ماجرای دستگیری های هتل شهریار از زبان معاون نیروی انتظامی: دانشجویان همگی تبریزی بودند و ناهار فارغ التحصیلی می خوردند

ماجرا از این قرار بود که رئیس هتل به دروغ به ۹۲ جوان و دانشجوی تبریزی گفته بود که برای سرو غذا برای ماه مبارک رمضان در هتل شهریار از مراجع قانونی مجوز دارد، این افراد نیز برای جشن فارغ التحصیلی خود در این هتل غذا سفارش داده بودند که در حین روزه خواری دستگیر […]

image_pdfimage_print

ماجرا از این قرار بود که رئیس هتل به دروغ به ۹۲ جوان و دانشجوی تبریزی گفته بود که برای سرو غذا برای ماه مبارک رمضان در هتل شهریار از مراجع قانونی مجوز دارد، این افراد نیز برای جشن فارغ التحصیلی خود در این هتل غذا سفارش داده بودند که در حین روزه خواری دستگیر شدند.

پرونده های هنجارشکنی و روزه خواری طی ماه رمضان در آذربایجان شرقی در اسرع وقت و بدون نوبت رسیدگی و احکام مربوطه صادر شود.

به گزارش اعتدال پرس، در یکی از همین حرمت شکنی ها در ماه مبارک رمضان، ظهر روز دوشنبه پنجم ماه مبارک رمضان بود که گزارشی مبنی بر روزه خواری ۹۲ جوان تبریزی در هتل شهریار تبریز به نیروی انتظامی داده شد که با حضور فوری پلیس همگی این افراد و رئیس هتل نیز دستگیر شدند.

دانشجویان همگی تبریزی بودند و ناهار فارغ التحصیلی می خوردند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی در خصوص این پرونده روزه خواری گفت: ظهر روز دوشنبه گزارشی از روزه خواری و گرفتن جشن فارغ التحصیلی و سرو ناهار در هتل شهریار تبریز به نیروی انتظامی رسید و فورا ماموران نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.

سرهنگ علی اسمعیل ‌پور ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی بعد از حضور در محل مشاهده می کنند که دانشجویان پسر و دختر به صورت مختلط در هتل شهریار تبریز ناهار سفارش داده اند و مشغول روزه خواری در هتل هستند.

وی افزود: همه این افراد که ۵۱ نفر پسر و ۴۱ دختر بودند به همراه رئیس هتل دستگیر شدند و در آن روز به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اسمعیل پور همچنین در خصوص این پرونده گفت: ماجرا از این قرار بود که رئیس هتل به دروغ به ۹۲ جوان و دانشجوی تبریزی گفته بود که برای سرو غذا برای ماه مبارک رمضان در هتل شهریار از مراجع قانونی مجوز دارد، این افراد نیز برای جشن فارغ التحصیلی خود در این هتل غذا سفارش داده بودند که در حین روزه خواری دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان همگی تبریزی بودند و جشن فارغ التحصیلی به صورت مختلط گرفته بودند، افزود: مسئول هتل نیز با این افراد در آن روز دستگیر شد و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه هیچ کدام از روزه خواران مسافر نبودند، گفت: هم اکنون هیچ کدام از این افراد در زندان نیستند و با وثیقه آزاد شده اند و منتظر برگزاری دادگاه ویژه هستند.

وعده دروغ رئیس هتل جوانان را وسوسه کرده بود

اسمعیل ‌پور با اشاره به اینکه وعده دروغ رئیس هتل این جوانان دانشجو را وسوسه کرده بود که ناهار دسته جمعی بخورند، اظهار داشت: رئیس هتل به دروغ به این دانشجویان گفته بود که برای سرو غذا برای ماه مبارک رمضان در هتل شهریار از مراجع قانونی مجوز دارد.

وی در خصوص وضعیت رئیس هتل نیز گفت: وی نیز به جهت گذاشتن وثیقه آزاد شده و منتظر برگزاری دادگاه روزه خواری برای این پرونده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: نیروی انتظامی برای ورود و خروج به هتل از مراجع مربوطه حکم قضایی داشت و در آن روز به صورت فوری و قانونی وارد هتل شد.

اسمعیل پور از برخورد پلیس با روزه خواران درملاء عام خبر داد و گفت: دستور دین مبین اسلام است که ماه مبارک رمضان هیچ کس در ملاء عام روزه خواری نکند و اگر عذر شرعی برای روزه نگرفتن دارد باید در مکان های خصوصی و به دور از انظار عمومی اقدام به خوردن و نوشیدن کند.

صدور مجوز برای رستوران های پایانه های مسافربری تبریز

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی از صدور مجوز برای رستوران های پایانه های مسافربری تبریز خبر داد و ادامه داد: برای سرو غذا فقط به رستوران های پایانه های مسافربری همچون ترمینال، راه آهن و فرودگاه مجوز داده شده است که با پوشش های لازم و چسباندن کاغذ بر شیشه های رستوران اقدام به دادن غذا به مسافران کنند.

وی بر ضرورت رعایت حرمت این ماه تاکید کرد و گفت: پلیس با روزه خواران درملاء عام برخورد می کند چراکه هنجار شکنی و روزه‌ خواری در ملاء عام جرم محسوب می شود. باید قبح این ماه عزیز و پربرکت نشکند.

برگزاری دادگاه های ویژه و فوری بدون نوبت برای روزه خواران در ملاء عام

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز  در خصوص روزه خواری در ملاء عام گفت: روزه‌ خواری در ملاء عام جرم و طبق قانون با روزه خواران درملاء عام برخورد می شود.

موسی خلیل اللهی از برگزاری دادگاه های ویژه و فوری بدون نوبت برای روزه خواران در ملاء عام در تبریز خبر داد و گفت: باید همه مردم شئونات و حرمت این ماه عزیز را نگه دارند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که عذر شرعی برای روزه نگرفتن دارند باید در اماکن عمومی و در ملاء عام روزه خواری نکنند، افزود: تظاهر به روزه خواری از جرائم مشهود بوده و برابر ماده ۲۱ قانون تشکیل دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری امکان دستگیری متهم و حفظ دلایل جرم برای ضابطین قضایی پیش بینی شده است.

خلیل اللهی با اشاره به اینکه روزه خواری در خودرو و کشیدن سیگار در اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان جرم است، ابراز داشت: دادستان عمومی و انقلاب تبریز شعبه های مخصوصی برای رسیدگی به پرونده های تظاهر به روزه خواری اختصاص داده تا در اسرع وقت و بدون نوبت به این پرونده ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شود.

امیدواریم که در این یک ماه همه مردم و مسافران حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت کنند و قبح این ماه عزیز و پربرکت را نشکنند، بدون شک رعایت حرمت این ماه وظیفه ای همگانی است. البته در این خصوص برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی پلیس و سایر مراجع مربوطه نیز می تواند موثر و مفید باشد.

منبع: مهر 

انتهای خبر