حسن نژاد: وقتی فرزند آیت اله را به دادگاه می کشند و معاون اول رییس جمهور سابق را زندانی می کنند، چرا باید پرونده مسئولان موسسه اعتباری فرهنگیان بلاتکلیف بماند؟/ اگر با نیامدن ما، پروژه ها زود تر تمام خواهد شد، ما کنار برویم!

وقتی در جامعه ما فرزند آیت اله را به دادگاه می کشند ، معاون اول رییس جمهور سابق را زندانی می کنند ، چرا باید پرونده مسئولان موسسه اعتباری فرهنگیان بلاتکلیف بماند ؟ مردم از این افراط و تفریط ها ناراضی هستند . به گزارش اعتدال پرس، دکتر محمد حسن نژاد نماینده مردم شهرستان های مرند […]

image_pdfimage_print

وقتی در جامعه ما فرزند آیت اله را به دادگاه می کشند ، معاون اول رییس جمهور سابق را زندانی می کنند ، چرا باید پرونده مسئولان موسسه اعتباری فرهنگیان بلاتکلیف بماند ؟ مردم از این افراط و تفریط ها ناراضی هستند .

به گزارش اعتدال پرس، دکتر محمد حسن نژاد نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه مرند ، ضمن ارایه گزارشی از خلاصه اهم فعالیت ها و عملکرد سه ساله خود در مجلس شورای اسلامی گفت : به لطف الهی در مدت این سه سال کارهای بسیاری انجام گرفته است که همه اینها موجب رشد و توسعه منطقه خواهد شد و انشالله بزودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان خواهیم بود .

وی افزود : امسال انشالله شاهد لوله گذاری جهت انتقال آب ارس به دشتهای هرزندات و یکانات خواهیم بود که برای شهرستان مرند اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی خواهد بود . بزرگراه مرند جلفا و مرند ایواوغلی به یاری خدا زیر ترافیک خواهد رفت و آرزوی تک تک شهروندان در خصوص امنیت جانی خودشان در راه های مواصلاتی منطقه به ثمر خواهد نشست .

حسن نژاد با اشاره به فعالیت های عده ای خاص و محدود در متشنج نمودن اوضاع شهرستان و بهره برداری های شخصی از این موضوع خاطر نشان نمود : مردم ما ، مردم بسیار شریف ، نجیب و قدردانی هستند . اما عده ای خاص از این نجابت و شرافت مردم سوء استفاده می کنند . نمایندگان ادوار ما هم انسان های بسیار شریف و محترمی بوده اند و هرکدام در حد امکان و توان به این منطقه خدمت کرده اند . عده بسیار معدودی هستند که به هیچ کس وفادار نیستند و با استفاده از غوغاسالاری سعی در تامین منافع شخصی خود دارند به هر قیمت ممکن . dr-hasannejad

متاسفانه این قبیل اشخاص آینده مرند را تحت تاثیر قرار می دهند . این افراد سعی نمودن تا با کمرنگ کردن تلاشها و زحمات نماینده مردم خدمات نظام اسلامی را کم ارزش و یا بی ارزش جلوه دهند . در پاره ای موارد با شایعه پراکنی سعی کردند این ذهنیت منفی را در بین مردم بوجود بیاورند که پروژه آب ارس تعطیل شده است . گاها گفتند که نماینده فقط آب ارس را برای اراضی هادیشهر به بهره برداری رسانده ، گاها گفتند که نماینده آب ارس را برای دریچه ارومیه انتقال می دهد و شایعات بسیار دیگر . اینها همواره درصددند تا در میان مسئولان تنش و تفرقه ایجاد کنند تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنان خود از مردم شریف شهرستان های مرند و جلفا خواست تا با خنثی نمودن شیطنت های این افراد راههای پیشرفت و توسعه منطقه را هموار نمایند . وی افزود : مردم با قدرشناسی خود همواره به مسئولان انرژی و انگیزه بخشیده اند تا خدمات بیشتر و بهتری ارایه شود اما آن عده خاص همواره فضا را متشنج و تنش زا نموده اند تا هم انرژی و انگیزه خدمت را از مسئولان بگیرند تا به این طریق به دلالی های انتخاباتی رونق دهند و به منافع شخصی خود برسند .

وی با اشاره به خصلتهای مغرض و سواستفاده گر گفت : بزرگترین فرصتی که در راه توسعه شهرستان مرند ایجاد شده است وجود مسئولان بومی و توانمند می باشد . فرماندار بومی ، شهردار بومی و سایر مسئولان بومی بهترین فرصت هست تا با استفاده از شناخت و دانش این مسئولان نسبت به منطقه از فرصتها و پتانسیل های لازم در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده نمود اما عده ای افراد خود کم بین با تضعیف و تخریب این مسئولان در مقابل افراد و مسئولان غیر بومی فرصت و انگیزه ارایه خدمات بهتر از این مسئولان را سلب می کنند .

