۵- گزارش لحظه به لحظه از حاشیه‌های بازی سرنوشت ساز تراکتورسازی با نفت تهران؛ جدال برای قهرمانی: بیست هزار هوادار پشت درهای بسته/ بازیکنان نفت تهران شوکه شدند!/صحنه های بی نظیر در ورزشگاه+تصاویر

بازی تیم‌های نفت تهران با تراکتورسازی تبریز عصر امروز جمعه ۲۵ اردیبهشت در تبریز آغاز می‌شود. هر تیمی که در این دیدار به پیروزی رسید قهرمان دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور می‌شود. به گزارش اعتدال پرس، هوادارن تیم تراکتورسازی و قاطبه مردم آذربایجان شرقی و استانهای آذری زبان همجوار و خیلی از مردم ترک زبان […]

image_pdfimage_print

بازی تیم‌های نفت تهران با تراکتورسازی تبریز عصر امروز جمعه ۲۵ اردیبهشت در تبریز آغاز می‌شود. هر تیمی که در این دیدار به پیروزی رسید قهرمان دوره چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور می‌شود.

به گزارش اعتدال پرس، هوادارن تیم تراکتورسازی و قاطبه مردم آذربایجان شرقی و استانهای آذری زبان همجوار و خیلی از مردم ترک زبان کشور، در آستانه بازی حسای و فینال گونه تیم محبوب خود با شور و شوق وصف ناشدنی چشم انتظار نتیجه بازی امروز هستند بطوریکه حتی علاقمندان زیادی از نقاط مختلف کشور خود را به تبریز رسانده و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به دیدار تیمشان مقابل نفت در تبریز حضور یافته و در اطراف استادیوم یادگار امام(ره) چادر زده و اسکان یافته اند.

گشت‌های نیروی انتظامی برای تأمین امنیت هوادارانی که شب را در حوالی ورزشگاه ساکن شده‌اند، به صورت مرتب انجام می‌شود و به جز یک ورودی تمامی ورودی‌های دیگر منتهی به ورزشگاه بسته می‌باشد.

دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران از هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز با قضاوت فغانی در ورزشگاه یادگار امام (ره)  برگزار خواهد شد که در صورت برتری تراکتورسازان این تیم برای نخستین بار عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرده و کاپ قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

* گفتنی است، به علت عدم همکاری روابط عمومی هیئت فوتبال و در حالیکه بی برنامگی و بی نظمی های فراوانی در توزیع بلیط های ویژه بازی مهم امروز حاکم است، خبرنگاران و عکاس رسمی اعتدال پرس امکان حضور و گزارش دهی مناسب در ورزشگاه را نیافتند. لیکن علی رغم این وضعیت، تحریریه اعتدال پرس با توجه به اهمیت پوشش این بازی مهم، با استفاده از گزارشات ارسالی خبرنگاران افتخاری اعتدال پرس حاضر در ورزشگاه و گزارشات رسانه ای دیگر گزارشات لحظه به لحظه را از این بازی مخابره می کند.

گزارشات لحظه به لحظه و حاشیه های بازی تراکتور – نفت را در زیر ببینید:

۹۴/۰۲/۲۵ – ۱۳:۴۹ / با وجود حدود یکصد هزار هوادار در داخل استادیوم یادگار امام تبریز و بسته شدن درهای ورودی به ورزشگاه، هنوز هواداران این تیم در حال آمدن به ورزشگاه هستند و بیش از ۲۰ هزار هوادار در خارج از ورزشگاه مانده‌اند. ازدحام در ورزشگاه بسیار زیاد است و خیلی از هواداران داخل استادیوم سرپا مانده‌اند و سرپا ایستاده‌اند.

* ازدحام جمعیت بسیار زیاد در داخل و خارج از ورزشگاه یادگار امام به حدی است که نیروهای امنیتی و کنترلی را دچار مشکل کرده‌اند.

* بازیکنان نفت در حال فیلم گرفتن از هواداران هستنند. بازیکنان نفت تهران از دیدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم تبریز شوکه شده اند.

* بازیکنان تیم تراکتورسازی در میان تشویق بی امان تماشاگران پرشور وارد زمین شدند. آن ها هم به مانند بازیکنان نفت در حال تهیه فیلم و عکس از حضور شورانگیز هواداران تراکتورسازی هستند.

