اقدام غیرمنتظره مدیرکل ارشاد استان در انحلال انجمن فیلم آذربایجان شرقی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اقدامی غیر منتظره، انجمن فیلم استان را به دلیل آنچه اختلافات اعضا عنوان شده، منحل کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، علی اکبر صفی پور سه شنبه با اعلام این خبر در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم در جلسه فوری اداره […]

image_pdfimage_print

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در اقدامی غیر منتظره، انجمن فیلم استان را به دلیل آنچه اختلافات اعضا عنوان شده، منحل کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، علی اکبر صفی پور سه شنبه با اعلام این خبر در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم در جلسه فوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با هیئت مدیره انجمن فیلم استان اتخاذ و دستور تحویل تمامی امکانات و تجهیزات مجموعه به این اداره کل طی نامه ای صادر شده است.

وی با خودداری از هرگونه اظهار نظر در این زمینه و با استناد به ماده ۱۴ اساسنامه انجمن فیلم استان، اصلی ترین دلیل انحلال آن را «بروز اختلافاتی بین اعضای هیئت مدیره و اعضای انجمن» عنوان و تصریح کرد: با برگزاری نشست خبری و جلسه ای رسمی با خبرنگاران دلایل این انحلال بدون مقدمه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، انجمن فیلم آذربایجان شرقی که از سال ۸۱ تشکیل شده و در سال ۸۴ با تصویب اساسنامه، فعالیت رسمی خود را به عنوان یک سازمان مردم نهاد فرهنگی ثبت و ادامه داده، ۸۴۰ نفر عضو اسمی و ۲۵۰ نفرد عضو ثابت دارد و انحلال آن تنها سه ماه پس از معرفی مدیر عامل جدید، علاوه بر بازتاب گسترده در بین اهالی فرهنگ و هنر، موجب اعتراض فعالان فیلم استان شده است.

Image title

انتهای خبر