حسن نژاد در ادامه در خصوص عافیت طلبی بعضی از مسئولان نیز افزود: متاسفانه عافیت طلبی برخی از مسئولان ما مرض مهلکی است که مانع پیشرفت منطقه و شهرستان می باشد . بودجه را جذب می کنیم ، اختصاص می دهیم ، از وزیر دستور می گیریم تا در استای عمران و آبادی منطقه کاری صورت گیرد متاسفانه مسئول محترم حال و حوصله کافی برای کارکردن ندارد این قبیل مسئولان باید تکلیف خود را با مردم و نظام روشن کنند . چون کم کاری و تنبلی آنها موجب عقب افتادن طرح ها و پروژه ها می شود و مردم را نسبت به نظام بی اعتماد می کند . قرار نیست نماینده هم کارهای نمایندگی خود را انجام دهد و هم کارهای اجرایی را به عهده بگیرد . مسئول باید فعال باشد ، باید دنبال کارهای خود بدود . نماینده قانون وضع می کند ، بودجه جذب می کند ، دیگر قرار نیست کار لوله گذاری و آسفالت ریزی و سایر کارهای اجرایی را هم نماینده انجام دهد .

اگر مسئولان ما به حد کافی فعال بودند برای افتتاح پروژه هایمان باید رییس جمهور را می آوردیم تا هم اعتباری می شد به شهرستانمان هم رضایت مردم جلب می شد . چرا افتتاح بزرگراه مرند جلفا که تا زنوز به اتمام رسیده است به خاطر یک پل انجام نشد ؟ چرا بزرگراه مرند کشکسرای به خاطر وجود یک معارض افتتاح نشد ؟ آن را هم باید نماینده انجام دهد ؟

عضو کمیسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برخی کارشکنی ها به ولله ظلم به نظام است . می گویند کار احداث پل روگذر دولت آباد را عقب بندازیم تا در دوره این نماینده اتفاق نیفتد و نماینده رای نیاورد . اگر با نیامدن ما این پروژه زود تر تمام خواهد شد ، ما کنار برویم و شما این پل را زودتر تمام کنید . مانع اجرای دانشکده پزشکی می شوند تا احیانا نماینده دوره بعد هم کاندیدا شد رای نیاورد . اینها خیانت هستند و ظلم به نظام . ما قرار نیست به خاطر کسب رای کار کنیم . ما وظیفه مان کار کردن و قدم برداشتن در راستای توسعه منطقه مان هست . لازم است از فرمایش مقام معظم رهبری استفاده کنم که در دیدار اخیر نمایندگان مجلس با معظم له فرمودند : “فعالیتها و عملکردتان در سال آخر نمایندگی تحت الشعاع انتخابات قرار نگیرد .”

عده ای می گویند ما نباید در کنار نماینده حاضر شویم که برای وی تبلیغات می شود . اگر یکسال مانده به انتخابات هیچ مسئولی در کنار نماینده نباشد که تبلیغ می شود و اگر یکسال پس از انتخابات بازهم کسی نباشد که هنوز وضعیت انتصابات مشخص نشده است پس چه زمانی در این مملکت کار انجام خواهد شد ؟ متاسفانه افراط و تفریط ها و برخی کم بینی ها مانع توسعه هستند و انسان را روحا عذاب می دهند .

وی در پایان با اشاره به بلاتکلیفی پرونده موسسه اعتباری فرهنگیان مرند گفت : وقتی در جامعه ما فرزند آیت اله را به دادگاه می کشند ، معاون اول رییس جمهور سابق را زندانی می کنند ، چرا باید پرونده مسئولان موسسه اعتباری فرهنگیان بلاتکلیف بماند ؟ مردم از این افراط و تفریط ها ناراضی هستند . چگونه هست که زمین و خانه باغ بدبختی را در روستایی دور افتاده تخریب می کنند که جزو منابع طبیعی است اما دامنه میشو و منطقه یام پر از ویلاهای چند صد میلیونی است و هیچ کس اقدام قانونی نمی کند ؟ مردم می بینند و مسئولان باید به این موارد توجه و نظارت کافی داشته باشند .

