متن و حاشیه های سفر جلیلی به تبریز: از عدم حضور مسئولین استانی در فرودگاه تا آخرین تحلیل دبیر سابق شورای امنیت ملی از مذاکرات هسته ای +تصاویر

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر یکروزه به تبریز، در همایش بزرگ مدافعان حریم حضرت امام(ره) حضور یافت و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد. به گزارش اعتدال پرس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که به […]

image_pdfimage_print

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر یکروزه به تبریز، در همایش بزرگ مدافعان حریم حضرت امام(ره) حضور یافت و در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.

به گزارش اعتدال پرس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که به دعوت بسیج دانشجویی استان، امروز سه‌شنبه ۲۶ خرداد اقامتی یک روزه در این شهر داشت، ساعت ۸ صبح وارد شهر تبریز شد.

گفتنی است؛ عدم حضور مسؤولان دولتی و استانی در استقبال از این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصرار وی مبنی بر عدم استفاده از وی آی پی فرودگاه، یکی از موارد قابل توجه سفر وی به شهرستان تبریز می باشد.

علی رغم حضور پرشور جوانان، ولی چهره های اصولگرای شاخص استان نیز حضور بسیار کمرنگی در استقبال و همراهی با جلیلی در این سفر داشتند. دکتر جمالپور، دکتر متفکرآزاد و مسئولین جبهه پایداری استان جزو معدود چهره های شاخص حاضر در برنامه های وی بودند.

استقبال مردم از سخنرانی وی در مسجد شعبان کمتر از حد تصور بود هرچند تمام مسجد پرشده بود ولی سفر چندی پیش احمدی نژاد اصلا قابل قیاس با این برنامه نبود.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام صبح امروز بلافاصله پس از ورود به تبریز به دیدار آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز رفت.
وی در این دیدار خطاب به آیت الله مجتهد شبستری، گفت: حضور شما در تبریز بسیار مغتنم است.

جلیلی ادامه داد: شما محور همه نیروهای انقلاب هستید و این جای شکر دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در دوره شش ساله دبیری بنده در شورای عالی، استان آذربایجان شرقی به همت مدیریت حضرتعالی یکی از نقاط امن کشور محسوب می شد.

پس از این مقدمه، دیدار جلیلی با آیت‌الله مجتهد‌شبستری به شکل خصوص ادامه یافت.

سفر سعید جلیلی به تبریز یکسان سازی مزار شهدا برای تاریخ محتوای دفاع مقدس مضر است

جلیلی همچنین با حضور در گلرار شهدای وادی رحمت گفت: متاسفانه در اکثر شهرها و شهرستان ها گلزار شهدا را یکسان سازی کردند و این برای تاریخ محتوای دفاع مقدس مضر است.

وی بیان کرد: گلزار شهدا باید سمبل محتوا و روحیه مقاومت رزمندگان باشد در حالی که با طرح یکسان سازی، نسل آینده هیچ برداشتی از شهدای دفاع مقدس نخواهد کرد.

این شهادت را برای خانواده شما تبریک می گویم

  نماینده مقام معظم رهبری در ادامه به دیدار  خانواده شهید مدافع حرم عباس عبداللهی رفت و خطاب به فرزند شهید گفت: شهدا به تعبیر حضرت امام (ره) عند ربهم یرزقون هستند و جای هیچ ناراحتی وجود ندارد.

 

امنیت ملی آمریکا هم بر پایه ی ایدئولوژی و ارزش های خود پایدار است

بر پایه این گزارش، سعید جلیلی همچنین با جمعی از نخبگان استان آذربایجان شرقی و تعدادی اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان دیدار و سخنرانی کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در سال ۸۲ اعتمادسازی به اوج رسید و تعلیق داوطلبانه انجام شد و قرار بود موقت شود اما دوسال و نیم طول کشید، بعدش مدعی شدند که باید به تعطیلی بکشانید، وقاحتشان روز به روز بالاتر رفت.

