“جان کری” در جمع خبرنگاران: تا به نتیجه نرسیم، میز مذاکره را ترک نمی کنیم

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری که در برابر هتل محل گفتگوها در وین برگزار شده بود گفت هنوز مسائل حل نشده ای باقی مانده اند که بایست تصمیم گیری سیاسی در خصوص آن صورت گیرد. به گزارش اعتدال پرس، جان کری گفت اجازه بدهید با تقدیر از شکیبایی قابل تحسین شما […]

image_pdfimage_print

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری که در برابر هتل محل گفتگوها در وین برگزار شده بود گفت هنوز مسائل حل نشده ای باقی مانده اند که بایست تصمیم گیری سیاسی در خصوص آن صورت گیرد.

به گزارش اعتدال پرس، جان کری گفت اجازه بدهید با تقدیر از شکیبایی قابل تحسین شما شروع کنم. همه ما می دانیم که هفته های دشواری برای بسیاری از روزنامه نگارانی که در اینجا در وین با ما بودند، داشتیم. ولی با این حال این اطمینان را به شما می دهم که اینجا بمانید و صرف مذاکره کردن، به مذاکره بپردازیم. ما اینجا هستیم زیرا باور داریم پیشرفتی واقعی به سوی یک توافق جامع داشته ایم.

وی ادامه داد ولی همانطور که بارها گفته ام و همانطور که با رئیس جمهور اوباما در شب گذشته نیز صحبت کردیم، قرار نیست برای همیشه پشت میز گفتگوها بنشینیم. همچنین این را نیز قبول داریم که نمی توانیم چون وقت در حال به سر رسیدن است، بلند شویم و محل را ترک کنیم. تاکید می کنم، با توجه به اینکه کار اینجا بسیار فنی است و اهمیت کار نیز بسیار بالاست، نه عجله می کنیم و نه شتاب زدگی به خرج خواهیم داد و به خودمان نیز اجازه نمی دهیم در هیچکدام از این موارد دچار شتابزدگی شویم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت همه آنچه که ما روی آن تمرکز داریم کیفیت این توافق است و این چیزی است که کار خود را تعریف می کنیم. اگر در نهایت بتوانیم به توافق برسیم، باید توافقی باشد که در محک زمان، دوام آورد. موضوع محک زمانی چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه محک چند دهه ای است، هدف ما در اینجا همین است. حقیقت ساده نیز این است که با وجود همه پیشرفت هایی که داشته ایم و واقعی بود، برخی از مسائل دشوار همچنان حل نشده باقی مانده اند.

کری گفت می دانیم که مسائل دشوار، با گذشت زمان ساده تر نمی شوند؛ به هر روی، این تصمیم گیری ها بایست خیلی زود گرفته شوند. دقیقا برای همین است که همه هیئتها در وین هستند و برای همین هم برخی از همتایان من شب گذشته بازگشتند تا بتوانیم مسائل دشوار را پیش ببریم و در نهایت، ببینیم آیا توافق خوبی که تا این اندازه برایش تلاش می کنیم، قابل دسترسی است یا نه. این چیزی است که رویش کار می کنیم و به تلاش خود در این خصوص ادامه خواهیم داد.

وی درباره سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه مدت زمان قرار است در وین بماند گفت همانطور که گفتم، این (فرایند) بی انتها نیست و رئیس جمهور اوباما نیز شب گذشته به روشنی به من گفت که نمی توانید برای همیشه منتظر بمانید تا تصمیم گیریها صورت بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت می دانیم که اگر تصمیم گیری های سخت صورت نگیرد، ما کاملا آماده هستیم تا به این فرایند پایان بدهیم.

انتهای خبر