توضیح و تکذیب جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه: اظهارات منتسب به من درباره احمدی نژاد کذب است

چیزی تا انتخابات مجلس باقی نمانده است، به همین دلیل هر کسی را که مثل آقای احمدی نژاد از پایگاه اجتماعی برخوردار است و مورد توجه مردم است، مورد هجوم قرار می دهند و می کوشند با انگ های مختلف به او حمله ور شوند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از دولت‌بهار، طی ساعات اخیر […]

image_pdfimage_print

چیزی تا انتخابات مجلس باقی نمانده است، به همین دلیل هر کسی را که مثل آقای احمدی نژاد از پایگاه اجتماعی برخوردار است و مورد توجه مردم است، مورد هجوم قرار می دهند و می کوشند با انگ های مختلف به او حمله ور شوند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از دولت‌بهار، طی ساعات اخیر متنی منتسب به حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فعالان سیاسی اصولگرا در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که حاوی اتهامات تند و توهین آمیز به رئیس جمهور سابق کشورمان است. در این متن آمده است:

“حجت السلام ذوالنور روز سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ در پادگان امام علی (ع) سپاه قم به سخنرانی پرداخت. در جریان این سخنرانی از ذوالنور پرسیده شد احمدی‌نژاد با این همه کثافتی که به مملکت زده است چرا رهبری ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت منصوب کردند و چرا علیرغم خیانت های بسیار و دزدی های معاون اولش و سایرین، رفتار نظام به گونه ای است که او به این هوس بیفتد دوباره در انتخابات آینده شرکت کند. حجت الاسلام ذوالنور در جواب گفت: کسی به مسجدی داخل شد، دید مکلایی پیش نماز است و معممین به او اقتدا کرده اند، گفت باید این مکلا فرد وارسته ای باشد. رفت که با او صحبت کند دید انگشتانش قطع شده. پرسید چرا پیشنمازتان انگشت ندارد؟ گفتند دزدی کرده. پرسید: چرا دزد را پیش نماز کرده اید؟ گفتند تا حواسمان به او باشد که وقت نماز جیبهایمان را خالی نکند. ذوالنور افزود: مقام معظم رهبری با کسی که اطلاعات محرمانه نظام را در اختیار دارد همین سیاست را در پیش گرفته اند. ولی هرگز اجازه بازگشت به او داده نخواهد شد و از منصب مربوطه تنها برای مهارش استفاده شده است.”

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت و گو با خبرنگار دولت بهار ضمن تکذیب این خبرسازی و ابراز تاسف از این رفتار غیرحرفه ای به بیان توضیحاتی درباره جلسه مکور پرداخت.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جلسه ای که به آن اشاره شده بنده با دو سوال از جانب برخی از حضار مواجه شدم. اول اینکه چرا جناب آقای احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به کارگیری شدند و دوم اینکه چرا با آقای دکتر احمدی نژاد برخورد نمی شود و ایشان را محاکمه نمی کنند.