۹۴/۰۲/۲۵ – ۱۳:۴۹ /

* در فاصله ۴ ساعت مانده به شروع مسابقه و در حالی که هنوز حدود ۳۰۰۰ نفر در بیرون استادیوم دیده می شوند، حتی سکوهایی که برای عبور و مرور تماشاگران استفاده می شود نیز پر از هواداران تراکتور شده است.

* تماشاگران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به دلیل کمبود فضا برای نشستن به روی فنس‌ها و نرده‌های اطراف ورزشگاه هجوم آورده‌اند.

* هوادارانی که به دلیل پر شدن ظرفیت نمی توانند به ورزشگاه وارد شوند به پیست دوچرخه سواری نزدیک ورزشگاه منتقل می شوند ، در این پیست دوچرخه سواری اسکوربرود نصب شده است تا هواداران بازی را از نزدیک تماشا کنند.

* خوانندگان آذری زبان با حضور در پیست تارتان ورزشگاه به صورت زنده به اجرای موسیقی می‌پردازند که با استقبال هواداران روبه‌رو شده است.

* رئیس سازمان لیگ گفت: در شهرهای اصفهان و تبریز اعلام کردیم که دیگر مردم به ورزشگاه نروند. مهدی تاج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تمام بازیها حساسیت دارد ولی دیدار پرسپولیس – استقلال فقط به خاطر دربی بودنش مهم است. ما امیدواریم که جمعیت بیشتری به ورزشگاه آزادی بیاید اما در شهرهای اصفهان و تبریز اعلام کردیم که دیگر مردم به ورزشگاه نروند.

* مدرسه فوتبال علم و ادب تبریز ۵ نفر از نونهالان خود را به استادیوم یادگار امام آورده و آنان با حرکات نمایشی با توپ و زدن روپایی، تماشاگران را به وجد آوردند. در هنگام انجام این حرکات از بلندگوی ورزشگاه موسیقی ترنس پخش می شد.

* ایاز پوربین مربی مدرسه فوتبال  علم و ادب، در حدود یک دهه قبل مربی بدنسازی تراکتورسازی بوده است که بلندگوی ورزشگاه با ذکر سوابق وی از زحمات او تقدیر به عمل آورد.

* نیروی انتظامی در فاصله ۴ ساعت مانده به شروع مسابقه یکی از هواداران را دستگیر کرد. اما پس از آنکه کل حاضران در استادیوم یک صدا خواهان رها کردن این هوادار شدند، نیروی انتظامی وی را رها کرد.

* از هواداری که در بازی استقلال و تراکتورسازی شهر خدافرین تا تهران را با پای پیاده پیموده بود تجلیل شد.

* هوادارانی که از شب گذشته به تبریز آمده بودند تا امروز در اولین فرصت بلیت مسابقه را تهیه کنند، در ساعاتی که تا شروع مسابقه مانده در راهروی استادیوم خوابیدند. اکثر این هواداران پتو به همراه داشتند.

* آماده کردن سکوی قهرمانی و تدارک مراسم جشن قهرمانی در حدود ۵ ساعت مانده به شروع مسابقه آغاز شد. حوالی ساعت ۱۵:۱۵ یک وانت به کنار زمین آمد تا وسایل لازم برای تکمیل جایگاه تیم قهرمان را در اختیار مسئولین قرار دهد.

* بنرهایی که در اطراف زمین نصب شده، عموما از طرف هواداران شهرهای مختلف است. روی یکی از آنها نوشته شده «قلب بچه های مرند به عشق تراکتور می تپد» و در دیگری نوشته شده است « عشق بچه های اهر ، تراکتوره» .

*در بیرون استادیوم یادگار دوربین صدا و سیما بر روی یک پاترول از هواداران فیلمبرداری می کند و علاقه مندان تراکتورسازی هم دور این ماشین جمع شده اند و مشغول مصاحبه و گفتن مشکلات شان هستند.

*حوالی ساعت ۱۴:۴۵ اولین نارنجک توسط هواداران تراکتورسازی به کنار زمین پرتاب شد.

*در شرایطی که تمام استادیوم پر از هواداران تراکتورسازی است هنگامی که ۴ نفر با پیراهن نفت وارد VIP شدند کل استادیوم یکصدا این ۴ نفر را هو کردند.

*در بیرون استادیوم یادگار امام بلیت های بازار سیاه با قیمتی حدود ۸ هزار تومان بالاتر از قیمت معمول عرضه می شود.

