رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی معرفی شد/ حکم جدید نوبخت برای معاون استاندار آذربایجان شرقی

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی با معرفی رییس این سازمان رسما استقرار یافته و فعالیت‌های خود را آغاز کرد. به گزارش اعتدال پرس، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی حکمی اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی را بعد از احیاء و فعالیت دوباره آن معرفی […]

image_pdfimage_print

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی با معرفی رییس این سازمان رسما استقرار یافته و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

به گزارش اعتدال پرس، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی حکمی اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی را بعد از احیاء و فعالیت دوباره آن معرفی کرد.

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حکم خود به داوود بهبودی، وی را به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی منصوب کرد.حکم جدید نوبخت برای معاون استاندار آذربایجان شرقی

در این حکم، هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی و تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان در چارچوب ضوابط ملی را از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ذکر کرده است.

تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌‎ای استان، تخصیص اعتبارات استان در چارچوب دستورالعمل‌های بودجه، نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی، بررسی و تعیین صلاحیت پیمانکاران و مشاوران و نظارت بر اجرای نظام فنی و اجرایی از دیگر ماموریت‌هایی است که از سوی معاون رییس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین بر راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان، راهبری و اجرای فعالیت‌های آماری و ایجاد تمهیدات لازم برای تهیه نقشه و اطلاعات مکانی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرده است.

دبیری شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای فنی استان و ظرفیت‌سازی جهت استفاده از ساز و کارهای مشارکت عمومی و غیردولتی از دیگر وظایفی است که بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار داده شده است.

حکم انتصاب بهبودی به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، توسط شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به وی اعطا شد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولیت تهیه طرح آمایش سرزمین در استان ها را بر عهده دارد

شافعی، معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در آیین احیا و استقرار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به این که چند برابر شدن پیش بینی اولیه اعتبارت پس از گذشت مراحلی از اجرا، تمام محاسبات را بر هم زده و موجب طولانی شدن بهره برداری می شود، اظهارکرد: طولانی شدن زمان اجرا، افزایش دوباره هزینه ها را در پی دارد.

غلامرضا شافعی با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر پایه تعقل تعریف شده است، مهم‌ترین وظایف این سازمان در استان‌ها را هماهنگی و راهبری نظام برنامه ریزی استان در چارچوب نظام برنامه ریزی کشور عنوان کرد و گفت: تهیه طرح آمایش سرزمین در استانها هم بر عهده این سازمان است.

وی با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر پایه تعقل تعریف شده است، مهم‌ترین وظایف این سازمان در استان‌ها را هماهنگی و راهبری نظام برنامه ریزی استان در چارچوب نظام برنامه ریزی کشور عنوان کرد و گفت: تهیه طرح آمایش سرزمین در استانها هم بر عهده این سازمان است.

شافعی  راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در دستگاه های اجرایی و ظرفیت سازی برای اجرای پروژه های ملی با مشارکت عمومی را از ماموریت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها برشمرد.

وی با اشاره به این که رتبه بندی مشاوران و پیمانکاران از دیگر مسوولیت های این سازمان است، از تعریف بیمه مسوولیت برای پیمانکاران خبرداد و گفت: در این صورت این مسوولیت سازمان به موسسه های بیمه ای منتقل می شود.

در این آیین حکم انتصاب داود بهبودی (معاون برنامه ریزی استاندار) به سمت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی ابلاغ شد.

دکتر بهبودی، عضو هیات علمی و رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز و همچنین رییس گروه مشاوران اقتصادی استاندار است و پیش از مسوولیت‌هایی همچون ریاست سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان ‌شرقی، معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی سازمان نظارت بر قیمت‌ها و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه وزارت بازرگانی را عهده‌دار بوده است.

 

انتهای خبر