وعده‌های سرخرمن که تاریخ مصرف چند روزه داشتند/ اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت درحال فراموشی

با گذشت دو هفته از اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت گویا بررسی اتفاقات این دیدار به باد فراموشی سپرده شده و شاید نیز متوقف شده است. به گزارش اعتدال پرس، حدود دو هفته از دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران می‌گذرد اما گویا بررسی عوامل اتفاقات این دیدار به باد فراموشی سپرده شده است. […]

image_pdfimage_print

با گذشت دو هفته از اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت گویا بررسی اتفاقات این دیدار به باد فراموشی سپرده شده و شاید نیز متوقف شده است.

به گزارش اعتدال پرس، حدود دو هفته از دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران می‌گذرد اما گویا بررسی عوامل اتفاقات این دیدار به باد فراموشی سپرده شده است.

درحالی که نمایندگان اکثر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به اتفاقات این دیدار شده بودند و حتی ریاست جمهوری نیز دستور بررسی آن را به وزیر ورزش و جوانان صادر کرد اما تا این لحظه بررسی‌ها یا به نتیجه نرسیده و یا شاید هم متوقف شده است.

گرچه وزیر ورزش و جوانان در سفری که با هیات دولت به تبریز داشت بررسی اتفاقات این دیدار و یافتن عوامل آن را در برهه زمانی طولانی مدت امکان پذیر دانسته اما ابراز امیدواری کرده بود که با خاطیان آن برخورد خواهد شد.

با این حال وعده‌های دولت برای بررسی اتفاقات این دیدار گویا تاریخ مصرف داشته و پس از سفر دولت به تبریز آب‌ها از آسیاب افتاده و اتفاقات این دیدار نیز به باد فراموشی سپرده شد.

اتفاقاتی که نه تنها موجب شد دو تیم تراکتورسازی و نفت در عین شایستگی از رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر باز مانند، از طرفی دیگر نیز در پی اقدام زشت و غیراخلاقی اعلام دورغین نتیجه دیدار همزمان، با احساسات هواداران تراکتورسازی نیز بازی شد که همین بازی با احساسات هواداران، اصلی‌ترین موضوع به جنجال کشیدن دیدار تراکتورسازی و نفت بود.

هرچند با اتفاقات چند روز اخیر در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتهام سنگین روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت به فیفا و بازگشایی پرونده تبانی در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن که با اشتباهات تاثیرگذار داوران در دو دیدار موجب صعود کره جنوبی میزبان به جمع ۴ تیم برتر شده بود، احتمال رخ دادن تبانی در مسیر قهرمانی سپاهان نیز وجود دارد. بالاخص که پس از اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری کشورمان از سمت خود استعفا کرده و انتخاب فغانی برای دیدار تراکتورسازی و نفت را تصمیم فدراسیون فوتبال کشورمان عنوان کرد. علیرضا فغانی علاوه بر اشتباهات تاثیرگذار در دیدار تراکتورسازی و نفت، در دیدار تراکتورسازی و سپاهان نیز که موجب بازگشت زرد پوشان اصفهانی به کورس رقابت قهرمانی شد، اشتباهاتی مشابه داشت که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.

البته در دیگر دیدارهای سپاهان در هفته‌های پایانی نیز همچون دیدار با پرسپولیس و استقلال خوزستان اشتباهات داوری به سود این تیم اصفهانی رقم خورد که بر شائبه تبانی بیشتر دامن زده است.

بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت؛ اشتباهات داوری در فصل گذشته و در جریان دیدارهای پایانی سپاهان که این تیم را به سوی قهرمانی سوق داد، برخلاف ادعای مسئولان فدراسیون فوتبال و حتی برخی از اعضای کمیته داوران فوتبال کشورمان دقیقا مشابه اشتباهات داوری است که در جام جهانی ۲۰۰۲ رخ داد.

گفتنی است تیم فوتبال یوونتوس نیز در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ نیز به روشی مشابه و اشتباهات داوران به سود این تیم، قهرمان سری آ ایتالیا شده بود که با محرز شدن تبانی تیم قهرمان با داوران، یوونتوس به دسته پایین‌تر سقوط کرده و قهرمانی به تیم نائب قهرمان یعنی اینترمیلان رسید.

انتهای خبر