*در شرایطی که نیروهای انتظامی کمی در ورزشگاه حضور دارند تماشاگران نیز بدون تفتیش بدنی وارد ورزشگاه می شوند.حاشیه دیدار تراکتورسازی- نفت/بلیت بازار سیاه و نشستن تماشاگران روی جایگاه خبرنگاران

*مسئولان استادیوم، مسئولان استانداری آذربایجان و یگان حفاظت از داخل زمین چمن و پیست کنار زمین نظم استادیوم را بررسی می کنند.

*در حالی که بیش از ۴ ساعت تا شروع مسابقه مانده است بیش از ۸۰ درصد VIP نیز پر شده است.

*علی کفاشیان ساعت ۱۷:۰۰ به سوی تبریز پرواز می کند تا تماشاگر مسابقه تراکتورسازی و نفت باشد.

*روی نرده های جلوی جایگاه خبرنگاران نیز مملو از تماشاگر شده است. مسئولان ورزشگاه نیز به تماشاگران این بخش گفتند تنها می توانند تا شروع مسابقه در این قسمت بنشینند اما با توجه به اینکه مزاحم دید خبرنگاران هستند با آغاز بازی باید به جای دیگری نقل مکان کنند.

۹۴/۰۲/۲۵ – ۱۳:۴۹ / حدود ۳۰ هزار هوادار تراکتورسازی در ورزشگاه حضور دارند که با توجه به شلوغی بسیار گیت‌های بلیط فروشی، هر لحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

* هوای ورزشگاه صاف تا نیمه ابری است.

* جاده‌های منتهی به ورزشگاه نیز پرترافیک گزارش شده و انتظار می‌رود تا ساعتی دیگر ظرفیت ورزشگاه یادگار امام ره به صورت کامل تکمیل شود.

* با همکاری بسیج، کمیته امداد و هلال احمر صندوق‌های ویژه‌ای برای کمک هواداران تراکتورسازی به مردم مظلوم یمن در مسیرهای منتهی به ورزشگاه تعبیه شده است.

۹۴/۰۲/۲۵ – ۱۱:۴۹ / جشن و پایکوبی هواداران تبریزی در چمن یادگارامام در فاصله ۷ ساعت مانده به شروع بازی

هواداران تبریزی در حالی که هنوز بازی تیمشان مقابل نفت تهران شروع نشده در وسط زمین به جشن و پایکوبی پرداختند.

عدم حضور نیروی انتظامی (یگان ویژه ورزشگاه) در ورزشگاه یادگار امام ره موجب شده است تا هواداران تراکتورسازی که در ورزشگاه یادگار امام ره حضور دارند به زمین چمن هجوم ببرند و عکس یادگاری بگیرند.

در حالی که ساعت‌ها به شروع بازی زمان باقی است، اما تعدادی از هواداران تراکتورسازی که در ورزشگاه حضور دارند به زمین چمن هجوم ببرند به جشن و پایکوبی پرداختند و همین موضوع باعث شد تا ماموران نیروی انتظامی آنها را از زمین بیرون کنند.

درحالی که بلیط فروشی این دیدار طبق اعلام قبلی قرار بود از ساعت ۱۲ آغاز شود اما از ساعتی پیش شروع شده و هوادارانی که از شهرهای مختلف برای تماشای این دیدار از شب گذشته در تبریز حضور یافته و در اطراف ورزشگاه مستقر شده بودند با تهیه بلیط به داخل ورزشگاه رفته‌اند.

۹۴/۰۲/۲۵ – ۱۱:۲۶ / بلیت‌ فروشی بازی تیم‌های تراکتورسازی تبریز با نفت تهران آغاز شد.

به گزارش اعتدال پرس، با وجود اینکه اعلام شده بود بلیت فروشی بازی تیم‌های تراکتورسازی با نفت تهران ساعت ۱۲ امروز آغاز می‌شود، اما به دلیل ازدحام هواداران، بلیت فروشی یک ساعت پیش از زمان اعلام شده آغاز گردید.

در همان ساعت اولیه بلیت فروشی ۵ هزار نفر و هوادارانی که از شهرهای مختلف برای تماشای این دیدار از شب گذشته در تبریز حضور یافته و در اطراف ورزشگاه مستقر شده بودند موفق به ورود به ورزشگاه شده و تقریبا همین تعداد تماشاگر نیز در حال تهیه بلیت و وارد شدن به ورزشگاه هستند.

