وزیر ارشاد ۲ کارته شد/ دولت دوازدهمین کارت زرد را دریافت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه ۱۹ خرداد- مجلس شورای اسلامی قانع نشدند و به این ترتیب جنتی دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از آنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوال […]

image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه ۱۹ خرداد- مجلس شورای اسلامی قانع نشدند و به این ترتیب جنتی دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوال ۷ نفر از نمایندگان در نشست علنی امروز -سه شنبه ۱۹ خرداد- مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

طراحان سوال سید مسعود میرکاظمی، حسین طلا، مهرداد بذرپاش، محمد سلیمانی، مرتضی آقاتهرانی و بیژن نوباوه نمایندگان تهران و سید علی طاهری نماینده گرگان از طیف جبهه پایداری بودند، که از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت ایجاد محدودیت در برخی مطبوعات برای آزادی بیان سوال پرسیدند.علی جنتی

جنتی پس از قرائت موضوع سوال از وی، تاکید کرد که آزادی بیان مطبوعات در دوره مدیریت وی محدود نشده است و تنها در مورد پرونده کرسنت محدودیت هست و چون بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به مقامات، مسئولان و مطبوعات و رسانه اجازه پرداختن به این پرونده داده نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه افزود: اصل ۱۷۶ قانون اساسی و قانون مطبوعات، تصریح می‌کند که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات الزام‌آور است، لذا ما بر اساس این اصل و قانون مطبوعات از رسانه‌ها خواستیم که با توجه به مصوبه این شورا و حساسیت پرونده کرسنت به آن نپردازند و در غیر این صورت محدودیتی برای مطبوعات اعمال نکردیم.

در پایان سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان با ۸۴ رای موافق، ۱۱۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، اعلام کردند که از پاسخ‌های جنتی قانع نشدند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (۲ کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (۲ کارت زرد)، محمود واعظی وزیر ارتباطات (۱ کارت زرد) داده‌ بودند.

انتهای خبر