وی با اشاره به اینکه برخی ها میگویند در دوران گذشته شعار تند داده شد و موفقیت حاصل نشد، اذعان کرد: سوال اینجاست که در دوران پهلوی که متحد خودشان بود وضعیت چطور بود، در ۲۸ مرداد اعتماد کردند وضعیت چطور شد؟ در سال ۸۲ اعتمادسازی به اوج رسید و تعلیق داوطلبانه انجام شد و قرار بود موقت شود اما دوسال و نیم طول کشید، بعدش مدعی شدند که باید به تعطیلی بکشانید، وقاحتشان روز به روز بالاتر رفت. ما تعلیق داوطلبانه را برداشتیم قطعنامه صادر کردند، در حالی که داوطلبانه بود، گفتند شما با آژانس مسائل زیادی دارید، ما گفتیم مسائل را حل میکنیم.

سعید جلیلی افزود: سوال این بود که چرا قطعنامه صادر شد؟ آمریکا از ترکیه و برزیل، اعضای وقت شورای امنیت خواست که میخواهیم قطعنامه صادر کنیم بروید با ایران اتمام حجت کنید. آنها الان میگویند که فردو باید تعطیل شود، چون.زیر کوه است و تخریب نمی شود. به دشمنی که اینگونه رفتار را دارد نمیتوان اعتماد کرد، او میداند که این شجره طیبه با اهرم های نظامی نابود نمی شود و روزبه روز موفق تر میشود، او میداند که در هر عرصه نبرد، کسی که اراده ی قوی تری دارد پیروز است. او صدام را تجهیز کرد اما ملت ایران کجاست صدام کجاست؟ این نشانه اراده برتر ملت ایران است.

روند حرکت دشمن موجب غنی‌سازی تجربه ما در مبارزه با آمریکا می‌شود

 حضور در همایش مدافعان حریم حضرت امام(ره)، آخرین برنامه سفر سعید جلیلی به تبریز بود.

این دیدار از ساعت ۱۸ در مسجد شعبان تبریز آغاز شد و وی در این برنامه درباره مسایل روز کشور و لزوم صیانت از خط امام خمینی(ره) به ایراد سخن پرداخت.

سعید جلیلی در این همایش گفت: مردم ایران به مسیر انقلاب و گنج های عظیم آن توجه ویژه دارند. این دلبستگی در مقاطع مختلف سی و شش ساله تجربه شده است. ملت ما این توفیق را پیدا کرد که بسیاری از باورها و آموزه های خود را تجربه کرده است.

وی افزود: لبیک مردم ایران به امام یک حیات مثال زدنی را رقم زد و دوست و دشمن به ان اعتراف میکنند. اعتراف رییس جمهور آمریکا که ما نتوانستیم علیه ایران کاری کنیم، همه روسای جمهور آمریکا به جمله امام باور پیدا کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. این چه قدرتی است که شکل می گیرد؟ چرا این سوال مطرح است که در ایران چه خبر است و شش کشور در یک طرف می‌نشینند و ایران در یک کشور، آنها که هزاران بمب دارند از چند سانتریفیوژ شما میترسند؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: یک قدرتی در حال بروز است که از جنس قدرتهای دنیا نیست که بتوان موازنه قدرت کرد. او می گوید ما همه جمع شدیم که ایران هسته ای نشود اما خودشان اذعان میکنند که ایران هسته ای شد، هر آنچه دشمن به میدان اورد و رو کردند و هیچ چیزی نتوانستند بکنند.

جلیلی با اشاره به اینکه گزینه نظامی اولین گزینه نظامی انها بود، تأکید کرد: بعد از حمله به عراق و افغانستان اذعان کردند که ما بدون کمک ایران از باتلاق عراق نمیتوانیم سالم در بیاییم. این همان دعوتی است که ملت ایران قبول کردند، و همان استقامت الهی است و همان ان تنصروالله ینصرکم بود که تجربه کردیم. انقلاب های اخیر دو سال بیشتر دوام نیاورد، چرا ایران هم مقاومت کرد هم پیشرفت کرد؟ در شرایط سهمگین سوار این کشتی شدیم و موفق شدیم و پیش می رویم.