همین گزارش حاکی است که ظرفیت یکی از پارکینگ‌های ورزشگاه یادگار امام تکمیل شده است. شماره اکثر خودروهای پارک شده از شهرهای اطراف تبریز و استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل است.

تدارک ویژه مسئولان تبریزی برای هواداران در صورت پر شدن ورزشگاه یادگار امام

مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی پیست دوچرخه سواری نزدیک ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را آماده سازی کرده اند تا در صورتی که هواداران به دلیل پر شدن ورزشگاه موفق به ورود نشدند، به این پیست بروند.

در پیست دروچه سواری نزدیک ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز اسکوربورد نصب شده تا هواداران حاضر در این محل، بازی را به صورت زنده تماشا کنند.

دیدار تیم های فوتبال تراکتور سازی تبریز و نفت تهران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پیگیری خواهد شد.

ششگلانی: همه چیز را برای آسایش هواداران در نظر گرفته ایم/کفاشیان به تبریز نمی آید

به گزارش اعتدال پرس، رییس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در ارتباط با مسابقه تراکتورسازی مقابل نفت تهران اظهار داشت: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است. طی جلساتی که داشتیم و امروز داریم آخرین پیش بینی ها در رابطه با بازی ارایه می گردد. همه چیز برای آسایش تماشاگران در نظر گرفته شده و امیدواریم این میزبانی همچون گذشته میزبانی خوبی باشد.ششگلانی:همه چیز را برای آسایش هواداران در نظر گرفته ایم/کفاشیان به تبریز نمی آید

وی در ارتباط با مشکل ورزشگاه یادگار امام گفت: برخلاف استادیوم آزادی تهران که از چهار سمت خروجی دارد و چهار اتوبان به آن منتهی می شود مسیرهای منتهی به ورزشگاه و راه های ورود و خروج استادیوم یادگار تنها منتهی به اتوبان شهید کسایی هست. این مساله در هنگام تخلیه ورزشگاه و مراجعت هواداران ممکن است ایجاد مشکل کند. مثلا امکان دارد که ۷۰ هزار نفر یا بیشتر به استادیوم بیایند در این صورت ترافیک شدیدی ایجاد شده و تماشاگران دچار مشکل می شوند. البته تا دو، سه سال دیگر با احداث یک کمربندی دیگر این مشکل برطرف خواهد شد.

جواد ششگلانی در ارتباط با بلیت فروشی ادامه داد: قیمت بلیت این مسابقه تفاوتی با قیمت سایر مسابقات ندارد و از ساعت ۱۲ درب های ورزشگاه به روی تماشاگران بازی می شود.

وی افزود: با توجه به ایام مبعث پیامبر از ساعت ۱۵ مراسم های فرهنگی در استادیوم آغاز می شود که با این برنامه های فرهنگی در تلاش هستیم تماشاگران حاضر در ورزشگاه را سرگرم نماییم.

رییس هیات فوتبال استان آذربایجان در ارتباط با حضور رییس فدراسیون در مسابقه تراکتور سازی و نفت گفت: کفاشیان در این بازی حضور نخواهد یافت و قرار است مهدی تاج رییس سازمان لیگ در این مسابقه حاضر باشد.قنبرزاده-جام-جایی-توزیع-میشود-که-کفاشیان-آنجا-باشد

مدیرعامل باشگاه نفت تهران : اگر جام به تبریز رفته است حتماً قرار است در این شهر اهداء شود.

به گزارش فارس، منصور قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران درباره شرایط این تیم گفت: ما دو سه روزی است که در تبریز هستیم. از شور و شعفی که در این استان به وجود آمده ابراز خوشحالی می‌کنم. تمام مسئولان شهر با ما با احترام برخورد کرده‌اند.

وی افزود: تبریزی‌ها تمهیداتی برای قهرمانی دارند اما ما هم برنامه خودمان را داریم هرچه خواست خدا باشد به همان راضی هستیم. در مدت دو روزی که زودتر به این شهر آمده ایم کارهای روانشناسی هم داشته‌ایم.

قنبرزاده در پاسخ به این سؤال که جام در کجا توزیع می‌شود، اظهار داشت: جام جایی توزیع می‌شود که کفاشیان آنجا باشد. اگر او به تبریز رفته حتماً جام قهرمانی آنجا اهداء می‌شود.

مدیرعامل نفت در پایان افزود: امیدوارم بازی خوب و تماشاگرپسندی داشته باشیم و نتیجه خوبی را در تبریز شاهد باشیم.

انتهای خبر