وی افزود: در پاسخ به سوال اول عرض کردم که آقای دکتر احمدی نژاد ۸ سال مدیر راهبری جمهوری اسلامی ایران بوده است و اشراف کاملی بر مسائل کشور دارد و تجربیات ارزشمندی درباره مدیریت کشور دارد. دلیلی وجود ندارد که از تجربیات یک مدیر راهبردی در کشور استفاده نشود. ضمن اینکه جناب آقای دکتر احمدی نژاد در جبهه مقابل آقای هاشمی رفسنجانی قرار دارد و نظرات ایشان با رئیس مجمع تشخیص کاملا متفاوت است. از این جهت حضور آقای احمدی نژاد در مجمع تشخیص به دلیل تضاربی که بین آراء ایشان با آقای هاشمی رفسنجانی ایجاد می شود برای کشور بسیار مفید است. همچنین تاکید کردم که آقای احمدی نژاد از نظام قهر نکرده است و استنکافی برای حضور نداشته و صرفا دوره مسئولیتشان تمام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور درباره پاسخش به سوال دوم خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سوال که چرا با آقای دکتر احمدی نژاد برخورد نمی شود، تاکید کردم که اگر اتهامی علیه رئیس جمهور سابق مطرح و ثابت شده بود نهادهای ذیربط قطعا تا امروز با ایشان برخورد می کردند اما چنین چیزی تا کنون وجود نداشته است. هر کس هم که مدعی است اتهامی به آقای احمدی نژاد وارد است باید اسناد و طلاعاتش را در اختیار مراجع ذیربط قرار دهد و آن ها هم قطعا رسیدگی می کنند. در ادامه مثالی را مطرح و به ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی اشاره کردم. گفتم در آن زمان جوی ساخته شد برای اینکه این اختلاس به آقای احمدی نژاد نسبت داده شود اما وقتی روند قضایی طی شد، چند نفر اعدام شدند و حبس های سنگینی برای مجرمان درنظر گرفته شد و در نهایت هیچ سر نخ ارتباطی بین این فساد و جریان آقای احمدی نژاد پیدا نشد. لذا هر کس ادعایی دارد باید به مراجع قضایی ارائه کند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در جلسه مذکور سوالی هم درباره چرایی تایید صلاحیت برخی افراد و جریانات سیاسی مطرح شد که هیچ ربطی به آقای احمدی نژاد و جریان ایشان نداشت و مصادیق مورد نظر سوال کننده و بنده ارتباطی با آقای احمدی نژاد نداشتند. در پاسخ به این سوال مثالی عرض کردم، گفتم در دوره ای وقتی شورای نگهبان فردی را رد صلاحیت کرد، امام به شورای نگهبان نهیب زدند که “یک شیخ علی تهرانی فرستادید بغداد بس است، دومی اش را نفرستید!” در واقع نظر امام این بود که اگر آن فرد یک صندلی سرخ آن زمان مجلس را داشته باشد ضررش برای انقلاب کمتر از حالتی است که به اردوگاه دشمن بپیوندد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه بدون اینکه اسمی بیاورم مثال دیگری درباره فرد رد صلاحیت شده در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم شورای نگهبان بعد از رد صلاحیت، آن فرد را صدا زد و گفت شما چنین پرونده ای دارید و به این دلیل رد صلاحیت شده اید. اگر بخواهید دانشگاه را علیه شورای نگهبان بسیج کنید ما هم مصاحبه می کنیم واطلاعات این پرونده را در اختیار مردم قرار می دهیم. البته با آن فرد با وجود اینکه پرونده داشت برخورد نشد تا جذب دشمن نشود و دشمن نتواند از او سوءاستفاده کند. متاسفانه برخی ها با بی اخلاقی این سخنان بنده را به آقای احمدی نژاد نسبت داده اند که از اساس کذب است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در پاسخ به این سوال که هدف از این خبر سازی ها چیست، گفت: حرف هایی که مطرح کردم بدین معنی نیست که مواضع بنده نسبت به جناب آقای دکتر احمدی نژاد و جریان ایشان تغییر کرده است. اما معتقد هستم افرادی که دست به این تحریف ها و بی اخلاقی ها می زنند اهداف روشنی دارند، واقعیت این است که وضعیت معیشت مردم شرایط مناسبی ندارد و مردم به شدت در مضیقه هستند، کسانی که وعده بهبود شرایط و حل مشکلات اقتصادی را داده بودند از پس عملی سازی وعده هایشان بر نیامده اند و همه چیز را به مذاکرات گره زده اند، چیزی هم تا انتخابات مجلس باقی نمانده است، به همین دلیل هر کسی را که مثل آقای احمدی نژاد از پایگاه اجتماعی برخوردار است و مورد توجه مردم است، مورد هجوم قرار می دهند و می کوشند با انگ های مختلف به او حمله ور شوند. لذا متاسفانه تخریب به این شکل و بداخلاقی درباره هر کس که پایگاه اجتماعی دارد وجود دارد. حالا یک وقت آقای احمدی نژاد را به صورت مبنایی نقد می کنیم که اشکالی ندارد اما یک وقت هست که ما خبرها را مونتاژ و تحریف می کنیم و دماغ و گوش را به هم پیوند می زنیم تا تخریب کنیم، این مساله جای تاسف دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه روش اینجانب این بوده که اگر شکایتی از بنده شد استقبال کنم و نسبت به مواضعم پاسخگو باشم اما اگر دروغی به من نسبت داده شد یا اتهام زنی صورت گرفت، اقدام به پیگیری حقوقی و طرح دعوی نکنم. امیدوارم هیچگاه قاعده ای که برای خودم تعریف کرده ام را تغییر ندهم اما باید ببینیم در آینده چه می شود، امیدوارم این بی اخلاقی ها را شاهد نباشیم.

انتهای خبر