درخواست استعفای ۱۸ نماینده فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید

۱۸ نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب استاندار جدید فارس پس از رایزنی با هیات رییسه ضمن اعلام استعفا جلسه علنی را ترک کردند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز با اشاره به ترک جلسه علنی توسط مجمع نمایندگان این استان گفت: نمایندگان […]

image_pdfimage_print

۱۸ نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب استاندار جدید فارس پس از رایزنی با هیات رییسه ضمن اعلام استعفا جلسه علنی را ترک کردند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز با اشاره به ترک جلسه علنی توسط مجمع نمایندگان این استان گفت: نمایندگان فارس به نشانه اعتراض به انتخاب استاندار این استان جلسه علنی را ترک کردند و تا زمانی که این مشکل حل نشود در جلسات حضور پیدا نخواهند کرد.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان متن استعفای خود از نمایندگی مجلس را آماده کرده و چنانچه ظرف مدت کوتاهی مشکل با انتخاب استاندار حل نشود آن را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان فارس اظهار داشت: همچنین طرح استیضاح وزیر کشور در ارتباط با موضوع انتخاب استاندار تهیه و به امضای مجمع نمایندگان استان فارس رسیده است.

صادقی خاطرنشان کرد: در ارتباط با انتخاب استاندار هیچ مشورتی با نمایندگان صورت نگرفته است.

وی همچنین به نسیم گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که فردی قرار است استاندار فارس شود که غیر بومی، ناآشنا به امور استان و سابقه تندروی سیاسی دارد.

نماینده شیراز اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان، سابق بر این ۵ کاندیدا که همگی از معتدلین اصلاح طلب استان بودند برای تصدی این مسئولیت معرفی کرد ولی هیچکدام مورد قبول دولت واقع نشده است.

واکنش اولیه وزارت کشور به اقدام نمایندگان فارس
قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه تمام انتصابات با تأیید مراجع امنیتی است گفت: موضوع انتصاب استاندار فارس فعلاً در حد پیشنهاد به دولت است و باید منتظر رای دولت باشیم، اگر دولت وی را رد کند فرد دیگری معرفی خواهد شد.

امیری با تاکید براینکه فرد پیشنهادی به هیات دولت دارای سابقه طولانی دربخش‌های مختلف نظام است، افزود: معاونت استانداری و همچنین معاونت وزیر از سوابق وی به شمار می‌رود.

اضافه‌کرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت کشور و دولت این است که از نیروهای تند و افراطی سیاسی استفاده نکند لذا در سوابق اعلامی هیچ گونه گزارشی مبنی بر تندروی حتی در حد اظهارنظر از وی اعلام نشده است.

قائم‌مقام وزیر کشور بر همین اساس سابقه فرد مورد نظر برای استانداری فارس را عمدتاً عمرانی دانست که وی با این استان هم کاملاً آشنایی دارد.

انتهای خبر