یاداشت/ دو قطبی “اله قلی” و “فتحی پور” بن بستی برای پیشرفت کلیبر

شاید یکی از علل نامگذاری امسال با عنوان ” دولت و ملت، همدلی و همزبانی ” بر گزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۴ باشد چرا که بر آیند انتخابات هرچه و هرکه باشد، بر آیند همکاری دولت به عنوان مجری انتخاب کننده خواهد بود و این فرآیند نیاز اساسی به همدلی و […]

image_pdfimage_print

شاید یکی از علل نامگذاری امسال با عنوان ” دولت و ملت، همدلی و همزبانی ” بر گزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۴ باشد چرا که بر آیند انتخابات هرچه و هرکه باشد، بر آیند همکاری دولت به عنوان مجری انتخاب کننده خواهد بود و این فرآیند نیاز اساسی به همدلی و همزبانی دارد .

به گزارش اعتدال پرس به نقل از کلیبر خبر، بیش از ۲۰ سال است که سایه تاریک سوال ” اله قلی چی سان یا فتحی پور چی؟ ” در منطقه کلیبر، آبش احمد، خداآفرین، هوراند از هر کسی که در جمعی قرار می گیرد، سنگینی می کند و وجود این سایه در فضای اجتماعی و سیاسی انتخابات منطقه مشهود است .

مرورکارنامه نمایندگی دو کاندیدای معروف در ۲۰ سال گذشته این سوال را در ذهن متبادر می نمایدکه حاصل  رقابت های این دو کاندیدا برای منطقه چیست؟! آیا این دو عامل وحدت و همدلی و همزبانی در منطقه بودند یا نه؟

نگارنده بر این اعتقاد است که کارنامه ۸ سال اله قلی و کارنامه ۱۲ سال فتحی پور به عنوان نماینده مجلس در منطقه باشند ! بلکه رفتار سیاسی و اجتماعی این دو چه قبل و چه بعد اطز انتخابات باعث ایجاد کینه و دشمنی های ناشی از رقابت های انتخاباتی شده و عملکردها و رویکردهای کلیه اداراه ها و نهاد ها را تحت تاثیر آن قرار می دهد .

چه بسا شرط بر خورداری از برخی مزایا جواب مثبت دادن به سوال ” اله قلی چی سان یا فتحی پور چی؟ ” شده است مهاجرت افراد توانمند و نخبگان از منطقه به دلیل ایجاد تنگناها و محدودیت ناشی از رفتار و رویکرد فرد منتخب مجلس و پرونده سازی برای افراد رقیب و تحقق مصداق ضرب المثل ” گهی زین به پشت و گهی پشت به زین ” در رفتار های آنان حاصل رقابت های غیر منطقی ۲۰ ساله دو قطبی های معروف منطقه بوده است .

روزگاری کاندیداهای معروف منطقه از نبود هزینه برای انتخابات ناله می کردند ! اما امروز رفتار و رویکردهای آنان  بعد از چند دوره نمایندگی مجلس آنقدر هزینه کانداتوری را در انتخابات مجلس در کلیبر را بالا برده است که کمتر کسی ریسک هزینه کردن در انتخابات کلیبر را دارد ! و این حاصل رفتار این دو کاندیدا در کلیبر است !

اگر هر ۱۰ سال را یک نسل کاری سیاسی بدانیم آنگاه دوران سیاسی دو رقیب معروف کلیبر در منطقه گذشته است و شایسه است که خود این دو بزرگوار ! نیز عرصه را به افراد دیگر منطقه واگذار و به آنان کمک کنند و جایگاه بزرگان منطقه را برای خود محفوظ دارند!

از طرف دیگر اگر دو قطبی های معروف کلیبر آنقدر بزرگ شوند (!) که به خاطر منافع منطقه نه منافع شخصی (!) در انتخابات اسفند ۹۴ روی یک نفر متفاوت با خودشان اتفاق نظر داشته باشند قلم حاضر مرید هر سه بزگوار خواهد بود و از ایفای نقش آنان برای همدلی و همزبانی در منطقه خواهد نوشت و منطقه به شعور و فرهنگ سیاسی اش خواهد بالید!

انتهای خبر