نطق اعتراضی شیری آذر در جلسه شورای شهر تبریز: انتقاد از مدیریت استان در تبدیل فرهنگستان زبان ترکی به بنیاد فرهنگ و هنر تا اعتراض به روند احیای دریاچه ارومیه/ نگرانی نمایندگان مجلس از رای ۵ درصدی خود

عضو اصلاح طلب شورای شهر تبریز گفت: نمایندگانی که به مصوبه لزوم استعفای اعضای شورای شهر برای نامزدی انتخابات مجلس رای داده اند نگران رای ۵ درصدی خود و پایگاه مردمی و اجتماعی اعضای شورای شهرهستند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، حبیب شیری آذر در نطق پیش […]

image_pdfimage_print

عضو اصلاح طلب شورای شهر تبریز گفت: نمایندگانی که به مصوبه لزوم استعفای اعضای شورای شهر برای نامزدی انتخابات مجلس رای داده اند نگران رای ۵ درصدی خود و پایگاه مردمی و اجتماعی اعضای شورای شهرهستند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، حبیب شیری آذر در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نمایندگان مجلس به دلیل کم کاری خود در سال های گذشته و نگرانی شان از جایگاه اعضای شورای شهر در پی تصویب لوایحی برای ایجاد حاشیه امن برای خودشان هستند .

وی تاکید کرد: رای دهندگان به مصوبه لزوم استعفای اعضای شورای شهر برای نامزدی انتخابات مجلس نگران رای ۵ درصدی خود وهمچنین پایگاه مردمی و اجتماعی اعضای شورا هستند.

عضو شورای شهر تبریز افزود:متاسفانه اکثرنمایندگان مجلس با ۵ درصد آرا مردم به مجلس راه یافته وبیشتر به فکر خودشان هستند تا مردم ودراین راستا در پی لوایحی هستند که به نفع خودشان باشد.

شیری آذربا اعلام اینکه طبق مصوبه مجلس نمایندگی در پارلمان محلی شغل محسوب نمی شود و مصوبه اخیر مجلس بر خلاف قانون ونقض کننده مصوبه خود مجلس است از شورای شهر تبریز خواست در راستای دفاع از جایگاه شورای شهر وارد عمل شده ونگذارند نمایندگان مجلس جایگاه این نهاد مردمی را خدشه دار نمایند .

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در ادامه با انتقاد ازعملکرد مدیریت استان در همراهی با جریان اقتدارگرای پایتخت نشین در تبدیل فرهنگستان زبان ترکی به بنیاد فرهنگ و هنرگفت: متاسفانه مدیران استان با سکوت خود این اجازه را به عده ای فرهنگ ستیز دادند تا با اعمال سیاست های غلط خود نگذارند تاسیس فرهنگستان زبان ترکی که وعده انتخاباتی وبه حق رییس جمهور محترم بود جامه عمل بپوشد .

شیری آذر تصریح کرد: متاسفانم بعضی مدیران استانی تسلیم خواست کسانی شده‌اند که نمی‌خواستند رئیس‌جمهور در تحقق این وعده انتخاباتی‌اش موفق شود.

وی افزود: جریان اقتدارگرا و فرهنگ ستیزکه امروز تاسیس فرهنگستان زبان ترکی را برنمی تابد اگر فردا دولت بخواهد اصل ۱۵ قانون اساسی را اجرایی کند چه خواهد کرد؟

روند احیای دریاچه ارومیه بسیار کند است

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلان شهر تبریز، همچنین به کندی عملیات اجرایی احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: روند احیای دریاچه ارومیه بسیار کند است وگویا مدیران استانی به خواب رفته اند .

حبیب شیری آذر همچنین ازعملکرد برخی مدیران شهرداری به شدت انتقاد کرد وگفت: برخی مدیران شهرداری برای خود حکومت جداگانه تشکیل داده وفکر می کنند شهرداری ملک شخصی آنهاست .

وی افزود: رفتار غیراخلاقی برخی مدیران شهرداری با مردم وامر ونهی کردنشان به هیچ وجه قابل قبول نیست ومن به عنوان نماینده مردم به مدیران متخلف هشدار می دهم تا خودشان را اصلاح کنند .

مدیران متخلف شهرداری را به دادگاه معرفی خواهیم کرد

وی در ادامه گفت: شهردار منطقه حقوقش را از پول همین مردم می گیرد اما با تصرف اموال همین مردم برای خودش ساختمان احداث می نماید .

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: اعضای شورای شهر اجازه نمی دهند تعداد اندکی از مدیران که کمر همت به تضعیف شهرداری و شورای شهر بسته اند به فعالیت تخریبی خود ادامه دهند ودر این راستا به عنوان نماینده مردم به آنها هشدار می دهم دست از قانون شکنی خود بردارند و اگر به کار خود ادامه دهند به دادگاه معرفی خواهیم کرد .

وی همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی در برخی مناطق شهرداری انتقاد کرد و افزود: گویا شهردار منطقه درخواب زمستانی به سر می برد ووقتی در مورد افزایش ۳۰۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی مورد سوال قرار می گیرد به جای دادن پاسخ قانع کننده توپ را به زمین شورای شهر انداخته و تخلف خود را به شورای شهر نسبت می دهد .

این عضو شورای به برخورد با این افراد مغرض که منافع عمومی شهررا به خطر انداخته اند ، تاکید کرد وگفت: طبق مصوبه شورا افزایش تعرفه پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته باید ۱۵ درصد باشد .

شیری آذر در ادامه از عملکرد سازمان عمران شهرداری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عملکرد سازمان فرتوت و فرسوده عمران شهرداری تبریز در اجرای پروژه های عمرانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست واز شورای شهر می خواهم در خصوص عملکرد این سازمان تحقیق وتفحص نمایند .

عضو کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه دوران برده داری و رفتار رضاخانی با کارگران به سرآمده ، خاطرنشان ساخت : شهرداری تبریزهرچه زودتر تکلیف بیمه رانندگان استیجاری و تسهیلات بانکی کارگران را که مصوبه شورای شهر است روشن نماید .

اعتراض به سکوت معنی دار وزیر ورزش

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه از عدم برخورد با خاطیان حوادث بازی تراکتور و نفت انتقاد کرد و گفت: سکوت معنی دار وزیر ورزش در خصوص حادثه ورزشگاه یادگار امام باعث شده کسانی که بانی این حادثه بودند امروزخود مدعی شوند که چرا با خاطیان برخورد نمی شود .

وی افزود: کسانی که به تراکتور خیانت کرده ومخالف ورزش آذربایجان هستند به دلیل سکوت مسوولان زبان باز کرده و خود را دلسوز تراکتور نشان می دهند .

شیری آذر در پایان خطاب به وزیر ورزش وجوانان گفت: آقای وزیر چرا با فدراسیون متخلف و سازمان لیگ باندباز برخورد نمی کنید؟ نکند شما هم منافعی در این فدراسیون و لیگ باندباز دارید .

انتهای خبر