پیشنهاد رییس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی بر فعال شدن شوراهای شهرستان و استان، در انتخاب فرماندار و استاندار

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، بر لزوم نقش‌آفرینی شوراهای فرادستی در حوزه های شهرستانی و استانی تاکید کرد. به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور، صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: همان‌طور که شورای شهر در انتخاب شهردار و نظارت بر تصمیمات شهر فعال است، شوراهای شهرستان و استان نیز باید در […]

image_pdfimage_print

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، بر لزوم نقش‌آفرینی شوراهای فرادستی در حوزه های شهرستانی و استانی تاکید کرد.

به گزارش اعتدال پرس، احتشام حاجی‌پور، صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: همان‌طور که شورای شهر در انتخاب شهردار و نظارت بر تصمیمات شهر فعال است، شوراهای شهرستان و استان نیز باید در انتخاب فرمانداران و استانداران و همچنین نظارت بر اقدامات و تصمیم‌سازی‌ در محدوده‌های مورد نظر، فعال باشند.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی، شوراها از ارکان مهم تصمیم‌گیری در کشور هستند؛ این نقش و ظرفیت قانونی، باید به صورت عملی، فعال شود.

عضو شورای اسلامی شهر اضافه کرد: خوشبختانه تاکیدات استاندار محترم و اعلام آمادگی ایشان به فعال‌شدن شوراهای استانی، راهگشای این ساز و کار خواهد بود.

دکتر حاجی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: میزبانی تبریز برای همایش‌ها و گردهمایی‌های مختلف نیازمند تقویت زیرساخت‌هایی از قبیل تسریع در احداث مرکز همایش‌ها و هتل است.

انتهای خبر