علت مرگ زائران عربستانی اعلام شد/ واکنش رئیس دادگستری به اظهارات وزیر بهداشت: عمدی بودن مسمومیت هنوز ثابت نشده است

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به پلمب هتل توحید مشهد گفت: استفاده از سم غیرمجاز برای مبارزه با حشرات هتل از جمله ساس، عامل مسمومیت زائران غیرایرانی بود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد قانعی با اشاره به مسمومیت ۳۳ نفر از زائران غیر ایرانی در هتل توحید مشهد و […]

image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به پلمب هتل توحید مشهد گفت: استفاده از سم غیرمجاز برای مبارزه با حشرات هتل از جمله ساس، عامل مسمومیت زائران غیرایرانی بود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمد قانعی با اشاره به مسمومیت ۳۳ نفر از زائران غیر ایرانی در هتل توحید مشهد و فوت چهار نفر اظهار کرد: هتل توحید مشهد پلمب شد.

وی افزود: کاروانی از زائران غیرایرانی که عربستانی بوده‌اند در این هتل اقامت داشته که به دلیل استفاده از سم غیرمجاز برای مبارزه با حشراتی از جمله ساس در فضای اتاق‌های مسافران، عده‌ای از زائران دچار مسمومیت شده که از میان آنان چهار نفر فوت کردند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: سم‌پاشی از جمله اقدامات مشخص برای مبارزه با حشرات در فضای هتل بوده اما در هتل توحید از سم غیرمجاز برای این منظور استفاده شده است.

قانعی تصریح کرد: مدیر هتل تحت نظر قوه قضائیه بوده و این پرونده توسط دستگاه قضا در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر عمدی نبودن مسمومیت زائران عربستانی تأکید کرد و گفت: مسمومیت عمدی را باید کارشناس قضائی بررسی کند به همین دلیل صحبت وزیر بهداشت به هیچ عنوان منطقی نیست.

حجت‌الاسلام علی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با پرونده مسمومیت زائران غیر ایرانی اظهار داشت: تاکنون به هیچ مدرکی که نشان دهد این مسمومیت عمدی بوده، نرسیده‌ایم.

خبرگزاری فارس: عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی هنوز ثابت نشده است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سئوال مبنی بر اظهارات وزیر بهداشت در زمینه عمدی بودن مسمومیت گفت: این موضوع را باید کارشناس قضائی بررسی کند و این صحبت وزیر بهداشت منطقی نیست.

وی تأکید کرد: بنده هم این اظهارات وزیر بهداشت را شنیده‌ام و تعجب می‌کنم چراکه ایشان شخصی فرهیخته‌ای بوده و مدرکی مبنی بر عمدی یا غیرعمدی بودن مسمومیت زائران هنوز وجود ندارد.

 

انتهای خبر