طرح استانی شدن انتخابات در مجلس نهایی شد

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با دو تغییر نهایی کرد و در نوبت صحن علنی مجلس قرار داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از خانه ملت ؛ دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درباره صورت جلسه این کمیسیون […]

image_pdfimage_print

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با دو تغییر نهایی کرد و در نوبت صحن علنی مجلس قرار داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خانه ملت ؛ دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درباره صورت جلسه این کمیسیون به خبرنگار ما گفت:۲اردیبشهت ماه کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی مجلس تصویب شد اما به علت یکسری نکات که معاونت قوانین مطرح کرده بود این طرح مجددا به کمیسیون شوراها برای اصلاح ارجاع شد.طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صحن رفت/فهرست ائتلاف احزاب نباید تغییر کند

وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها برای رفع ابهامات این طرح را مجددا بررسی و دو ماده آن را تغییر و اصلاح کرد افزود:بر اساس تنظیم جدید طرح انتخابات استانی شدن مجلس ،‌قرار شد احزابی که مجوز قانونی برای فعالیت خود دارند لیست ائتلاف خود را به ستاد انتخاباتی بدهند و دیگر حق تغییر اسامی را ندارند.این در حالی است که پیش از این فهرست ها در لحظه آخر تغییر می کرد.

زارع زاده ادامه داد:شفافیت قانون در این بخش کمک خواهد کرد تا ائتلاف ها نتوانند اسامی برخی از افراد را از لیست ها حذف کنند.

وی نکته دوم در تغییر طرح انتخابات استانی شدن مجلس را در یک مرحله ای شدن انتخابات میان دوره ای مجلس دانست و افزود:انتخابات میان دوره ای مجلس یک مرحله ای است و به هیچ عنوان دوبار برگزار نخواهد شد .هر فردی چنانچه ۱۵درصد آرا حوزه انتخابیه را از آن خود کند، پیروز انتخابات خواهد شد.

سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتخابات استانی شدن مجلس اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته است و به زودی نهایی خواهد شد.

زارع زاده همچنین از حضور رئیس کمیته امداد در کمیسیون شوراها خبر داد و ادامه داد:نحوه عملکرد کمیته امداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سه پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس به رئیس کمیته امداد داده شد .

وی گفت:قرار شد کمیته امداد به جای کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش خود اشتغالزایی ایجاد کند. دولت نمی تواند مانند گذشته به این بخش کمک های مالی کند لذا این بخش باید برای ایجاداشتغال برنامه ریزی کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی دومین پیشنهاد نمایندگان این کمیسیون را در استفاده از کارت الکترونیکی دانست و تصریح کرد:پرداخت نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد باید متوقف شد.اینگونه پرداخت ها شخصیت افراد را خدشه دار می کند.

وی ادامه داد:قرار شد به جای آنکه کمیته امداد به افراد کالا بدهد اجناس فروشگاه ها را کد گذاری کند و هر خانواده بنا به سلیقه خود خرید انجام دهند.

انتهای خبر