تجمع دوباره معلمان معترض در تبریز +تصاویر

صبح امروز، چند صد نفر از فرهنگیان تبریز برای دومین بار در مقابل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تجمع اعتراض آمیز کردند. به گزارش اعتدال پرس، بیش از ۳۰۰ معلم از نواحی مختلف شهرستان تبریز همزمان با دیگر شهرهای ایران در اعتراض به مشکلات صنفی خود، مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش […]

image_pdfimage_print

صبح امروز، چند صد نفر از فرهنگیان تبریز برای دومین بار در مقابل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تجمع اعتراض آمیز کردند.

به گزارش اعتدال پرس، بیش از ۳۰۰ معلم از نواحی مختلف شهرستان تبریز همزمان با دیگر شهرهای ایران در اعتراض به مشکلات صنفی خود، مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده اند.

این گزارش حاکی است؛ تجمع کنندگان، پلاکاردهایی با شعار های ” معرفی افراد حق طلب به نیروی انتظامی زیبنده این سازمان نیست”، خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون”، “مجلسیان را گر بود دغدغه ملت، تعلیم و تربیت را نکنند وجه المصالحه ریاست!”، “معلم به پا خیر، برای رفع تبعیض” و… در دست دارند و به حقوق کم خود معترض می باشند.

یکی از معلمان معترض در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه افزایش مبلغ سنوات چندین دهم مقدار تورم می باشد، اظهار کرد: قدرت خرید معلمان بسیار کم است و استفاده از رفاه و آسایش بر ما حرام شده است.

وی ادامه داد: هزینه بیمه های درمانی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است و این مقدار افزایش هم از حقوق ما کم می شود.

این معلم اداره کل آموزش و پرورش استان در خاتمه بیان کرد: از اول سال حقوق معلمان ۱۴ درصد افزایش یافته است که ۳ درصد این افزایش به خزانه دولت واریز می شود.

گفتنی است، صبح امروز (پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت) هزاران معلم ناراضی در شهرهای مختلف ایران در سنندج، همدان، بندر عباس، ایلام، زنجان، کرمانشاه، بروجرد، سبزوار، دامغان، تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، رشت، اراک، شهرکرد، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، بروجرد، بوشهر، دهدشت و کوهدشت در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خوانند، تجمع سکوت برگزار کردند.

تجمعات امروز، سومین اعتراض سراسری معلمان به شمار می‌رود که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران برگزار می‌شود. معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، دو بار دیگر در تاریخ‌های ۱۰ اسفند سال گذشته و ۲۷ فروردین امسال در بیشتر شهرهای ایران به صورت همزمان تجمع کرده بودند.

انتهای خبر