وی تأکید کرد: هیچ چیز جز اسلام نابی که امام معرفی کرد ما را پیش نمی برد. دشمن فهمیده که عامل همه پیروزی ها و پیشرفت های ما مکتب امام بود و درصدد خالی کردن این گنج عظیم است، البته امام این تحریف را پیش بینی می کرد. امام در روزهای اخر به کرات از اسلام آمریکایی سخن میگوید چون آینده را پیش بینی میکرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخص های اسلام ناب ایمان به وعده الهی است. براساس منویات امام، ما باید به خدای خود اعتماد کنیم نه کدخدای دنیا؛ این یک جمله نبود این یک سیستم محاسباتی دنیا بود، امام میفهمید که اگر مردم ترسیدند منویات اسلام پیش نمی رود. پیام شهدای غواص اینست که زنده اند و پیام میدهند به کسانی که هنوز به تنها ملحق نشده اند، ترس و نگرانی وجود ندارد، نترسید و نگران نباشید.

سعید جلیلی ادامه داد: عد از بمباران لبنان تازه میگوییم حسبنا الله و نعم الوکیل؛ این یک باور است و نباید بترسیم. خیلی ها باور نداشتند و ندارند و می ترسند و می گویند نمی شود. امام این خاکریز را فتح کرد و نمی شود ها را پشت سر گذاشت. اینکه نگاههایی مطرح میکنند که چرا مبارزه را مطرح میکنید، یک راه دیگر هم بنام مصالحه است و سهم دهی وحود دارد، شیطان این راه را دنبال می کند.

وی افزود: حق چیزی نیست که شیطان بدهد، ملت ایران با قدرت از حق خود دفاع خواهد کرد. امام مردم را حقیقتا باور داشت و به استعدادهای تک تک آحاد ملت اعتقاد راسخ داشت. در موضوع هسته ای چرا اظهار اجر کردند؟ در سوخت بیست درصد که ما نیاز داشتیم برای رادیو داروها، اما آنها چون احساس کردند که ما نیاز داریم، ندادند و قلدری کردند، اما شهدای هسته ای بدون دریافت یک ریال اضافه، این سوخت را تولید کردند. ملت ایران افتخار کند که دانشمند هسته ای نماز شب خوان نترس دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت با تأکید بر لزوم اتکا به مردم یک واقعیت تجربه شده است نه یک توهم پوشالی، اضافه کرد: در عرصه های فناوری و نظامی و هسته ای توانسته ایم، پس در عرصه اقتصادی و کشاورزی و.. هم با خود باوری میتوانیم. در نظر امام مبارزه با سلطه یک ببر کاغذی است و ملت ایران با ایمان به خداوند و خودباوری دربرابر آنها می تواند ایستادگی کند و پیشرفت کند. تمام تلاش دشمن اینست که ملت ایران را از اصل مبارزه دوری کند و فایده های مبارزه را بپوشاند و مرتب شکست ها را جلوه کند

جلیلی اضافه کرد: آنها میخواهند انصراف از مبارزه را شکل دهند چون میدانند مکتب فکری ما مبارزه در رااه حق علیه ظلم است. اگر نتوانستند، میخواهند انحراف در مبارزه را به اسم جنگ های نیابتی ایجاد کنند. اسلام امریکایی خودباوری ملت ها را می گیرد. آنها میخواهند مفهومی بنام استقلال را بگیرند و برخی ها به صراحت بیان میکنند که استقلال امری نامفهوم است. البته ملت ما این هجمه ها را رصد میکند و رفتار انها غنی سازی هوشمندی ملت ایران و فرهنگ سیاسی مردم را بالا می برد.

وی گفت: آنها در مسیر تجاری دنیا میخواهند یک کانال انحصاری بازرسی شده در خریدهای ضروری کشور ایجاد کند؛ این یعنی زیر سوال بردن استقلال کشور.

Image title

Image title

انتهای خبر