از مدیران و کارگزاران تعهد اخلاقی گرفته میشود که وارد پروژه هایی شوند که امکان تامین اعتبار و اجرای آن وجود دارد.

فرماندار مرند گفت: در سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد در طول هشت سال ۲۱۱ هزار میلیارد تومان تعهدات در کشور ایجاد شده بود که از این میزان فقط ۶۸ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت و در واقع حدود ۷۰درصد پروژه ها نیمه تمام هستند و در استان آذربایجانشرقی متاسفانه میانگین تحقق پروژه های استانی از بابت سفرهای استانی آن دولت حدود ۱۲ درصد می باشد و عملاً چیزی نزدیک به ۸۵ درصد پروژه ها نیمه تمام هستند.

وی یک استقبال خوب را با اهمیت دانست و گفت: اخیرا در سفر استانی رییس جمهور به گیلان استقبال بی سابقه ای صورت گرفت و حقیقتاً استقبال خوب میتواند خیلی مثمر ثمر باشد و باید همکاری کنیم تا یک استقبال پرشور در تبریز از آقای رییس جمهور داشته باشیم.

تقی کرمی به جایگاه ارزشمند آذربایجان در کشور اشاره کرد و گفت: یک استقبال خوب از دولت میتواند پاسخی محکم به آنهایی باشد که دم از تفرقه میزنند و سعی در تحریک احساسات به اصطلاح قومیتی دارند و براستی آذربایجان همیشه از دولتمردان حمایت کرده و خدمات ارزنده و ماندگاری برای کشور داشته است که نمونه آن تقدیم بیشتری شهید در طول دوران دفاع مقدس به همراه استان اصفهان می باشد.

انتهای خبر