اعتراض نماینده بناب به سیاسی شدن مجالس ترحیم در آستانه انتخابات

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس ترحیم محل میتینگ سیاسی برای افراد و جریان‌ها نیست. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی امشب در جمع هیئت امنای مساجد بناب با انتقاد از فضا و روند حاکم بر مجالس ترحیم این شهرستان اظهار کرد: مجالس ترحیم محلی برای […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس ترحیم محل میتینگ سیاسی برای افراد و جریان‌ها نیست.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی امشب در جمع هیئت امنای مساجد بناب با انتقاد از فضا و روند حاکم بر مجالس ترحیم این شهرستان اظهار کرد: مجالس ترحیم محلی برای میتینگ سیاسی و ستاد تبلیغاتی برای برخی افراد نیست و بهتر است به جای تعریف و تمجید از افراد خاص یک آیه قرآن بیشتر قرائت شود که ثوابش هم بیشتر است.

وی خطاب به نوحه‌خوانان مجالس ترحیم گفت: حتی اگر بنده و فرماندار هم به مجلس ترحیم وارد شدیم، لازم نیست اسمی از ما ببرید و ناراحت هم نمی‌شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با بیان اینکه سرکشی به مجالس ترحیم وظیفه نماینده نیست، اظهار کرد: البته اگر بنده وقت داشته باشم بهتر است به لحاظ وظیفه انسانی و شهروندی به آن مجلس و مجالس عزاداری سری بزنم؛ اما سوءاستفاده از عناوین مسئولیتی جایز نیست.

حجت‌الاسلام باقری بنابی با تأکید بر لزوم کاهش مسائل غیرضروری مجالس ترحیم گفت: باید با فرهنگ‌سازی از تجملات و تشریفات مجالس ترحیم کاسته و هزینه‌های اضافی را به سمت کارهای خیریه و خداپسندانه سوق داد.

وی تصریح کرد: نوحه‌خوانان مجالس ترحیم باید به گفتار خود دقیق و پاسخگو بوده و به تعریف‌کننده افراد خاص تبدیل نشوند، چون شأن و منزلت آنها به عنوان قاریان و ذاکران کلام خدا بالاتر از سایر افراد است.

این نماینده مجلس، مساجد را ظرفیت بزرگی در خصوص حل و فصل مشکلات مردم دانست و از نوحه‌خوانان خواست با مطالعه و افزایش اطلاعات خود برای رفع اسراف و تبذیر همچنین افراط و تفریط در جامعه کمک کنند.

باقری بنابی افزود: طوری رفتار نکنید که به فرد خاصی مدیون باشید.

 

 

انتهای خبر