نماینده مردم شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ضمن ارایه مطالب فوق اشاره ای هم داشتند به خلاصه و اهم فعالیت ها و عملکرد خود در سه سال گذشته که به شرح زیر می باشند :

الف ) ارتقای جایگاه شهرستان های مرند و جلفا در سطح ملی با حضور در :

عضو یت در شورای پول و اعتبار

عضو یت در هیات نظارت بر اندوخته اسکناس و طلا

عضو یت در هیات عالی واگذاری

عضو یت در هیات رییسه فراکسیون جوانان

عضو یت در هیات رییسه فراکسیون نخبگان

نایب رییس کمیته اقتصادی فراکسیون رهروان ملت

دبیر انجمن اقتصاددانان مجلس

عضو یت در کمیسیون اقتصادی و تلفیق بودجه

عضو یت در شورای عالی بورس

ب) خدمت شبانه روزی و صادقانه با انجام اقدامات فراوان در راستای توسعه شهرستان که خلاصه اهم آنها در زیر ذکر می گردد:

۱ – احداث بزرگراه به طول ۵۰ کیلومتر در شهرستان های مرند و جلفا

۲ – تبدیل فرمانداری مرند به فرمانداری ویژه

۳ – تسریع در انتقال آب ارس ( شرب و کشاورزی ) به شهرستانهای مرند و جلفا ، (توضیح اینکه اقدامات انجام یافته در سه سال گذشته چندین برابر ده سال ما قبل آن بوده و امید می رود در سال جاری با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه شاهد لوله گذاری در دشت هرزندات و یکانات باشیم)

۴ – احداث پل روگذر میلاد

۵ – تصویب الحاق بخشی از شهرستان مرند به منطقه آزاد ارس

۶ – تصویب منطقه ویژه اقتصادی مرند

۷ – افزایش تعداد شهرکهای صنعتی مرند و جلفا به ۵ شهرک

۸ – اخذ مجوز برای احداث کارخانجات فولاد زنوز ، فولاد آذرآبادگان و الیاف شیشه مرند

۹- پیگری و حل مشکل ورزشگاه ولیعصر مرند

۱۰- پیگیری وحل مشکل استادیوم ۵هزار نفری مرند و اختصاص بودجه برای اجرای پروژه

۱۱- تجهیز و تکمیل بیمارستان آیت اله کوهکمری با وجود مشکلات عدیده

۱۲ – ییگیری و رفع مشکل سد بناب مرند

۱۳ – تعریض راه بناب مرند

۱۴ – جذب بودجه و خرید تجهیزات پست فوق توزیع اربطان و فار فار

۱۵ – احداث بلوار کنار گذر یامچی و جذب بودجه برای دیوار سازی رودخانه زنوز چای یامچی

۱۶ – پیگیری توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب شهر مرند

۱۷ – اخذ مجوز و جذب اعتبار برای روگذر دهستان دولت آباد

۱۹ – پیگیری افزایش سرمایه و اشتغالزایی شرکت خاک چینی و عالم آرا

۲۰ – پیگیری وحل مشکل موسسات مالی و اعتباری فرهنگیان ، شفامهر و شهرک میلاد

۲۱ – پیگیری مشکلات و مطالبات کارخانه تبریز کف

۲۲ – بهره برداری از استخر و صونای فجر مرند

۲۳ – اخذ مجوز بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی مرند

۲۴ – پیگیری و اقدام برای اتصال جاده زنوز به جاده نوردوز ( با گذر از روستاهای کوهکمر ، کمار ، دستجرد ، خاروانا)

۲۵ – اخذ مجوز مجتمع آموزش عالی سلامت مرند

۲۶ – اخذ مجوز و بهره برداری از پایگاه انتقال خون مرند

۲۷ – تسریع در احداث ساختمان دانشکده فنی مهندسی مرند و مهیا نمودن اقدامات مجوز دانشگاه دولتی مرند

۲۷ – پیگیری تسهیلات برای احداث کارخانجات متعدد ( نسوز گرگین و بتن گازه و…)

۲۸ – اخذ مجوز ام آر آی دولتی مرند …..

۲۹ – پیگیری و جذب بودجه برای مجتع دامپروری مرند یامچی

۳۰ – نصب دستگاه پخش دیجیتال صدا و سیما و همچنین امکانات پخش زنده و مستقیم برای شهرستان مرند به عنوان اولین شهرستان پس از تبریز

۳۱ – پیگیری و وصول نتیجه آزاد راه تبریز مرند بازرگان

۳۲ – اخذ موافقت تخصیص ۵/۲برابری بودجه برای کلیه شهرها و روستاهای مرند در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۹۲ و تامین قیر و ماشین آلات تا حد ممکن

۳۳- پیگیری تبدیل شهر کشکسرای به بخش کشکسرای و تبدیل چندین روستا به شهر و الحاق اردکلو به مرند

و صدها اقدامات جزیی ولی مهم برای شهر ها و روستاهای حوزه انتخابیه

انتهای خبر / مانداگارانا

انتهای خبر