دستگیری دهها تبعه خارجی در مرند/ شایعه وابستگی دستگیر شدگان به داعش تکذیب شد

طی روزهای گذشته در چندین مرحله دهها نفر از اتباع کشورهای خارجی در شهرستان مرند دستگیر شدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت خبری پیام مرند، سرهنگ پاسدار جواد قهرمانزاده فرمانده سپاه ناحیه مرند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طی اقدامات انجام شده و در راستای حفظ امنیت در منطقه دهها نفر […]

image_pdfimage_print

طی روزهای گذشته در چندین مرحله دهها نفر از اتباع کشورهای خارجی در شهرستان مرند دستگیر شدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت خبری پیام مرند، سرهنگ پاسدار جواد قهرمانزاده فرمانده سپاه ناحیه مرند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طی اقدامات انجام شده و در راستای حفظ امنیت در منطقه دهها نفر از اتباع کشورهای خارجی در شهرستان مرند دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: دستگیرشدگان به حدود ۶۰ نفر از کشورهای پاکستان و افغانستان می باشند که در حال تردد در جاده بین المللی و رسیدن به مرز بودند که توسط نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر شدند.

سرهنگ قهرمانزاده تصریح کرد: شهروندان به هیچ وجه نگران نباشند چرا که امنیت کامل برقرار است و این افراد وابسته به گروه خاصی نیستند.

در همین حال حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم برزگر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مرند نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۱۶ نفر از این افراد توسط نیروی انتظامی و مابقی توسط سپاه دستگیر شدند و بررسی بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر این افراد بصورت خانوادگی در حال تردد غیر مجاز بودند و متعلق به اقشار فقیر این کشورها هستند و به امید کسب کار درصدد رسیدن به کشورهای اروپایی و کشورهای واقع در شمالغرب کشور می باشند اما متاسفانه در آنسوی مرزها در امور مختلف تربیت یافته و بکارگیری میشوند.

حجت الاسلام برزگر گفت: شهروندان به هیچ وجه احساس خطر نکنند چراکه امنیت کامل برقرار است.

دادستان شهرستان مرند نیز در نشست خبری امروز که در آستانه هفته قوه قضائیه برگزار گردید گفت: دیروز ۱۶ نفر از اتباع کشورهای خارجی ( افغانستان و پاکستان) در شهر مرند دستگیر شدند.

فتاحی با رد هر گونه عضویت این افراد در گروههای خاص از جمله داعش و تکفیری گفت: مرند در مسیر تردد به اروپا قرار دارد و این افراد صرفا در حال تردد و قاچاق شدن به شمالغرب و کشورهای اروپایی بودند.

انتهای خبر