از نشست”خداپرستان سوسیالیست” در تبریز تا بازداشت دو فعال اصلاح طلب و ورود مستقیم استاندار برای آزادی آنها/ حواشی سلسله نشست های اصلاح طلبان استان در شب های قدر + تصاویر

با ورود مستقیم اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایحان شرقی دو تن از فعالان اصلاح طلب آذربایجان شرقی پس از بازداشت عصر چهارشنبه آزاد شدند. محمد دادیزاده و عباس پوراظهری سه شنبه شب و در جریان برگزاری آیین شب های لیالی قدر که با سخنرانی دکتر مقصود فراستخواه همراه بود، درمنزل دادیزاده بازداشت شده بودند. به گزارش […]

image_pdfimage_print

با ورود مستقیم اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایحان شرقی دو تن از فعالان اصلاح طلب آذربایجان شرقی پس از بازداشت عصر چهارشنبه آزاد شدند. محمد دادیزاده و عباس پوراظهری سه شنبه شب و در جریان برگزاری آیین شب های لیالی قدر که با سخنرانی دکتر مقصود فراستخواه همراه بود، درمنزل دادیزاده بازداشت شده بودند.

به گزارش اعتدال پرس، نیروهای سیاسی و اصلاح طلب آذربایجان شرقی با اطلاع رسانی از چند روز پیش، همزمان با شب های لیالی قدر برنامه های متعددی را همراه با سخنرانی چهره های سیاسی در تبریز تدارک دیده بودند که اولین برنامه آن در نخستین شب قدر با سخنرانی دکتر احسان شریعتی با عنوان «خداپرستان سوسیالیست، دستآوردهای گذشته و رویکردهای آینده» و با استقبال جمعی از فعالان سیاسی و اصلاح طلب تبریز در منرل پوراظهری برگزار شد که با برخی واکنش ها از سوی محافل مذهبی در استان همراه بود. در ادامه این سلسه نشستهای سیاسی قرار بود دومین برنامه هم با سخنرانی دکتر مقصود فراستخواه در همین مکان برگزار شود که با حاشیه هایی همراه شد.

به گفته منابع اصلاح طلبان، این دو قبل از برنامه پس از احضار از برگزاری مراسم منع شده بودند که با پیگیری استاندار مجوز برگزاری برنامه صادر شده بود که در حین اجرای مراسم حوادثی بوقوع پیوسته و منجر به بازداشت این دو می شود.

به گزارش بهاران نیوز، در دومین شب برنامه های لیالی قدر اصلاح طلبان در تبریز قرار بود دکتر فراستخواه به سخنرانی بپردازد که عصر سه شنبه ۱۶ تیرماه آقایان دادیزاده و پوراظهری پس از احضار به یکی از مراکز امنیتی از برگزاری برنامه های بعدی منع می گردند. این موضوع به استانداری آذربایجان شرقی منعکس می شود و استاندار نیز معاون سیاسی و امنیتی خویش را مامور پیگیری می نماید . تلاشهای معاون استاندار راه به جایی نمی برد و خود استاندار وارد گود شده و با مساعدت دادستان مجوز برگزاری برنامه را صادر می کند تا این سخنرانی با اطلاع رسانی های چند باره در خصوص لغو و برگزاری مجدد آن با بیش از یک ساعت تاخیر انجام پذیرد.

اما در اواسط برنامه، ماموران به محل برگزاری مراسم مراجعه نموده و اقدام به بازداشت دادیزاده و پوراظهری می کنند. با پیگیری های استانداری و دادستانی برای رهایی این دو نفر، بالاخره این تلاش ها به نتیجه رسیده و عصر روز چهارشنبه هر دو نفر بازداشت شده، آزاد و تحویل خانواده هایشان می شوند.

همچنین برنامه ی سخنرانی دکتر فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش نیز که قرار بود روز چهارشنبه پس از افطار و به میزبانی خانه کارگز تبریز برگزار گردد طبق اعلام برخی منابع اصلاح طبان، با دخالت فرمانداری تبریز مبنی بر تغییر ساعت سخنرانی به ابطال مجوز و لغو برنامه از سوی این تشکل منجر شد.

 با توجه به حوادث پیش آمده، برنامه سوم اصلاح طلبان تبریز که قرار است امروز پنجشنبه مصادف با شب سوم لیالی قدر با سخنرانی دکتر حبیب الله پیمان دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز برگزارشود، همچنان در هاله ی از ابهام مانده است و معلوم نیست چه سرنوشتی را به دنبال خواهد داشت.

روایت شریعتی از نشست «خداپرستان سوسیالیست، دستآوردهای گذشته و رویکردهای آینده» در تبریز

گزارش اعتدال پرس همچنین حاکی است، احسان شریعتی در صفحه فیس بوک خود با انتشار تصاویری از این نشست، نوشت: ”یکشنبه شب ۱۴ تیر، بمناسبت شب‌های قدر، پیرامون «خداپرستان سوسیالیست، دستآوردهای گذشته و رویکردهای آینده»، در سالن منزل آقای پوراظهری، از شخصیت‌های شناخته‌شدهٔ «جنبش مسلمانان مبارز» در تبریز، در حضور صدها تن از شهروندان تبریز و سایر شهرهای آذربایجان، جلسه‌ٔ تحلیل و گفتگویی برگزار شد.

پیش از آن، بعدازظهر دیروز، با حضور در «انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی-تبریز»، پیرامون نقش دیروز و فردای روشنفکران مسلمان با دانشجویان مباحث زنده‌ای مطرح شد.
استقبال سرزمین ستار از اندیشه‌های نوین ملی و دینی سابقه‌ای به قدمت جنبش مشروطه‌خواهی در این خطه دارد. یاشاسین آذربایجان!”

انتهای خبر